Gjest Gjest_Celine_* Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Hei! Vi har kjøpt et nytt hus der alle vegger er hvite. Føler det er veldig kaldt og sterilt. Nå i første omgang har jeg lyst til å male stua. Vi har grå/svart sofa og brun/sorte møbler der. Ønsker en farge som fortsatt er lys, men med litt beige/brunt i. Har vært innom fargen sans. Men googla litt i helga og lurer på om kanskje caffe latte eller lys toscana er finere... Noen som har erfaringer? Lyst til å legge ut noen bilder av sine resultat?? Har også lyst til å male veggene på kjøkkenet. Har hvitt kjøkken.. Fargetips hadde vært strålende!!
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Hei! Vi har kjøpt et nytt hus der alle vegger er hvite. Føler det er veldig kaldt og sterilt. Nå i første omgang har jeg lyst til å male stua. Vi har grå/svart sofa og brun/sorte møbler der. Ønsker en farge som fortsatt er lys, men med litt beige/brunt i. Har vært innom fargen sans. Men googla litt i helga og lurer på om kanskje caffe latte eller lys toscana er finere... Noen som har erfaringer? Lyst til å legge ut noen bilder av sine resultat?? Har også lyst til å male veggene på kjøkkenet. Har hvitt kjøkken.. Fargetips hadde vært strålende!! Jeg hadde beholdt de hvite og heller fått farge gjennom tilbehøret.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 Vær forsiktig med mye beige på veggene, det kan bli dystert og triste rom å oppholde seg i - ikke lekkert i det hele tatt. Hvite vegger er oftest den beste bakgrunn for de fleste interiører, eventuelt en sterkere aksentfarge enkelte steder. Ta en titt i interiørblader for inspirasjon. Det virker ikke sterilt med hvitt, det er en myte. De eneste husene som kler bruntoner på veggene er enkle murhus i Sør-Europa, terracotta-farger og brente toner er nydelig der nede. Men kalde beige-farger her hjemme er grøss og gru for meg..
Gjest Maleren Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Vi kjøpte leilighet og malte alle rom hvite! :-) Det finnes mange fine nyanser av hvitt. Du kan få et varmere rom ved å bruke varmt lys. Tenk også på hvordan sollyset slipper inn i rommet. Er vinduene vendt mot vest får du varmt fint lys inn om kvelden. I alle fall deler av året.
Gjest Smaragd Skrevet 1. november 2009 #5 Skrevet 1. november 2009 Hei! Vi har kjøpt et nytt hus der alle vegger er hvite. Føler det er veldig kaldt og sterilt. Nå i første omgang har jeg lyst til å male stua. Vi har grå/svart sofa og brun/sorte møbler der. Ønsker en farge som fortsatt er lys, men med litt beige/brunt i. Har vært innom fargen sans. Men googla litt i helga og lurer på om kanskje caffe latte eller lys toscana er finere... Noen som har erfaringer? Lyst til å legge ut noen bilder av sine resultat?? Har også lyst til å male veggene på kjøkkenet. Har hvitt kjøkken.. Fargetips hadde vært strålende!! Toscana blir lett litt rosaskjær i, så jeg ville heller valgt caffe latte om du skal velge mellom desse to Den som heter latte er også varme toner i - uten å bli så mørk som caffe latte'n Lykke til med oppussingen! :D
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #6 Skrevet 1. november 2009 skandinavisk lys er en fin farge, nesten hvit, men ikke gul eller rosa
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 1. november 2009 #7 Skrevet 1. november 2009 Jeg er skikkelig let latte el. caffe latte. Alle har jo brukt de fargene.... Disse liker jeg godt: Hvit pepper (grålig i fargen. Passer perfekt til vår mørkegrå sofa og mørke brune tremøbler) Hvit te (litt mer brunt i denne enn den over). Delikat liker jeg også godt, men denne er mye mørkere enn fargene over. Vi har valgt denne i loftsstuen. Til vårt hvite kjøkken har vi eggehvite ferdigmalte paneler. Veldig lekkert. Sort tilbehør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå