Gå til innhold

Kontrollere følelser

Gjest Gjest_E

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_E

Hei!

Har et lite problem med eks kjæreten min..

Det har seg sånn at etter omtrent 3 år fra hverandre, tok hun kontakt i sommerferien. Vi var endel sammen, pratet og sov av og til over hos hverandre og det det medførte. På meg virket det som hun av og til hintet dithen at hun ville vi skulle prøve igjen, men jeg sa at jeg trengte litt mer tid fordi jeg var ennå usikker.

Så nå har det seg sånn at vi begger er studenter, og jeg flyttet akuratt et stykke unna der hun bor(oslo-trondheim distanse). Vi holdt regelmessig kontakt på telefon, og jeg jobbet med meg selv for å "prøve" å bli sikker på hva jeg ville. Uansett for en måned tid tilbake var hun på besøk hos meg, vi hadde det hyggelig, men hun virket litt anderledes. Hun sa bla.a at hun syns det var dumt om jeg var ute på byen for eksempel, da det ikke var noen forpliktelser mellom oss.

Siden da har vi hatt ekstra mye kontakt og et par uker etter snakket jeg med henne og sa jeg gjerne ville prøve igjen, fordi jeg følte at jeg hadde falt for henne igjen. Så nå var det hennes tur til å bli usikker, og hun sa at hun ikke viste hva hun ville. Så tenker at hun kun er redd for å gi slipp på meg før hun evnt har funnet noen andre.

Så kommer problemet:

Jeg er som sagt student, har altfor mye å gjøre på skolen om dagen, så kan ikke gå rundt med en følelse av noe som ligner kjærlighetssorg. Det tar altfor mye tid fra skolearbeidet mitt.

Det jeg er ute etter er tips for å bygge ned/gjemme bort disse følelsene igjen. Før følte jeg at jeg kunne kontrollere følelsene mine til en viss grad, men har fått problemer med det nå.

Så, noen som har noen tips om hvordan ta kontroll over følelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slå ifra deg alle tanker om å bli sammen med henne igjen. Det var en grunn til at det ble slutt. Det er en grunn til at dere begge nøler.

Bryt kontakten med henne, og stopp deg selv når du begynner å tenke på henne.

Konsentrer deg ekstra godt om studiene hvis det siste er vanskelig.

Ha det morsomt i fritiden. Vær med venner, vær aktiv, så går det nok snart over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...