Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man da?

Leste den andre psykopat tråden, og alt for mye minnet meg om han..

Jeg elsker han over alt på denne jord, og kan ikke tenke meg et liv uten han, selv om han har forferdelig mange nykker..

Videoannonse
Annonse
Gjest Cynthia
Skrevet
Hva gjør man da?

Jeg elsker han over alt på denne jord, og kan ikke tenke meg et liv uten han, selv om han har forferdelig mange nykker..

Jeg lurer på hvorfor du vil være sammen med en fyr som du tror er psykopat? Det er ikke et begrep som bør brukes i tide og utide, og hvis du er så usikker på, eller misliker trekk ved partneren såpass sterkt, skjønner jeg ikke at du kan elske ham over alt. Uten nærmere utdypning er det ganske vanskelig å vite om det er du som overdramatiserer her, eller om det ligger noe i det du sier. Uansett er det viktig å huske at det skal mye til for å få en psykopatdiagnose. Men hvis jeg virkelig hadde trodd at den jeg var sammen med, var psykopat, skjønner jeg ikke hvordan jeg kunne ha elsket ham. Hvis han behandler deg, eller andre, på en dårlig og nedsettende måte, er det ikke noe positivt karaktertrekk. Og som de andre var inne på, er han psykopat, vet du aldri når oppførselen virkelig kommer til syne.

Skrevet

Jeg kan forstå at man kan elske en psykopat, kjærlighet kan være en ganske irrasjonell greie. Men man gjør lurest i å la fornuften overvinne følelsene - psykopati kan ikke kureres. Det handler om å bestemme hva slags liv man vil ha.

Skrevet

hvis kjæresten din er psykopat ville han nok ikke bare ha mange nykker. Han ville være slem mot deg. En psykopat er en person som gjerne knuser et annet menneske for å oppnå det h*n ønsker.

Du sitter gjerne igjen med følelsen av at det er din skyld, at personen egentlig er snill, for h*n er jo så omtenksom og sjarmerende av og til.

Diagnosen psykopat er så vanskelig å stille, og så alvorlig at selv psykologer nøler med å gjøre det.

Det er egentlig så enkelt som at: er kjæresten din slem mot deg, så forlat ham. Er han grei nok, men har sine særheter får du tenke deg om. Vil du bli eller ei?

Men ikke still diagnser. Jeg har tenkt psykopat om to personer i mitt liv. I årenes løp har jeg måtte endre oppfattning om begge.

Skrevet
Hva gjør man da?

Har du det bra med ham og lar han deg være den du er uten å ønske å isolere deg eller bryte deg ned psykisk - vel da er det vel greit (og han er neppe noen psykopat).

Er han det så har du det vel innerst inne ikke veldig bra og da bør du vel forlate ham uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...