Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor mennesket stiller så mange spørsmål lenger..

Jeg har i min tid også hatt mange spørsmål, men jeg sluttet å spørre til slutt..

Etter det holdt det med følelsen av at jeg trodde, min indre ro, og det usynlige som støtter meg mer enn noe menneske er i stand til..

Vi skal ikke stille så mange spørsmål, det er ikke alt vi skal vite.. Det er ikke sikkert vi hadde vært utviklet nok til å forstå heller!

Vi må bare ha tillit.. Og ja, hvorfor, eller hvordan, ha tillit til noe som ikke kan se oss i øynene, å si at det er trygt..? Det er der troen kommer inn tror jeg.. Og jeg vet ikke når jeg fant troen.. Det må han på taket vite.. Den var der bare plutselig en dag.. Da sluttet jeg å stille spørsmål..

Og det er så utrolig deilig å kunne si høyt og stolt,

"Jeg er kristen"..

Alle vennene mine ler av meg.. Det har de alltid gjort.. For de tror meg ikke.. For jeg er ikke en typisk kristen.. Om det finnes noe som heter det lenger da..? Jeg pleier å svare at jeg er moderne kristen, og knise litt av det! Men de får bare le.. Det er de som går glipp av noe!

Jeg er litt usikker på hva som kvalifiserer en person til å være kristen, men for meg så er det helt enkelt at man TROR.. Noen som mener noen annet kanskje? =)

Og jeg er ikke en person som presser på andre min tro.. Det får de finne ut av, og velge helt selv..

En ting jeg lurer litt på.. Er det noen andre som føler en trygghet, og en ro, når de er i kirken? Det har jeg alltid gjort!! Og det er så herlig!! Kunne ønske jeg kunne vært i kirken hver dag !!

Jeg ville bare blåse litt ut.. Og det var godt!! =)

Takk for du leste dette!! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
A) Vi skal ikke stille så mange spørsmål, det er ikke alt vi skal vite..

B) "Jeg er kristen"..

C) Og jeg er ikke en person som presser på andre min tro.. Det får de finne ut av, og velge helt selv..

A) Bibelen: "Vær ikke dårer, forstå hva som er Guds vilje"! Da grunnordet her betyr gudløs, er altså utsagnet synonymt med at å ikke ville forstå sidestilles med gudløshet.

B) Sannhetsgehalten i et slikt utsagn må evalueres ut i fra

C) Bibelen forlanger at en som har fått vite om frelsen også MÅ redde andre. Derfor handler nesten hele Det Nye Testamentet om nettopp forkynnelsen. Og Paulus understreker det slik: "Ve meg om jeg IKKE forkynner".

Skrevet

Men i år 2009, så er mennesket enda ikke klar for dette..

Treg art! :gjeiper:

Skrevet
Men i år 2009, så er mennesket enda ikke klar for dette..

Treg art! :gjeiper:

Er klar over at de fleste ikke vil høre. Det sier jo Bibelen. Men den sier også at de sanne kristne "skal kline deres (hedningenes) ører til." "Tal til dem om de vil høre eller ikke", sier skriften. Og i 2010 er det hele trolig over. Hadde vi da ikke forkynt for dem, hadde Gud holdt OSS ansvarlige for deres død. Og DET vil i alle fall ikke jeg ha sittende på meg. :)

Skrevet

Hadde vi ikke stilt spørsmål hadde vi aldri funnet på konseptet om guder i utgangspunktet.

Skrevet
Hadde vi ikke stilt spørsmål hadde vi aldri funnet på konseptet om guder i utgangspunktet.

Altså, spørsmål som :

"Hvorfor vil ikke Gud vise seg for oss?"

"Hvorfor finnes det så mye ondskap om han er så god?"

"Hvorfor ordner han ikke bare opp da?"

Slike spørsmål jeg mener..

Skrevet
Altså, spørsmål som :

Hva tenker du om at sannheten de forteller deg om Gud, ikke er hele sannheten? Hvorfor ga Gud oss denne uslokkelige tørsten etter kunnskap?

Skrevet (endret)
Altså, spørsmål som :

Disse spørsmålene er MEGET betimelige, og viser at du har et godt hode. Vil du vite svarene vil det vise seg om du også har et godt hjerte.

Bibelen gir nemlig meget gode svar på ALT dette. Ethvert Jehovas vitne vil kunne gi deg svar du vil bli meget overrasket over.Og som vil hjelpe deg å overleve den megakatastrofen som ligger rett foran oss. NÅ har du sjansen.

Endret av Mrs Shorty
Skrevet
Hva tenker du om at sannheten de forteller deg om Gud, ikke er hele sannheten? Hvorfor ga Gud oss denne uslokkelige tørsten etter kunnskap?

Utvikling!

Jeg stiller ikke slike spørsmål.. Og jeg, det høres verre ut enn det er, men bryr meg ikke..

Skrevet
Utvikling!

Jeg stiller ikke slike spørsmål.. Og jeg, det høres verre ut enn det er, men bryr meg ikke..

Kanskje er det verre å ikke bry seg enn du noengang vil kunne forestille deg!

Skrevet
Kanskje er det verre å ikke bry seg enn du noengang vil kunne forestille deg!

Når vi først er i gang med å lufte!!! Det er frekt og uhøflig og ikke presentere seg! Alle disse "gjestene" som tar seg til rette på forumet, ikke minst når "gjest" svarer "gjest" uten å tilkjennegi noe som hellst!!

Verre enn man noengang kan forestille seg??? Sikter du til noe spesiellt? Eller bryr du deg ikke om å registrere deg som bruker av forumet????

Skrevet (endret)

=)

Endret av Lille85
Skrevet
Når vi først er i gang med å lufte!!! Det er frekt og uhøflig og ikke presentere seg! Alle disse "gjestene" som tar seg til rette på forumet, ikke minst når "gjest" svarer "gjest" uten å tilkjennegi noe som hellst!!

Verre enn man noengang kan forestille seg??? Sikter du til noe spesiellt? Eller bryr du deg ikke om å registrere deg som bruker av forumet????

Hvilken rolle spiller det hvem jeg er? Budskapet mitt vil være det samme uansett hva jeg kaller meg.

Og ja, verre enn du noen gang kan forestille deg. Hva om "sannheten om Gud" egentlig er kapret av alle disse religionene, og den virkelige sannheten er der ute enda. Hva om det er meningen at vi skal søke, og ikke stoppe til det ikke lenger er spørsmål igjen å stille?

Skrevet (endret)
Altså, spørsmål som :

1: Fordi synet vårt er subjektivt. Hvis du vil se Gud som en menneskeenergi, vil du fungere som en kanal, et medium, og Gud kan derfor vise seg for deg, men Gud vil da vise seg for deg, slik du tror gud er (derfor kunne ingen bevise at de har sett gud, for alle har sitt eget synspunkt på ting). Du skaper nemlig ditt liv på egenhånd, til og med gud.

2: Fordi gud har gitt oss en fri vilje. som om gud ville blande seg inn i våre viljer og sette stopper for en krig?

noen kriger er godt for noe også. hadde ikke hitler kommet, hadde f.eks ikke mennesket forstått hvordan de ikke skal være.

3: fordi vi har en fri vilje. hva med å ta ansvar selv og ordne opp selv? Hvorfor skylde på gud, pga noe VI gjør?

Ja dette var mine synspunkter på hvorfor gud ikke bare kommer deisende ned i fanget på oss alle og forteller oss hva vi skal gjøre, samtidig som gud gjør alt vi ønsker/ikke ønsker.

Har noen av dere tenk over hvordan dere hadde reagert hvis dere faktisk møtte gud? Tror godt over halvparten hadde svimt av og mer til...

Endret av LilleCanCan
Skrevet
Uff, jeg angret som jeg aldri har gjort før.. Har aldri bedt så mye om tilgivelse i hele mitt liv!

Helt ærlig.. Mitt synspunkt?

du er tilgitt før du en gang har tenkt tanken. jeg tror ikke gud egentlig bryr seg. For i ditt indre mente du det aldri, og det vet gud himla godt.

Typisk trossystem for religiøse. de tror gud er sinna på dem og at de må be om tilgivelse. At gud en dag kanskje vil straffe dem. Gud bryr seg ikke, så lenge du kommer deg helskinna hjem til gud igjen, og det gjør vi alle. Helvette finnes ikke annet i enn hos deg selv.

Skrevet

Jeg har i min tid også hatt mange spørsmål, men jeg sluttet å spørre til slutt..

Vi skal ikke stille så mange spørsmål, det er ikke alt vi skal vite.. Det er ikke sikkert vi hadde vært utviklet nok til å forstå heller!

Vi må bare ha tillit..

--------------------------------------------------------------

WHAT THE ....

du er mitt verste mareritt, måten du tenker på, håper det ikke er flere som deg....

jeg kunne skrevet så mye, men må komme over dette sjokket, pluss at jeg ikke tror jeg kommer til å komme noen vei. jeg syns det er skammelig............

:trist:

Skrevet
1: Fordi synet vårt er subjektivt. Hvis du vil se Gud som en menneskeenergi, vil du fungere som en kanal, et medium, og Gud kan derfor vise seg for deg, men Gud vil da vise seg for deg, slik du tror gud er (derfor kunne ingen bevise at de har sett gud, for alle har sitt eget synspunkt på ting). Du skaper nemlig ditt liv på egenhånd, til og med gud.

2: Fordi gud har gitt oss en fri vilje. som om gud ville blande seg inn i våre viljer og sette stopper for en krig?

noen kriger er godt for noe også. hadde ikke hitler kommet, hadde f.eks ikke mennesket forstått hvordan de ikke skal være.

3: fordi vi har en fri vilje. hva med å ta ansvar selv og ordne opp selv? Hvorfor skylde på gud, pga noe VI gjør?

Ja dette var mine synspunkter på hvorfor gud ikke bare kommer deisende ned i fanget på oss alle og forteller oss hva vi skal gjøre, samtidig som gud gjør alt vi ønsker/ikke ønsker.

Har noen av dere tenk over hvordan dere hadde reagert hvis dere faktisk møtte gud? Tror godt over halvparten hadde svimt av og mer til...

Fine synspunkter du har! :klemmer:

Skrevet

Vi må bare ha tillit..

--------------------------------------------------------------

WHAT THE ....

du er mitt verste mareritt, måten du tenker på, håper det ikke er flere som deg....

jeg kunne skrevet så mye, men må komme over dette sjokket, pluss at jeg ikke tror jeg kommer til å komme noen vei. jeg syns det er skammelig............

:trist:

Må du ikke være så dramatisk! :klemmer:

Jeg er ingens verste mareritt! :fnise:

Er ikke noe gale i hva jeg tror..

Ikke vil det gjøre noe gale heller!

Tror heller du skal bekymre deg for alle de andre fanatiske rundtom!

:)

Skrevet
Altså, spørsmål som :

Hvordan tror du det ville gå om du stod rett overfor Han som har skapt solen? Litt vel varmt kanskje? "Mennesker kan IKKE se Gud og leve", sier Bibelen. Men Han har vist seg gjennom sitt skaperverk. Og Hans Sønn Jesus Kristus har vist oss Hans egenskaper.

De som tror at all denne kompleksitet er blitt til av seg selv er forblindet av Jehovas fiende i himlene, Satan Djevelen. Ingen kompleksitet blir til av seg selv. Det er bare bittebittebittesmå menneskebarn som klarer å komme til et slikt resultat. De er grundig narret, og må bøte for dette når de om svært kort tid avlives for alltid.

Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler

Mrs Shorty, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...