Gjest Tiit Skrevet 18. august 2003 #1 Skrevet 18. august 2003 Vi har så mye dårlig samvittighet for alt mulig... Fra det at vi ikke er ofte nok med barna på skogtur, til at sokkene ikke er sortert til enhver tid, eller at vi ikke er flinke nok til å bruke øyekrem om natta..... Hva gir du blaffen i med god samvittighet av alle disse krava som henger over huet ditt? Jeg f.eks. stryker bare tøy 2 ganger i året, på det tidspunktet at haugen er så stor at den ramler ut av skapet.... Jeg gir simpelthen blaffen i å stryke tøy ofte. Det er det verste jeg vet (kanskje fordi det alltid er så mye å stryke når jeg endelig gjør det.....) Mitt opphav og mine søsken stryke alle kopphåndklærne til og med. Jeg :GIR BLAFFEN!! (og det er ganske godt gjort av meg fordi jeg har en "medfødt" streng norm på hvordan alt SKAL VÆRE i et husmor-hjem!) Gir du blaffen noen gang?
Gjest Poirot Skrevet 18. august 2003 #2 Skrevet 18. august 2003 Stryking Vasking av gulv Å re opp sengen
simsalabim Skrevet 18. august 2003 #3 Skrevet 18. august 2003 Ja strykinga gir jeg iallefall blaffen i,det er kun til jul,17 mai og spesielle anledninger. Brette sammen klær og legge i skapene gjør jeg når jeg orker (altfor sjelden). Vindusvask er heller ikke noe jeg prioriterer desverre. Da er det mye viktigere å kunne kunsten å kose seg med barn og familie når man har fri,syns no jeg da.
Gjest Jaheira Skrevet 18. august 2003 #4 Skrevet 18. august 2003 Jeg prioriterer å sove når jeg er trøtt, trene når jeg har tiltaket, gå ut når jeg har lyst, treffe venner når jeg har anledning... fremfor å stryke når det er krøllete (bruker noe annet), rydde når det er rot, og så videre. Gir ikke totalt blaffen, men setter det første øverst, og stryker når jeg må, rydder når det ser ut som et bomba horehus - eller om jeg har overskuddet. Ikke noe stress.
Milkshake Skrevet 18. august 2003 #5 Skrevet 18. august 2003 Stryke klær Re senger Vaske vinduer (gjør det en gang i året....) :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2003 #6 Skrevet 18. august 2003 Jeg gir totalt blaffen i: - å stryke klær - re sengen vår - vasking av gulv gjør jeg når jeg orker - brette sammen klær og ligge på plass gjør jeg når jeg orker - å vaske vinduene ( vi bor i høyblokk og da er det ikke så lett å vaske vidnuer ) Jeg tar livet med ro. Har to unger i huset og en inne i magen. Her ligger jakker, sko og ransel slengt på gulvet og leker ligger slengt over alt. Skitne klær her og der, en avis her og der, et blad her og der...... Jeg rydder det verste opp om kvelden, så jeg gir ikke helt og holdent blaffen, men jeg tar det med ro og tar det litt etter litt :D Utenom det så ser det ikke så verst ut hos oss. En gang i blant så kan det se ut som om en orkan har gått igjennom leiligheten. Men sånn er det nå en gang med to unger og masse leker
mellom Skrevet 18. august 2003 #7 Skrevet 18. august 2003 hm. jeg rer ikke senger, stryker ikke klær, tar ikke inn lekene utenfor, jeg går naken i mitt eget hjem, jeg gir blaffen i om jeg kommer for sent på jobb, jeg bryr meg ikke om å ha ulike sokker, jeg - jeg - nei - jeg bryr meg om alt for mye - om løvetennene som skal spre seg til naboen, om barna mine takker andre for maten, om svigermor liker meg, om kjøkkengulvet mitt er rent nok sånn at det ikke lager lyd når vi går på det, jeg vil at vi skal spise middag hver dag - jeg er for konvesjonell - uff. skulle ønske jeg kunne la livet flyte- istedet skurer jeg karet alle andre sitter i....
Gjest Lea Skrevet 18. august 2003 #8 Skrevet 18. august 2003 Jeg gir blaffen i mye nå det gjelder husarbeid. Rydder og vasker når vi får besøk og rer aldri opp senga (annet enn når vi bytter snegetøy. Strker nesten aldri klær. Men det jeg gir mest blaffen i er folk som stjelder energi fra meg.
bippbipp Skrevet 18. august 2003 #9 Skrevet 18. august 2003 Stryke klær Re senger Vaske vinduer (gjør det en gang i året....)
Kate Skrevet 19. august 2003 #10 Skrevet 19. august 2003 Jeg gir totalt blaffen i å reparere tøy. Har noen ganger opplevd at tøyet til barna har ligget så lenge i sy-korva at det har blitt for smått til dem. Da blir jeg kjempeglad!
Ulrikke Skrevet 19. august 2003 #11 Skrevet 19. august 2003 Gir blaffen i ugress... Og å re senga... Gulvvask er sjelden, men støvsuger ganske ofte... Stryke gjør jeg til jul, 17. mai eller andre selskapeligheter når vi skal bort... Har aldri strøket et håndkle, putetrekk eller hva det skulle være... Rot plager meg ikke så mye, møkk er verre... Så i det daglige gir jeg blaffen i det meste så lenge det ikke ser fullstendig bombet ut - også tar vi skippertak innimellom i heimen
Gjest Hilde K S Skrevet 19. august 2003 #12 Skrevet 19. august 2003 Strykjernet vårt gikk istykker i fjor til jul og vi har enda ikke kjøpt nytt... Kjøper nytt tøy når det er ødelagt. Må tenke om det er noe mer !
tuji Skrevet 19. august 2003 #13 Skrevet 19. august 2003 Gir faktisk blaffen i det meste når det gjelder husarbeid.
Gjest Jaheira Skrevet 19. august 2003 #14 Skrevet 19. august 2003 Gir blaffen i å sy. Kjøper heller nytt. :oops:
Gjest Vanessa Skrevet 19. august 2003 #15 Skrevet 19. august 2003 - Hva folk mener om at jeg bruker papptallerkener mm. - Om dynetrekk og putetrekk matcher.
Gjest Dolphina Skrevet 19. august 2003 #16 Skrevet 19. august 2003 Jeg gir blaffen i så og si alt! Har ikke vasket vinduene enda, enda det TRENGS! Har det så og si ryddig og rent og stryke klær gidder jeg ikke. Mye jeg ikke gidder! Men vasker når det er møkkete!
MzS Skrevet 19. august 2003 #17 Skrevet 19. august 2003 * vaske vinduer (Skjer KANSKJE 1-2 ganger i året) * Stryke tøy, bortsett fra duker, gardiner og sengetepper etter vask (Men det er ikke så ofte jeg vasker dem akkurat da...) * vaske gardiner og sengetepper (Bortsett fra når de er synlig møkkete, selvfølgelig) * vaske gulv (Støvsuger ofte, og vasker når jeg ser det trengs... :blunke: ) * tørke støv (Bortsett fra når jeg ser støvlaget godt ) Jepp... prioriterer trening, sosialt samvær og kvalitetstid jeg! Men det ser stort sett alltid bra ut hjemme - har jo ingen barn eller hunder som griser til heller da så.
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2003 #18 Skrevet 19. august 2003 Jeg gir blaffen i å brette melkekartonger. Fordi jeg ikke orker å ha kjøkkenbenken full av tomme melkekartonger som står til tørk.
Ronja Skrevet 19. august 2003 #19 Skrevet 19. august 2003 Jeg gir blaffen i hva folk mener om mitt hushold. "Du bør da bake en kake for det skal man bare" eller "Møkkete eller ikke, huset skal skures hver fredag" eller hva med "Jeg syns den blomsten henger litt med hodet, du har vel ikke grønne fingre du"... Er fornøyd som jeg har det og vasker når det trengs!
Gjest Zirine Skrevet 19. august 2003 #20 Skrevet 19. august 2003 Jeg tror aldri jeg har redd opp en seng i hele mitt liv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå