Gjest tasha Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Emnetittelen sier alt. Jeg vurderer å kjøpe ski og støvler. Jeg er ikke noe flink til å stå på ski men vil gå noen turer om vinteren. Vil ikke masse med smøring og derfor tenker å kjøpe et par smørefri ski. Hva sier dere til det?
Sola^ Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Eg har smøreski og hadde bytta til smørefrie viss det var aktuelt å bytte. Står så sjeldan på ski at eg ikkje kan forsvare økonomisk å bytte. Mykje mindre styr. Litt mindre fart i nedoverbakke, men akk så mykje greiare ellers...Hadde valgt med stålkanter, men spørs på om du går mest i opptrakka løyper eller ikkje...eg gjer ikkje.
Gjest Piggen Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Jeg har ski som må smøres, men jeg gjør det ikke selv (har mannen eller min far med på tur som smører for meg!). :gjeiper: Dersom jeg ikke hadde hatt hjelp til det så hadde jeg kjøpt meg smørefrie ski. De har nok ikke like god glid som smøreski, men tror de begynner å bli bedre! Ta en tur til et par sportsbutikker og hør med dem om utvalg, pris og kvalitet.
leirbål Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Jeg spurte i en sportsbutikk en gang om dette. Han sa at smørefrie ski er en veldig effektiv måte å ødelegge skigleden på. Jeg har forsøkt det, og anbefaler det IKKE. De har jo begynnt å selge "tape biter" med smøring nå. Du fester "tapen" under skien, og er klar. Ikke kliss, og utrolig enkelt. Vær nøye med valg av ski og støvler. Det var jeg andre gangen, og gikk fra en tur nå og da, til ganske ofte. For plutselig ble det morsomt.
Virvel Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Jeg spurte i en sportsbutikk en gang om dette. Han sa at smørefrie ski er en veldig effektiv måte å ødelegge skigleden på. Jeg har forsøkt det, og anbefaler det IKKE. Enig! Smørefrie ski har ikke bare litt dårligere gli i nedoverbakker, de har veldig mye dårligere gli! Jeg går svært lite på ski (type annethvert år), men det er verdt å bruke noen ekstra minutter på å smøre dem før tur. Det går fort, er ikke vanskelig, og så lenge man ikke bruker klister er det absolutt ikke nødvendig å rengjøre skiene etter hver bruk. Mine blir rengjort når de settes bort om våren, de.
Gjest ooo Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 hva om noen er ikke flink til å gå på ski? da trenger du ikke smøreski.
leirbål Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 hva om noen er ikke flink til å gå på ski? da trenger du ikke smøreski. jeg ville ikke kjøpt smørefri ski uansett. Det er veldig mange små barn som synes skiturer er pyton pga. denne typen ski. Jeg merket stor forskjell på skigleden til poden det året han hadde smørefrie ski.
Megana Skrevet 5. november 2009 #8 Skrevet 5. november 2009 Absolutt ikke smørefri ski! Enkelt og greit Det er heller ikke så vanskelig å smøre ski selv heller om man bruker 5 min på å sette seg inn i det
Virvel Skrevet 5. november 2009 #9 Skrevet 5. november 2009 hva om noen er ikke flink til å gå på ski? da trenger du ikke smøreski. Hvis man ikke er så flink i utgangspunktet er faren stor for å bare føle at man "aldri kommer til å få det til" med smørefrie ski.
Pankreas Skrevet 5. november 2009 #10 Skrevet 5. november 2009 (endret) Jeg sverger til smørefrie ski. Det er bare å ta på litt glider på dem, så glir de vel så bra som skiene til alle de som har smøreski og som ikke er veldig flinke til å smøre dem riktig... I min tid på barne- og ungdomsskolen (noen få år siden) opplevde jeg mange ganger å gli bedre enn folk som hadde fått sine skiløperbrødre til å smøre dem "profesjonelt" for seg Endret 5. november 2009 av Adler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå