Lille85 Skrevet 20. november 2009 Forfatter #21 Skrevet 20. november 2009 TIPS: Du MÅ bare se filmen: "En vampyrs bekjennelse" Utrolig spennende, sexy og flott! Tenke seg til: Brad Pitt, Tom Cruise og Antonio Banderas i en og samme film, HOT! My favorite <3 PS, er stor Twiligth fan, både film og bøkene Oooooh, tusen takk for tipset!! Den skal jeg garantert se!!
Wildy Skrevet 20. november 2009 #22 Skrevet 20. november 2009 Fikk hjem en ekstatisk tenåring her i kveld som har vært på premieren ....Resten av familien ( inkludert tenåringen..tror hun tåler denne båe en , to og tre ganger..... skal avgårde på søndag, dette må vi bare se...)
Monarabb Skrevet 20. november 2009 #23 Skrevet 20. november 2009 Kom nettopp hjem fra kino selv og jeg ble ikke skuffet! Freakin fantastic twilight!!! Må nok i gang med å lese bøkene igjen, lenge å vente til neste film! hehe..
Gjest wahaj Skrevet 20. november 2009 #24 Skrevet 20. november 2009 Har også kommet hjem fra premieren. Den var bra den, men likte nok eneren best. Skal også lese bøkene, bare venter på at samboeren skal bli ferdig først :-)
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #25 Skrevet 10. juni 2011 Jeg syns filmene er ganske dårlige (likte første filmen første gang jeg så den da), men bøkene er herlige! Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest de, de dras frem rett som det er. Nå har jeg med meg den første og breaking dawn i veska, de to jeg liker best :-)
Lyra Skrevet 10. juni 2011 #26 Skrevet 10. juni 2011 Jeg er faktisk ikke så veldig begeistret for Twilight-filmene jeg. Ser dem gjerne, men de har ikke funnet veien inn i dvd-hylla mi ennå (selv om jeg har planer om at de skal havne der). Men bøkene har jeg veldig sansen for! Stephanie Meyer skriver veldig fengende syns jeg, så slukte alle bøkene rimelig raskt.
tette-nette Skrevet 10. juni 2011 #27 Skrevet 10. juni 2011 Bøkene er helt herlig.. Jeg sluker de.. (litt flaut) Husker jeg leste den første boka den sommeren twilight kom ut på film.. Dro å kjøpte den rett etter jeg hadde lest bok.. Så filmen 3 ganger for jeg ble så skuffet.. Elsker bøkene, må se filmene men er skuffet over de..
Mermaid Blues Skrevet 10. juni 2011 #28 Skrevet 10. juni 2011 Ikke for å være ekkel mot dere som liker Twilight, men jeg lurer litt på HVA dere egentlig synes er så bra med det? Jeg har lest alle fire bøkene, og sett de tre første filmene (kan ikke disse noe jeg ikke har lest/sett heller) og finner følgende kritiske "problemer": - Bella er et forferdelig usunt forbilde for unge jenter. Hun er overdramatisk, uselvstendig, tenderer mot selvskader/suicidal og fryktelig egoistisk og selvopptatt. - Edward stalker henne, bryter seg inn på rommet hennes og ser på at hun sover, er sykelig sjalu og nekter henne kontakt med utvalgte venner. Han ødelegger til og med bilen hennes for å hindre henne i å forlate hjemmet, eller stenger henne inne sammen med søsteren. - Pedofile varulver. Nok om det. - Det gjør ingenting om han skader deg både fysisk og psykisk - han er jo bare glad i deg. - Følelser sitter ikke i hodet (wtf??) - Det Bella og Edward har er ikke kjærlighet, det er syk syk avhengighet. Det var en grunn til at Shakespeare tok livet av Romeo&Julie. - Hauger av skrivefeil i bøkene, og gjennomgående dårlig språk (jeg har lest dem på engelsk) Jeg er absolutt ikke ute etter å være ekkel med Twilight-fansen her, jeg lurer bare på hvorfor dette har tatt så voldsomt av. 7
Samulita Skrevet 15. juni 2011 #29 Skrevet 15. juni 2011 Enig i absolutt alle punktene her! Må tilføye ett til: Meyer (og da også filmskaperne) har, av en eller annen uforklarlig grunn, hoppet over det viktigste øyeblikket i en episk kjærlighetshistorie: Hvordan/hvorfor/når selve forelskelsen faktisk skjer!!! Bella går fra å synes Edward er creepy og skummel til å være "uforanderlig forelsket" i han. What?? Hva skjedde i midten der? NÅR forelsket hun seg? HVORFOR forelsket hun seg? Kan ikke skjønne at jeg er den eneste som har reagert på denne åndsvake brøleren
Xaphan Skrevet 15. juni 2011 #30 Skrevet 15. juni 2011 Bøkene er på ingen måte en stor litterær opplevelse, men jeg blir veldig oppslukt av handlingen allikevel. Har vanskeligheter med å legge fra meg bøkene, selv om jeg rynker på nesa av og til underveis. Så litt creds skal Meyer ha for å fange meg på den måten. Ellers er jeg enig med dere to over meg. For ikke å nevne hvordan siste boka er et eneste stort feilgrep rent dramaturgisk. Hele boka bygger seg opp til en stor finale, det blir mer og mer spennede, og så... går alle hjem og lever lykkelig i alle sine dager. Jeg ble sykt skuffet. Hva skjedde med en epic battle?
Gjest Raindrops Skrevet 15. juni 2011 #31 Skrevet 15. juni 2011 Enig i absolutt alle punktene her! Må tilføye ett til: Meyer (og da også filmskaperne) har, av en eller annen uforklarlig grunn, hoppet over det viktigste øyeblikket i en episk kjærlighetshistorie: Hvordan/hvorfor/når selve forelskelsen faktisk skjer!!! Bella går fra å synes Edward er creepy og skummel til å være "uforanderlig forelsket" i han. What?? Hva skjedde i midten der? NÅR forelsket hun seg? HVORFOR forelsket hun seg? Kan ikke skjønne at jeg er den eneste som har reagert på denne åndsvake brøleren Hun forelsker seg jo fordi ånden hans lukter blomster, jeg trodde det var veldig tydelig 1
Mermaid Blues Skrevet 16. juni 2011 #33 Skrevet 16. juni 2011 Enig i absolutt alle punktene her! Må tilføye ett til: Meyer (og da også filmskaperne) har, av en eller annen uforklarlig grunn, hoppet over det viktigste øyeblikket i en episk kjærlighetshistorie: Hvordan/hvorfor/når selve forelskelsen faktisk skjer!!! Bella går fra å synes Edward er creepy og skummel til å være "uforanderlig forelsket" i han. What?? Hva skjedde i midten der? NÅR forelsket hun seg? HVORFOR forelsket hun seg? Kan ikke skjønne at jeg er den eneste som har reagert på denne åndsvake brøleren Det lurte jeg også på. Blomsterånde, som Raindrops foreslår? Eller glittergreia? Jeg ville bare gått ut fra at fyren hadde syke fetisjer om å rulle seg i lim og glitter på onsdager, og dermed holdt meg langt unna (slik aktivitet må vel føre til hudproblemer i lengden??) men neida. Frøken fryd blir dødsforelska i den glitrende, blomsterpustende kannibalen og ønsker å bli akkurat likedan. Helt normalt. Xaphan: jeg må innrømme at jeg skumma temmelig kjapt gjennom fjerdeboka, tok bare noen pauser underveis for å kaste opp litt på meg selv. (Var nesten så jeg pælma boka ut vinduet da Edward begynte å foreslå at Bella kunne få lov å lage valper med Jacob.) Men ja. Enig. Antiklimaks if there ever was one. ...silly Stephenie Meyer - writing is for authors!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå