Gå til innhold

Vitenskapsmuseum eller lignende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er veldig glad i å gå på teknisk museum og naturhistorisk museum her i Oslo. Kunne tenkt meg å reise bort noen dager, noen som vet om en europeisk storby som har lignende museumer, og hvor er eventuelt de beste?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mac_*
Skrevet
Her er 2 i Glasgow du kanskje er interessert i?

Hvis en er interessert i transportmidler og deres historie er transportmuseet i Glasgow et godt forslag. Det var faktisk favorittstedet mitt da jeg bodde der.

Ellers har Glasgow også mange andre veldig bra kulturtilbud. En bra by å besøke.

Gjest Gjest_Bettina_*
Skrevet

I Valencia har du et aldeles strålende museumsområde m/bl.a. en interaktiv del. På dette området/museet kan du tilbringe en hel dag både innen- og utendørs.

Skrevet

London! Der har du Natural history museum, og flere andre spennende småmusea. Samt det store akvariet. Pluss at det er en veldig spennende og morsom by å stikke av til for noen dager :)

Selv liker jeg også å oppsøke slike musea, og har blant annet hatt en meget fin helg i København, hvor jeg trålet universitetsmuseum (geologisk og biologisk avd?), og tilbragte en del timer på Tyco Brahe planetarium, der de bl.a. har fin 3D-kinosal.

Skrevet

Jeg tipper Science Museum i London kunne vært temmelig midt i blinken :)

Skrevet
Jeg tipper Science Museum i London kunne vært temmelig midt i blinken :)

Verdens største tekniske museum er absolutt verdt pengene ja.

Du har vel og London museum of transport, som spesefikk tar for seg Londons transportsystemr oppgjennom.

Skrevet

Vil bare skrive under på at vitenskapsmuseumet i Glasgow er helt genialt. Var der selv i forbindelse med en studietur den gang jeg studerte natur- og samfunnsfag. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Verdens største tekniske museum er absolutt verdt pengene ja.

Ikke minst når det er gratis :jepp: Hvis de ikke har begynt å ta inngangspenger nå da, er noen år siden jeg var der, men da betalte vi hvertfall ingenting for inngang. IMAX-kinoen koster, men mener å huske at det var i priskategorien "latterlig billig" :)

Skrevet
Ikke minst når det er gratis :jepp: Hvis de ikke har begynt å ta inngangspenger nå da, er noen år siden jeg var der, men da betalte vi hvertfall ingenting for inngang. IMAX-kinoen koster, men mener å huske at det var i priskategorien "latterlig billig" :)

Jeg er enig i at Science Museum i London er utrolig bra. Det stemmer at museet har gratis adgang, men innimellom har de spesielle utstillinger som man må betale for å se. Men disse spesielle utstillingene er da gjerne begrenset til bestemt (lite) område, og resten av museet vil fremdeles være tilgjengelig gratis.

Når man først er på Science Museum så burde man også ta turen innom Natual History Museum. Dette er innen gangavstand fra SM, og er også gratis (med unntak for enkeltutstillinger innimellom).

British Museum er også absolutt verd å få med seg. Her kan du se alle de arkeologiske artefaktene som britene rappet med seg opp gjennom historien, blant annet Rosettasteinen, i tillegg til masse annet interessant. Dette har også gratis adgang.

Skrevet

Hvis du ikke vil reise så langt, er det jo også Experimentarium i København.Det er både naturvitenskap og annen vitenskap for både barn og voksne.De har over 300 interaktive utstillinger, hvor man kan prøve tingene, og i tillegg har de ofte tillegsutstillinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...