Gå til innhold

Holder kjetting om døra ikke er låst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært mye inbrudd i nabolaget i det siste, og jeg klarte å ødelegge låsen på døren i sta. Har sånn kjetting som er festa ved siden av døra og over på døren, men holder dette om en tyv vil inn? Døren går innover, så det er vel bare å dytte ekstra hardt før den ryker?

Vurderer å sette en kommode e.l forran døren til i morgen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei den holder ikke for noen som VIL inn.

Egentlig så er det ingenting som holder... alarmer og annet sikkerhetsutstyr roer bare nervene for de som sikrer seg, det stopper ikke innbruddstyver.

Skrevet

Sikkerhetslenke holder ikke i det hele tatt. Det er ikke så fryktelig vanskelig å hekte den av om man trener litt. Og om man ikke gidder trene, skal det ikke mye til å sparke inn døra så kjettingen løsner, eller rett og slett klippe kjettinen over om man vil være stille og diskret.

Skrevet

Ingenting holder for en som vil inn, nei.

Og skulle det bli forsikringssak og låsen din ikke har vært i orden, så vil nok du nok ikke få noe igjen. Tror ikke forsikringsselskapet vil godta en kjetting/sikkerhetslenke som forsvarlig låsing.

Låsesmeder er døgnvakt...

Men det går sikkert bra hvis du er hjemme nå ikveld og ordner det som første ting i morgen :)

Skrevet
Har vært mye inbrudd i nabolaget i det siste, og jeg klarte å ødelegge låsen på døren i sta. Har sånn kjetting som er festa ved siden av døra og over på døren, men holder dette om en tyv vil inn? Døren går innover, så det er vel bare å dytte ekstra hardt før den ryker?

Vurderer å sette en kommode e.l forran døren til i morgen..

Nei, det holder ikke. Og i forhold til forsikrin,så vil det sia t du har latt døren stå åpen(om det kommer tyver) så da står du ille til

Skrevet

Da har jeg ny lås på døren og ingen inbryddstyver kom seg forbi den tunge kommoden naboen var snill å satte forran døren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...