Gjest lekebøll Skrevet 18. august 2003 #1 Del Skrevet 18. august 2003 Noen som kan fortelle litt? Hvor mye kommer en tur/retur-reise på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 18. august 2003 #2 Del Skrevet 18. august 2003 Det billigste er sannsynligvis å kjøpe en jorda rundt billett, det får du fra ca 10-12000 kr. Da kan du stoppe i USA, Australia eller Asia i tillegg hvis du måtte ønske. Fiji er garantert den flotteste plassen jeg har vært!! Det er supre strender, flott hav, deilig å snorkle, varmt, billig og hyggelige mennesker. Ellers er det veldig frodig og grønt, en vakker natur. Det beste er å dra til noen av øygruppene utenfor hovedøya, der er det finest! Hva slags budsjett har du planer om å dra på? Man kan få en fin tur på alt fra 100 kr pr natt til mange tusen kr pr natt............. Jeg kan gjerne svare mer hvis du har noen konkrete spørsmål! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 23. august 2003 #3 Del Skrevet 23. august 2003 Hei Vilde! Takk for svar. Jeg har ikke helt oversikt over hvilket budsjett jeg kan dra på enda, men det skal ikke være noen luksus-ferie. 100 per natt er nok mest realistisk! Vet du hva slags standard jeg kan få for lavere priser? Kakerlakker og slanger under hodeputa er uaktuelt. :o Dukker sikkert opp flere konkrete spørsmål etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladidag Skrevet 26. august 2003 #4 Del Skrevet 26. august 2003 Hei! Jeg hadde stopp på Fiji på en jorda rundt reise i -96. fantastisk fint der. Vi hadde 18 dager der, planen var å reise til forskjellige øyer. vi hadde en natt i Nadi og kikket litt rundt på forskjellige byråer som solgte turer til øyene. Vi fikk god kontakt med en dame som het Mereani( traff hun på flyplassen og..) og bestemte oss for å bo hos hun på ManaIsland ,Mereanis backpacker logde ( hvis du har sett PilotGuides(lonely planet) programmet der Ian er med å mater hai så er det Mana). Der betalte vi 25dollar for seng og tre måltider( obs: i 96) Vi ble på den øyen vi Litt av grunnen var at det kom en syklon og vi ble værfaste i noen dager. PÅ den tiden var vi en gjeng turister og fastboende som fikk så fin kontakt at vi orket ikke reise der fra. Men vi var på noen dagsturer til andre nærliggende øyer ( Plantation Island bla), fantastisk vakkert!!!drømmer om å reise tilbake til FIJI og min øy! Turen ble avsluttet med overnatting i Nadi hos Mereani og familien, med deilig festmåltid på gulvet.Det ble en tåredryppende avskjed med vakre Fiji og våre venner der! GOD TUR!! Anbefaler Fiji på det varmeste!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladidag Skrevet 26. august 2003 #5 Del Skrevet 26. august 2003 Hei! Jeg hadde stopp på Fiji på en jorda rundt reise i -96. fantastisk fint der. Vi hadde 18 dager der, planen var å reise til forskjellige øyer. vi hadde en natt i Nadi og kikket litt rundt på forskjellige byråer som solgte turer til øyene. Vi fikk god kontakt med en dame som het Mereani( traff hun på flyplassen og..) og bestemte oss for å bo hos hun på ManaIsland ,Mereanis backpacker logde ( hvis du har sett PilotGuides(lonely planet) programmet der Ian er med å mater hai så er det Mana). Der betalte vi 25dollar for seng og tre måltider( obs: i 96) Vi ble på den øyen vi Litt av grunnen var at det kom en syklon og vi ble værfaste i noen dager. PÅ den tiden var vi en gjeng turister og fastboende som fikk så fin kontakt at vi orket ikke reise der fra. Men vi var på noen dagsturer til andre nærliggende øyer ( Plantation Island bla), fantastisk vakkert!!!drømmer om å reise tilbake til FIJI og min øy! Turen ble avsluttet med overnatting i Nadi hos Mereani og familien, med deilig festmåltid på gulvet.Det ble en tåredryppende avskjed med vakre Fiji og våre venner der! GOD TUR!! Anbefaler Fiji på det varmeste!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 31. august 2003 #6 Del Skrevet 31. august 2003 Takk for svar gladidag Håper det går i orden- høres supert ut. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 1. september 2003 #7 Del Skrevet 1. september 2003 BULA! Du kan ikke forvente særlig høy standard for 100 kr natta, men det går! Jeg var også på Mana som gladidag nevner for et par år siden, men syns ikke det var noe særlig. Det var masse folk, ingen dusj som virket osv.. Men selve øya er fin da. Vi sneik oss inn på området som tilhørte luksushotellet der, og det var helt toppers. Her er en link til Mana Island Er du glad i fart og moro vil jeg anbefale Beachcomber for en periode. Koster ca 300 kr pr natt, men er skikkelig luksus. Ingen edderkopper på den øya :blunke: Øya er liten, tar bare ca 10 min å gå rundt, men det er fantasisk plass. Link her Tror Fiji øyene består av ca 300 nydelige øyer, så det beste er å bare pakke sekken og ta det som det kommer. Man kan kjøpe noen øyhopping pass, der man kan reise så mye båt man vil mellom øyene i 3 uker feks. Båtransporten er dessverre det dyreste på Fiji, så akkuratt dette kan være ganske lurt! Ellers står det litt om backpacking på Fiji her . Håper du kommer deg avgårde, det er en uforglemmelig opplevelse!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå