Gå til innhold

Hva er det verste du vet med mannfolk?

Steinar40

Anbefalte innlegg

Det behøver ikke du å bekymre deg om :smoke:

"Det trenger ikke du bry det lille søte hodet ditt med".....

Endret av Snipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du seriøs???

Man kan da ha masse felles interesser med menn - det kommer jo an på hva slags interesser man har det. Trenger jo ikek være en sexpartner eller kjæreste for det :klø:

Man kan nok ha det, ja - men som sagt, ofte vil ikke kvinner og menn ha særlig mange felles interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det trenger ikke du bry det lille søte hodet ditt med".....

Tenk om hun så ut som et troll da ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan nok ha det, ja - men som sagt, ofte vil ikke kvinner og menn ha særlig mange felles interesser.

Tullprat, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullprat, mener nå jeg.

Du bør jo da se på hva som er typiske kvinne-interesser og hva som er typiske mannfolk-interesser - og da altså utenfor parforholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
Du bør jo da se på hva som er typiske kvinne-interesser og hva som er typiske mannfolk-interesser - og da altså utenfor parforholdet.

Kom gjerne med eksempler på typiske kvinne- og manneinteresser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom gjerne med eksempler på typiske kvinne- og manneinteresser.

Typiske interesseområder for kvinner er shopping, være sosiale, og alt som har med klær, skjønnhet og utseendet å gjøre.

Typiske interesseområder for menn er å utøve og se på sport, friluftsliv, mekke på ulike motorkjøretøyer og kjøre (bråke mest mulig) med disse.

Og, ja, det vil alltid finnes en masse unntak pga at det er så utrolig mange ulike mennesker. Dessuten har likestillingen de siste 40-50 årene gjort kjønnsrollene mye mer uklare i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typiske interesseområder for kvinner er shopping, være sosiale, og alt som har med klær, skjønnhet og utseendet å gjøre.

Typiske interesseområder for menn er å utøve og se på sport, friluftsliv, mekke på ulike motorkjøretøyer og kjøre (bråke mest mulig) med disse.

Og dette mener du helt seriøst? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette mener du helt seriøst? :overrasket:

Selvfølgelig. Jeg mener de nevnte interesseområdene fortsatt domineres av respektive kjønn. Men som jeg skrev tidligere, så har den såkalte likestillingen påvirket kjønnsrollene og blandet dem i sammen til en ganske uoversiktlig suppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Jeg mener de nevnte interesseområdene fortsatt domineres av respektive kjønn. Men som jeg skrev tidligere, så har den såkalte likestillingen påvirket kjønnsrollene og blandet dem i sammen til en ganske uoversiktlig suppe.

Som dermed tilsier at det er en veldig blanding av interesser - og at personlighet har vel så mye å si som kjønn her (og at man dyrker noen interesser med kjæreste og noen med venner eller alene uansett hva det måtte være).

Right?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, ja, det vil alltid finnes en masse unntak pga at det er så utrolig mange ulike mennesker. Dessuten har likestillingen de siste 40-50 årene gjort kjønnsrollene mye mer uklare i dagens samfunn.

Sitter du å krangler med rødstrømpene igjen? :lur: Dette handler da vel så mye om hvilke føringer som er lagt fra samfunnet sin side, altså miljø. At gutter er opplært til å like biler/båter/snekring, mens jenter er opplært til å like dukker/sminke/utseende. Men det er vel litt gammeldags å si at det er et nøyaktig skille på dette. Regner derfor med at du setter på spissen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dermed tilsier at det er en veldig blanding av interesser - og at personlighet har vel så mye å si som kjønn her (og at man dyrker noen interesser med kjæreste og noen med venner eller alene uansett hva det måtte være).

Right?

Jeg ser på normalfordelingen av befolkningen. Og da er jeg overbevist om at f.eks andelen (%) av alle kvinner som liker shopping er mye større enn andelen (%) av alle menn som liker shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser på normalfordelingen av befolkningen. Og da er jeg overbevist om at f.eks andelen (%) av alle kvinner som liker shopping er mye større enn andelen (%) av alle menn som liker shopping.

Enig. Er det noen som ikke er det? (Har ikke lest hele tråden)

Men hvorfor er det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter du å krangler med rødstrømpene igjen? :lur: Dette handler da vel så mye om hvilke føringer som er lagt fra samfunnet sin side, altså miljø. At gutter er opplært til å like biler/båter/snekring, mens jenter er opplært til å like dukker/sminke/utseende. Men det er vel litt gammeldags å si at det er et nøyaktig skille på dette. Regner derfor med at du setter på spissen. :sjenert:

Ja, kjønnsrollene har alltid vært en kombinasjon av medfødte egenskaper (kjønn) og hva man blir opplært av foreldrene og samfunnet til. Altså hva samfunnets behov og regler da er.

Tidligere ønsket samfunnet at kvinnen skulle være hjemme med barna mens mannen jobbet. De seneste 100 årene har samfunnets behov blitt til at begge kjønn skal ut å jobbe, og derfor har også mannen måttet hjelpe til mer hjemme og med barna. Likestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg vet med mannfolk.. Kanskje litt for lite reflekterende noen ganger. Litt "sånn er det, punktum." Noen ganger er dette positivt også, men utrolig frustrerende andre ganger.

Jeg synes også det er mange urenslige mannfolk..men dette gjelder sikkert kvinner også, men jeg føler at mannfolk snakker litt høyere om at de gir fløyten i både håndvask og annet. men på en annen side kanskje like greit å være ærlig om det slik at de vedkommende omgås kan kan sine forhåndsregler. (ja, jeg snakker om nå i disse svine-tider)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste jeg vet med mannfolk.. Kanskje litt for lite reflekterende noen ganger. Litt "sånn er det, punktum." Dette positivt også, men utrolig frustrerende andre ganger.

Jeg synes også det er mange urenslige mannfolk..men dette gjelder sikkert kvinner også, men jeg føler at mannfolk snakker litt høyere om at de gir fløyten i både håndvask og annet. men på en annen side kanskje like greit å være ærlig om det slik at de vedkommende omgås kan kan sine forhåndsregler. (ja, jeg snakker om nå i disse svine-tider)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Er det noen som ikke er det? (Har ikke lest hele tråden)

Men hvorfor er det slik?

Kvinners interesse for shopping er nok nedarvet (instinktivt). I alle år har kvinnenes domene vært hjemmet og barna. Før laget hun klær etc. selv, mens nå "shoppes" det i stedet.

Mannen var ute og skaffet mat til familien og beskyttet denne mot farer. Der har vi friluftsliv og sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...