Gjest ts Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Jeg har lest noen debatter om homofili i det siste, og det er noen utsagn og meninger som jeg vil sette noen spørsmålstegn ved. - Det ser ut til at noen er av den oppfatning at dersom man som tenåring oppdager at man er homofil, så vil denne oppfatingen forsvinne dersom man venter litt og ikke gjøre noe med følelsene. Altså, at man ikke får seg kjæresten av en av det samme kjønn. Unngår man dette vil følelsene forsvinne, og man vil utvikle heterofile følelser. Jeg er selv homofil, har vært klar over det siden jeg var 14 år. I dag er jeg snart 25 år, og har aldri hatt kjæreste, er faktisk jomfru. Men jeg er like homofil i dag som jeg var for 11 år siden. Den teorien stemmer jo ikke, i alle fall ikke med meg. - Og så er det klassiske kristne skillet mellom den homofile og den homofile legningen. Det er for noen to vidt forskjellige ting. Er man homofil, så er man visst nok ikke "skikkelig" homo om man ikke har sex. Sølibat er jo som kjent løsningen deres. Vel, jeg vil nå påstå at man er like homo når man er singel, som når man er sammen med noe. - Homofili er unaturlig. Det stemmer i alle fall ikke. Homofile tendenser finner man i store deler av dyreverden. Homofili er veldig naturlig. Vanlig er det dog ikke, i alle fall ikke om man sammenlikner det med heterofili. - Man er ikke født som homofil. Den er sikker som banken mener mange. Dersom dette ikke stemmer, hvorfor forteller stadig homofile at de har vært homo så lenge de kan huske? Noen forteller jo at de oppdaget dette da de var barn! Forskning viser at det er noen små forskjeller i hjernen til homofile. Det viser også at det muligens er en arvelig komponent, da det er en økt sjanse for at dersom n av eneggede tvillinger er homofile så vil den andre også være. Det er også økt sjanse for å være homo dersom man har flere eldre brødre. Jeg kjenner at jeg blir støtt av dem som påstår at det er et valg. "Man velger selv å leve slik". Nei, man gjør ikke det. Det eneste man velger, det er å leve. Men hva man er, det velger man ikke. Dessverre vil kanskje noen si. Jeg merker meg at motstanderne (om jeg kan kalle dem det) mot homofili, ofte trekker inn uttrykk som sykdom, avvik, abnormal, skade, valg, unaturlig, osv. Mye negativt med andre ord. Hvorfor det? Er homofili noe man absolutt må sykeliggjøre? Skyldes det uvitenhet? Frykt? LIte informasjon? Hva skal til for at folk skal forstå at homofili er noe som i aller høyeste grad kan sidestilles med heterofili?
Gjest Mann20 Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Jeg tror folk som er imot homofili, rett og slett er folk som er livredde for at ting gå litt utenfor A4-livet. Jeg har hatt (Merk. "hatt"...ikke "har") venner som var imot alt og alle som ikke levde slik de selv levde. De er en del homofili i Bibelen også, ifølge en kristen kompis jeg har, som godtar homofile og heterofile. Husker ikke hvor det står, men.. Kanskje det hadde hjulpet hvis alle som har forsket på homofili gikk ut i media med resultatene sine, som tydelig viste at homofili er like naturlig som heterofili?
Bernardette Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 Det spiller ingen rolle hvilke argumenter man gir til de antihomofile follka som finner rundt om kring. De er like sikre på min mening som vi er på vår. Jeg kopierer over en tekst på engelsk som er ganske bra. 1) Being gay is not natural. Real people always reject unnatural things like eyeglasses, polyester, and air conditioning. 2) Gay marriage will encourage people to be gay, in the same way that hanging around tall people will make you tall. 3) Legalizing gay marriage will open the door to all kinds of crazy behavior. People may even wish to marry their pets because a dog has legal standing and can sign a marriage contract. 4) Straight marriage has been around a long time and hasn't changed at all; women are still property, blacks still can't marry whites, and divorce is still illegal. 5) Straight marriage will be less meaningful if gay marriage were allowed; the sanctity of Britney Spears' 55-hour just-for-fun marriage would be destroyed. 6) Straight marriages are valid because they produce children. Gay couples, infertile couples, and old people shouldn't be allowed to marry because our orphanages aren't full yet, and the world needs more children. 7) Obviously gay parents will raise gay children, since straight parents only raise straight children. 8) Gay marriage is not supported by religion. In a theocracy like ours, the values of one religion are imposed on the entire country. That's why we have only one religion in the world. 9) Children can never succeed without a male and a female role model at home. That's why we as a society expressly forbid single parents to raise children. 10) Gay marriage will change the foundation of society; we could never adapt to new social norms. Just like we haven't adapted to cars, the service-sector economy, or longer life spans Klart at homofili er naturlig, det har jeg også sagt hele tiden selv om folk påstår at det ikke er det. Det finnes dyrearter der prosenten av homofile er veldig høy, andre der den er lavere. Poenget er at det er like naturlig som heterofili, men ikke like vanlig, akkurat som du, ts, skrev over. Heldigvis får homofile ENDELIG de samme rettighetene som heterofile, sakte men sikkert. Nå kan homofile gifte seg (wow, liksom) og i mange land kan homofile adoptere lovlig. Det er likevel mye igjen..
Gjest Gjest_Robotkalle_* Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Hva skal til for at folk skal forstå at homofili er noe som i aller høyeste grad kan sidestilles med heterofili? Det går ikke. Det skyldes 1. lav intelligens og lavt kunnskapsnivå. 2. folk tror det de ønsker å tro, som f.eks fri vilje, som igjen skyldes at noen syns homser er ekle.
mysan Skrevet 1. november 2009 #5 Skrevet 1. november 2009 Den største årsaken til at man aldri kan snu en homofob, er nok at han ikke ønsker det selv. Jeg personlig slutter aldri å undre meg over at folk har så sterke meninger om hvordan andre lever, så lenge det ikke går direkte utover dem selv. Jeg mener, jeg skjønner at du blir sint dersom katta til naboen stadig hopper inn gjennom soveromsvinduet ditt og gjør fra seg i senga di, men hvordan denne homofile naboen ellers lever eller hvem han lever sammen med, det fatter jeg ikke at skal være tema for andre ham selv og kjæresten hans. Og jeg tror faktisk fullt og helt at de som har mest i mot homofile er de som ikke evner å se forbi at de faktisk har sex sammen, og så lager de seg bilder i hodet av denne sexen og liker ikke det de ser. Og da må jo det være den homofile sin feil, eller? At det dreier seg om to mennesker som har de samme følelsene for hverandre som et hvilket som helst annet par man ser i husene rundt omkring, tror jeg ikke streifer dem engang.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #6 Skrevet 1. november 2009 Jeg har lest noen debatter om homofili i det siste, og det er noen utsagn og meninger som jeg vil sette noen spørsmålstegn ved. - Er lei av å hære om dem. Den ene etter den andre kommer ut av skapet, og de skal alle på liv og død være prester eller bare kristne. Det virker som om alle er homofile. Vi andre får aldri oppmerksomhet, kun de homofile.
Pingting Skrevet 1. november 2009 #7 Skrevet 1. november 2009 Hva skal til for at folk skal forstå at homofili er noe som i aller høyeste grad kan sidestilles med heterofili? Jeg tror dette er noe som kommer med tid, og samfunnet er definitivt på rett vei. Normalisering er det viktigste tror jeg, rett og slett at man blir vant til at det finnes homofile, og kan oppdage at de er like forskjellige som heterofile. Det er fortsatt en lang vei å gå, men jeg tror vi kommer frem til slutt. Det er da ikke lenge siden kvinner i arbeidslivet ble like stigmatisert, eller at folk var redd for negre fordi de trodde fargen kunne smitte av. Nå er det jo ikke alle som er like glad i negre i dag heller, men det er på et annet grunnlag. At ikke alle er overbegeistret for stereotype homofile, vil nok også fortsette. Men forhåpentligvis på et litt annet nivå enn det vi ser i dag. Jeg tror også at Mysan har et kjempegodt poeng - mange ser kun sexen og evner ikke å tenke på at homofile forhold er akkurat som heterofile forhold; det handler om forelskelse og det å være glad i noen. At det ikke er naturlig er det merkeligste argumentet synes jeg. Hva er naturlig da? Er egentlig ekteskap noe naturlig? Prevensjon? Barnehager? Sykehjem? Uføretrygd? Jeg lo meg ihjel av innlegget ditt, Bernadette
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #8 Skrevet 1. november 2009 Er det kun mannlige homofile som møter motstand (fordommer) eller gjelder dette mye for lesbiske jenter også? Tror ikke jeg har hørt noen "æsj-æsj"-uttrykk om f.eks. lesbesex noen gang. Nevner det her fordi det blir skrevet her at mange har aversjoner mot homofile fordi de mest tenker på sexen bare.
Pingting Skrevet 1. november 2009 #9 Skrevet 1. november 2009 Er det kun mannlige homofile som møter motstand (fordommer) eller gjelder dette mye for lesbiske jenter også? Tror ikke jeg har hørt noen "æsj-æsj"-uttrykk om f.eks. lesbesex noen gang. Nevner det her fordi det blir skrevet her at mange har aversjoner mot homofile fordi de mest tenker på sexen bare. Neida, det skjer med lesbiske også. Kanskje ikke like ofte, men det skjer. Dessuten har jeg inntrykk av at mange menn tenker det er helt greit at to damer har seg, men å gifte seg og adoptere barn er å gå for langt. Og så tror jeg faktisk det spørs litt på dama. Pen blondine med digre pupper = kult, traktorlesbe = ekkelt.
robotkalle Skrevet 1. november 2009 #10 Skrevet 1. november 2009 (endret) Den største årsaken til at man aldri kan snu en homofob, er nok at han ikke ønsker det selv. Jeg personlig slutter aldri å undre meg over at folk har så sterke meninger om hvordan andre lever, så lenge det ikke går direkte utover dem selv. Mennesker vil nok alltid være misjonærer. Det er et dyptsittende instinkt, jeg vil forandre verden, slik at den blir bedre for meg. Derfor går jeg aggressivt inn for å forandre religiøse, hyklerske moralmennesker, osv. Det er sånn jeg er skrudd sammen. Og det samme kjenner nok religiøse mennesker. Problemet er todelt. Det ene problemet er det vi alle kjenner, hvordan forholde seg til mennesker som avkrever deg forklaringer/stiller deg spørsmål, akkurat som om du er forpliktet til å rettferdiggjøre deg ovenfor alskens idioter. Det andre problemet (for ikke-religiøse) er at det fremdeles fins religiøse mennesker. Det er en type selvbedrageri som ser ut til å ha en enestående overlevelsesevne. Vanskelig å få gjort noe med sånt. Endret 1. november 2009 av robotkalle
Gjest Gjest_mel_* Skrevet 1. november 2009 #11 Skrevet 1. november 2009 Den største årsaken til at man aldri kan snu en homofob, er nok at han ikke ønsker det selv. Jeg personlig slutter aldri å undre meg over at folk har så sterke meninger om hvordan andre lever, så lenge det ikke går direkte utover dem selv. Jeg mener, jeg skjønner at du blir sint dersom katta til naboen stadig hopper inn gjennom soveromsvinduet ditt og gjør fra seg i senga di, men hvordan denne homofile naboen ellers lever eller hvem han lever sammen med, det fatter jeg ikke at skal være tema for andre ham selv og kjæresten hans. Og jeg tror faktisk fullt og helt at de som har mest i mot homofile er de som ikke evner å se forbi at de faktisk har sex sammen, og så lager de seg bilder i hodet av denne sexen og liker ikke det de ser. Og da må jo det være den homofile sin feil, eller? At det dreier seg om to mennesker som har de samme følelsene for hverandre som et hvilket som helst annet par man ser i husene rundt omkring, tror jeg ikke streifer dem engang. Det er kanskje nettopp dette som får mange til å bli svett. All homopropagandaen man får servert gjennom media, kjendiser og homoparader. Det er alltid synd i de homofile, de er fantastiske mennesker og de er bare så utroooolig sjarmerende. I tillegg er de homofile som har barn fantastiske foreldre.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #12 Skrevet 1. november 2009 Vanskelig å få gjort noe med sånt. Har du empiriske forskningsrapporter som viser det du påstår?
robotkalle Skrevet 1. november 2009 #13 Skrevet 1. november 2009 Har du empiriske forskningsrapporter som viser det du påstår? Nei, det er en antakelse. Flere spørsmål?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå