Gå til innhold

Pus på tur

Gjest Gjest_line_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_line_*
Skrevet

Nå er det snart tid for juleferie igjen, og iår må pus bli med. Jeg skal bli for lenge borte til at naboene har lyst til å passe på, og i beit for andre alternativer har pus det sikkert bedre på tur med meg enn å bo tre uker i hus med en veeeldig intens hund som han ikke er vant med.

Toget er ett alternativ, men det er VELDIG fullt og hektisk rundt jul! Tenkte derfor på å kjøre, men må kanskje dele turen i to etapper dersom vi blir for trøtte. Kan pus bo på motell? Noen som har erfaring med om det går greit å ta med seg katt? Og i så fall, hvordan gjør dere det med "dokassen", tar dere den med på rommet til pus, eller må han forbli i reiseburet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det går helt greit å ta med katten på hotell/ motell :)

Men:

Du må sjekke at det er lov med husdyr på motellet før du booker.

Du må regne med å betale et gebyr for katten, det er ganske normalt med 200 kr døgnet ekstra.

Ja, du må ha med deg dokasse og sand, og ei stor avis du kan sette denne på er også lurt. Et lite kostebrett er et must, slik at du kan rydde opp etter katten.

Matskåler og et eget teppe til å ligge på, kan du også ta med.

Vi bruker somregel å bo på hotell når vi reiser land og strand rundt på katteutstillinger, og våre katter elsker å bo på hotell :)

Jeg bruker å la mine katter gå fritt på hotellrommet. Liker ikke å stenge dem inne, men enkelte hotell krever at kattene er på badet.

Det er også lov med husdyr på tog, men også her må du booke egen bilett i husdyrvogna. På enkelte tog er det kun reservert 3 seter for husdyr, så det lønner seg å være tidlig ute med bestillingen. Ulempen med dette er at du og pusekatten din risikerer å havne ved siden av en katte-sulten rottweiler;)

Biletten kan ikke bookes via internett, men må bestilles via telefon, slik at en kundebehandler kan hjelpe deg.

Skrevet

Heisann!

Pga trøbbel med flyttebyrå måtte jeg bo på hotell i fem døgn i august, og kattene mine var jo også med. Jeg bodde på Radisson SAS, og de tok ikke ekstra gebyr for kattene, eneste var at jeg måtte bo på et "røykerom".

Dokassen deres var jo med flyttelasset, så jeg måtte skaffe pappeske på en matbutikk. Mitt tips til deg, er at du plasserer dokassen til katten inne i dusjen, eller i badekaret, om hotellet har det. Da er det ikke krise om katten skulle klare å revne/klore opp pappen, og du kan bruke dusjhodet til å spyle eventuell kattesand som havner rundt esken ned i sluk før du sjekker ut fra hotellet. Det kan jo også være lurt å ta med seg en søppelsekk som du kan legge hele esken oppi før du sjekker ut, så er du snill mot personalet som må rydde opp etter katten også.

På hotellet jeg bodde på, mente de egentlig at kattene skulle sitte i bur, pga at hvis hotellet måtte evakueres, skulle de uten problem kunne evakuere kattene også (katter er som kjent flinke til å gjemme seg hvis de vil). Men de sa også at de ikke forventet at mine to skulle sitte i bur hele dagen/natten, så jeg satt dem bare i buret sitt når jeg måtte ut fra hotellet for å handle, etc.

Et til tips når det kommer til dokassen: du kan også legge en plastpose i bunnen av esken, da vil ikke urinen like lett trekke gjennom pappen.

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Takk for hjelpen! Da er pus og jeg klare for jula :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...