Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kunnskapsrike folk!

Jepp, overskriften sier det meste. Jeg kjøpte meg MacBook i høst og er strålende fornøyd, men savner å kunne tegne noen streker og slikt på bilder, samt å lage fantasifulle tegninger til bloggen min. Finnes det noe liknende, eller bedre, og ikkeminst gratis som kan lastes ned der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Denne kanskje? Beskrivelsen virker i allfall lovende, men jeg har ikke lastet det ned selv og kan derfor ikke gå god for verken program eller nedlastingssted.
Skrevet

Hm, jo kanksje. Det virker som en veldig enkel utgave, jeg hadde egentlig sett etter noe som var litt mer avansert. Men det er bedre enn ingenting! Takk for tipset :)

Skrevet

Illustrator (og photoshop).. Ikke gratis, men du kan jo laste ned fra internett likevel =)

Skrevet
Hm, jo kanksje. Det virker som en veldig enkel utgave, jeg hadde egentlig sett etter noe som var litt mer avansert. Men det er bedre enn ingenting! Takk for tipset :)

Prøver igjen da... Selv bruker jeg nemlig Pixelmator på min mac. Det er ikke gratis, men heller ikke veldig dyrt. (Ser ut til å koste mellom 300 og 400 kr.) Så vidt jeg har forstått er det en forenklet "photoshop-kloning" der de viktigste billedbehandlingsverktøyene er tatt med.

Skrevet
Illustrator (og photoshop)

Illustrator er jo ikke akkurat Paint-like da... Jeg linker til en tråd på et annet forum (bra mac-forum forresten) der de diskuterer dette. Programmer som blir nevnt her er Paintbrush, Skitch, Seahore, Gimp, Pixelmator.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...