Gjest gjesta Skrevet 18. august 2003 #1 Del Skrevet 18. august 2003 Har tomatplanter i hagen, med masse flotte tomater på! Problemet er bare at tomatene fremdeles er grønne og nå er det høstregn ute. Kan jeg plukke tomatene og la dem modne inne eller må jeg bare la dem være ute og håpe på sol? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 19. august 2003 #2 Del Skrevet 19. august 2003 Ja de henge! Så lenge det ikke blir frost ute, tar de ingen skade av det. Jeg har også grønne tomater i hagen. :D Jeg lar de henge ute mens jeg venter på litt til sol. De smaker best da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2003 #3 Del Skrevet 19. august 2003 Jeg har flere store planter i krukker ute, og tomatene er mange men grønne. Lurer på om jeg skal flytte krukkene inn. Blir ikke mere sol, antakelig litt mindre enn ute, men de får det varmere. Vet ikke hva som er å foretrekke. Jeg har begynt å knipe nye blomster/skudd konsekvent. Håper det gjør at all næring går til tomaten som allerede er dannet. I tillegg får plantene mine rikelig gjødsel (fullgjødsel oppløst i vann). Ellers krysser jeg bare fingrene, for dette har jeg ikke erfaring med fra før! (Har hørt at umodne grønne tomater kan syltes. Skal visstnok være veldig godt som tilbehør til kjøttretter. Har ikke prøvd selv, så det kan jeg ikke gå god for!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 20. august 2003 #4 Del Skrevet 20. august 2003 Du kan jo ev. prøve å steke dem, da... Veldig godt. Bare de ikke er FOR kart-aktige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 20. august 2003 #5 Del Skrevet 20. august 2003 Min kusine på 6 år uttalte at når de kom hjem fra ferie, så var tomatplantene DAU! Og hvorfor hun kategoriserte dem som død? Jo, det var GRØNNE tomater på dem, og sa måte jo plantene være DAU må vite! (Mamma har også grønne tomater på plantene som nå står med plast"tak" over for at det ikke skal regne for masse. De modner vel. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 20. august 2003 #6 Del Skrevet 20. august 2003 Det var lurt Fredagsbarn! Hvis regnværet fortsetter skal tomatene mine få seg en paraply! Takk for tips og svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå