Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen vet hvor jeg kan få tak i flotte halsbånd på nettet? Er så lei av de "vanlige" som selges overalt, og ville hatt noen litt spesielle som ikke alle andre har :catmilk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til to av pusene har jeg på hundehalsbånd :) de er jo så løse at de får vridd seg ut av det, men de er veldig pene og søte :) Er som regel større utvalg av halsbånd til hunder enn katter.

Skrevet

Åh så smart! Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Søkte på nettet nå nettopp og fant jo en hel haug allerede. Tusen takk!

Gjest Nattvette
Skrevet

Er det ikkje slik at katter (utekatter iallefall) ikkje bør ha halsbånd fordi de kan henge seg fast i ting og bli kvalt? :forvirra:

Skrevet
Er det ikkje slik at katter (utekatter iallefall) ikkje bør ha halsbånd fordi de kan henge seg fast i ting og bli kvalt? :forvirra:

Alle veterinärer jeg har pratet med har iallefall frarådet halsbånd på utekatter - til nöd så kan det gå med halsbånd med slik klips, som gjör at den åpnes når man trekker i den, eller evnt en god strikk i båndet så katten selv kan dra seg ut av halsbåndet.

Skrevet

Nei, utekatter skal ha halsbånd. På den måten vet man at de hører til et sted, og ofte er det refleks på de slik at de synes fra biler o.l. Men man skal bare bruke halsbånd med strikk, eller klips som losner av seg selv om katten setter seg fast.

Skrevet (endret)

Jeg fulgte dette en gang, og lot vær å bruke halsbånd på pus. Endte med at etter 4 uker hadde pus blitt EKSTREMT feit, og var aldri hjemme. Noen borti gata hadde trodd den ikke hadde hjem siden den ikke hadde halsbånd, og hadde begynt å mate den. Så jeg bruker halsbånd på utekattene mine, men har klips på to, og har de hos de to andre det så stort at de fint kan vri huet ut av det om de sitter fast noe sted :)

Endret av Shock
Skrevet (endret)

Er enig i at utekatter bør ha halsbånd. Min dyrlege anbefaler både halsbånd i tilleg til id chip. Mine søte små er innekatter, siden vi bor i blokkleilighet. Det har fungert kjempefint, for vi har hatt de inne siden vi fikk dem. De går ut på balkongen av og til, og da syns de de er veldig tøffe og modige :fnise: Men vi ser etter ny leilighet og da vil vi helst bo på bakkeplan med en liten hageflekk. Når den tid kommer tenkte jeg å ha vendt kattene til halsbånd i tilfelle de skulle få det for seg å utforske verden på egenhånd :lur:

Endret av Betina
Skrevet
Jeg fulgte dette en gang, og lot vær å bruke halsbånd på pus. Endte med at etter 4 uker hadde pus blitt EKSTREMT feit, og var aldri hjemme. Noen borti gata hadde trodd den ikke hadde hjem siden den ikke hadde halsbånd, og hadde begynt å mate den. Så jeg bruker halsbånd på utekattene mine, men har klips på to, og har de hos de to andre det så stort at de fint kan vri huet ut av det om de sitter fast noe sted :)

Hehe! Jeg sendte akkurat ut pus med et knallgult halsbånd der det står: Ikke mat meg! De siste uka har hun nemlig så og si ikke spist hjemme, men likevel blitt feitere og feitere.. :klø: Jeg begynte å lure på om det var noe galt fatt, helt til hun en dag kastet opp en haug med hele, ufordøyde Whiskas-biter. Hadde vel blitt rent for mye for henne stakkar.. Jeg aner ikke hvem det er som har "forbarmet" seg over matvraket mitt, men håper det blir slutt på det nå da.

Skrevet
Hehe! Jeg sendte akkurat ut pus med et knallgult halsbånd der det står: Ikke mat meg! De siste uka har hun nemlig så og si ikke spist hjemme, men likevel blitt feitere og feitere.. :klø: Jeg begynte å lure på om det var noe galt fatt, helt til hun en dag kastet opp en haug med hele, ufordøyde Whiskas-biter. Hadde vel blitt rent for mye for henne stakkar.. Jeg aner ikke hvem det er som har "forbarmet" seg over matvraket mitt, men håper det blir slutt på det nå da.

Ja, slikt er irriterende. Selv om pus ikke har halsbånd, er den jo ikke hjemløs. Mine puser er i god form, men lang silkemyk pels uten tover og de er i veldig godt hold. Alikavel får noen for seg at den "stakkars pusen som ser så sulten ut" er hjemløs, og gjør pus feit :( Angrer på at jeg kjøpte katt som er matvrak og gjør alt for mat :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...