Gå til innhold

Mulig å gå ned 5 kg til jul

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har over lengere tid prøvd å komme meg på 50 tallet.

Er 155 cm, så en vekt på 53-55 er passe på meg. Veier nå ca 65 kg, har stått stille der siden i vår, da hadde jeg gått ned fra 84.

Jeg har mistet litt treningsmotivasjonen, så tenkte å prøve fremover å bare trene yoga og pilates og litt løping.

Jeg har et bra kosthold.

Er det mulig å gå ned i vekt (5 kg til jul) når jeg har tenkt å ha 2-3 økter pilates og 2-3 økter yoga + 1-2 løpeturer og litt rask gange?

Eller blir det for lite "hard" trening?

Endret av miss_pretty
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor mye du spiser. Men det skal så absolutt være mulig. 0,5-1kg er passe å gå ned i uka, så det høres bra ut :)

Gjest Tigress
Skrevet
Eller blir det for lite "hard" trening?

Det kjem jo an på kor mykje du et... Nei, men for å vere alvarleg: det er neppe at det ikkje er hardt som er problemet, men at du ikkje held på lenge nok til at forbruket blir høgt nok. Men du kan jo berre redusere inntaket, så skal det vel gå greit.

Skrevet (endret)

Synes dette virker fornuftig, prøv det en periode og se om resultatene lar seg vise. Vær tålmodig, det er også viktig at du ikke gir opp om du ikke går ned like raskt som du ønsker. Om du ikke føler det går rette veien så kan du justere litt i matveien eller treningen etterhvert, men prøv en stund først!

Anbefaler deg uansett å bytte ut ihvertfall en av yoga/pilatesøktene dine med styrketrening, dette er trening som øker muskelatuen din (dette øker forbrenningen), strammer kroppen og vil gi deg mulighet for å bygge en sterk kropp.

Om du går fra ingen trening til dette så ville jeg ikke trent så mye som du planlegger fra dag en, men startet med ca annenhver dag og økt etter noen uke evt..

Dette bare for å unngå at du går for hardt ut og blir mett på trening før det blir gøy.

Endret av Lotte28
Skrevet (endret)

Tusen takk for svar!

Endret av miss_pretty
Skrevet

Yoga og Pilates er sikkert bra for avspenning (og litt styrke), men i det lange løp ville jeg heller satset på skikkelig kondisjons- og styrketrening.

Skrevet
Yoga og Pilates er sikkert bra for avspenning (og litt styrke), men i det lange løp ville jeg heller satset på skikkelig kondisjons- og styrketrening.

En kombinasjon av styrke, kondisjon og pilates/yoga er kjempebra da!

Skrevet
En kombinasjon av styrke, kondisjon og pilates/yoga er kjempebra da!

Ja, men det var ikke det Stellia påpekte. TS nevner Yoga, Pilatas og litt løping. Mer effektivt med effektiv styrke og kondisjon, noe Yoga og Pilates ikke er.

Skrevet

Høres ut som en god plan :)

Jeg har samme mål som deg, å gå ned fra 65 kg til jeg ser 50-tallet før jul.

Veide over 80 for noen år siden og stagnerte totalt på 70, før jeg gikk ned til 65.

Det skulle være et fullt mulig mål å nå med blanding av vilje, selvdisiplin, kondisjon og styrketrening, samt et sunt kosthold.

Skulle ønske de tingene kom litt lettere :)

Skrevet
Ja, men det var ikke det Stellia påpekte. TS nevner Yoga, Pilatas og litt løping. Mer effektivt med effektiv styrke og kondisjon, noe Yoga og Pilates ikke er.

Jeg anbefalte selv TS å starte med styrketrening i mitt første innlegg, er enig med deg at det er smart å beynne med, men det er også viktig at TS driver med trening som hun liker.

Yoga/piates kmbinert med jogging er kjempebra plan det, men styrke i tillegg er hadde vært enda bedre..

Skrevet (endret)

Det kommer helt an på type yoga. Mange forbinder yoga med å sitte med beina i kors og meditere, men det stemmer ikke på alle typer. Feks ashtangayoga kan være knallhardt, og er kjempegod styrketrening og det får opp forbrenningen.

Endret av Glør
Skrevet

Yoga er fin fettforbrenning. Flere gode fitnessutøvere bruker det som forbrenningstrening på strenge dietter foran sine konkurranser.

Det fines ikke noen annen mirakelkur enn å ofre litt tid til å trene styrke og kondisjon i kombinasjon med et planlagt og bra kosthold.

Finnes det personlig trener der du bor? Hvis ikke er det flere som tilbyr skikkelig oppsatt diett og treningsprogram og god oppfølging via e-post.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...