Gå til innhold

Når er Lysfesten i Bergen i år?

Gjest Miam

Anbefalte innlegg

Emnetittelen sier sitt :) Noen som aner når lysfesten er i år? Prøvde å google men fikk bare opp fjorårets informasjon og artikler.

Var på lysfesten for første gang i fjor, og gurimalla så flott det var! Gleder meg til årets :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første søndag i advent og da er det vel 29 november??? Eller blir lysfesten holdt lørdag? Hmm... ble litt i tvil nå, er noen år siden vi sist var på den, men det er i alle fall første adventshelga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er dette for et arrangement? Hvor i Bergen holdes det?

Det er på Festplassen, eller rundt hele lillelunggården egentlig. Det er festen hvor julegranen midt i lillelungården blir tent. Man får fakler, og så går vi rundt juletreet som står midt i vannet og synger julesanger. Og så er det fyrverkeri og greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på Festplassen, eller rundt hele lillelunggården egentlig. Det er festen hvor julegranen midt i lillelungården blir tent. Man får fakler, og så går vi rundt juletreet som står midt i vannet og synger julesanger. Og så er det fyrverkeri og greier.

Det hørtes trivelig ut, skal definitivt delta der ja! Takk for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare kjempefiint :rødme: Også rigger de storscene, hvor der er kor, kjendiser og orkester som spiller og synger julesanger, og underholder litt! Ungene får glowsticks mens vi voksne får fakler, og det var litt av et skue når så mange mennesker holdt hver sin fakkel altså! Anbefales! :jepp: :jepp: Den ultimate julestemningsboasteren :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Jeg også! Wee! Fikk SÅ julestemning når jeg og sambo var der i fjor. Rett og slett et kjempebra arrangement! :jepp: Så fyrverkeriet skulle bli enda bedre i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...