Babyboo Skrevet 24. april 2002 #1 Skrevet 24. april 2002 Er det noen som vet om det er farlig å ri når man er gravid...? Jeg er bare 6 uker på vei:), men jeg mener å ha lest ett sted at man burde holde seg unna hesteridning når man er gravid. Eneste faren er vel om man detter av hesten...? Noen andre hestegale gravide som vet noe om dette...?12
Snupzy Skrevet 24. april 2002 #2 Skrevet 24. april 2002 Heisann! jeg er hestegal og gravid.. hehe.. Det er IKKE farlig å ri,men du bør jo kjenne hesten godt såklart:) og sprang er jo heller ikke så lurt,men det sier seg vel selv da:) når du har kommet lengre og du kjenner at det begynner å bli ubehagelig å ri og at magen kommer i veien,da bør du slutte med det. jeg er i uke 21 og jeg rir litt enda,men kjenner at magen begynner å bli tyngre så jeg tror ikke jeg kommer til å holde på sy mye lenger... ei venninne av meg red til hun var i 7 mnd hun.. og en annen tenkte å stille sprangstevne når hun var høygravid,men måtte trekke seg pga at ungen sparka sånn... ikke det lureste du kan gjøre kanskje.. jeg holder meg iallefall langt unna sprang nå... man vet jo aldri,hesten KAN bli skremt og man KAN falle av. det vil ikke jeg risikere...12
Gjest Aida Skrevet 26. april 2002 #3 Skrevet 26. april 2002 Jeg lurer også litt på dette. Er fortsatt i prøveperioden, men jeg blir vel forhåpentligvis gravid en gang jeg også, og da vil jeg gjerne fortsette å ri hesten min. Hvis jeg er i fin form under svangerskapet, kommer jeg nok til å holde på så lenge jeg orker. Men jeg tar også gjerne imot erfaringer og råd fra andre ryttere som har vært gravide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå