Gå til innhold

@live.com.sg

Gjest Gjest_nysgjerrigper_*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er bare et nysgjerrigper-spørsmål, men jeg fikk oppgitt en mailadresse som ender med @live.com.sg

Fra før av har jeg vært borti @live.no og @live.com, men denne som ender på @live.com.sg var ny for meg.

Er dette også en hotmailadresse, eller er det noe helt annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Dette er bare et nysgjerrigper-spørsmål, men jeg fikk oppgitt en mailadresse som ender med @live.com.sg

Fra før av har jeg vært borti @live.no og @live.com, men denne som ender på @live.com.sg var ny for meg.

Er dette også en hotmailadresse, eller er det noe helt annet?

Det er Singapore. Har du fått en epost derfra ville jeg vært forsiktig, men det er i utgangspunktet en vanlig livekonto lik de vi har i Norge.

Edit: Info for nyskjerrige:

live.com.sg is a domain controlled by three nameservers at msft.net. msft.net ("Microsoft Corporation") is a domain controlled by five nameservers at msft.net themselves.
Endret av Max Magnus
Skrevet

Takk for svar.

Mailadressen tilhører en norsk "nordmann" i Noreg, så gudane vet hvorfor h*n har slengt inn Singapore på slutten.... tror ikke h*n har vært der engang.

Skrevet

Man skulle nesten tro Microsoft visste bedre enn å snekre sammen en slik adresse, der det ser ut som om siden egentlig er com.sg, med live som subdomene - særlig når nasjonskoden er en som i veldig mange tilfeller hyler phising (sammen med f.eks. .cn).

Jaja, rarere ting har vel hendt.

Skrevet
Man skulle nesten tro Microsoft visste bedre enn å snekre sammen en slik adresse, der det ser ut som om siden egentlig er com.sg, med live som subdomene - særlig når nasjonskoden er en som i veldig mange tilfeller hyler phising (sammen med f.eks. .cn).

Jaja, rarere ting har vel hendt.

Det er ikke Microsoft som har laget .com.sg. ICANN som gjør det: http://www.icann.org/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...