korean89 Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 hvor ofte har du kontakt med din kjære du som er i avstandsforhold? blir det over msn, tlf? idag sa min kjære til meg at han liker ikke at jeg venter på han på msn, han følte seg plaget av det han føler at han ikke kan gjøre ting han vil når han vet jeg venter på han. han sa at han rett å slett ville være alene, så jeg lurer på, selv i avstandsforhold, trenger man alenetid? jeg trodde det å være langt unna hverandre var alene nok jeg, eller er jeg helt på jordet? han sier det ikke har noe med meg og gjør og han elsker meg fortsatt hehe noen lignende erfaringer?
Darthe Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Kan kanskje bli litt mye hvis dere skal være tilgjengelig på Msn "hele tiden"? Det vil jo si at han må være i nærheten av datamasj\kinen hele tiden, og det begrenser jo hva han kan gjøre. Dere hadde vel ikke sittet og holdt hverandre i hånden 24/7 om dere hadde bodd sammen heller? Hva med å avtale når dere skal snakkes på msn istede, så har dere begge tid til å gjøre det dere vil, samtidig som dere setter av tid til hverandre?
Gjest Emmanuelle Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 Det lurer jeg og på, har dere ikke avtalt en tid dere skal møtes på msn på? Min er kjempebusy, gjerne fra 8 om morran til 2 om natta i ukedagene. Hos oss er det slik at han ringer meg når han har tid, noen ganger blir det før åtte om morgenen, noen ganger i en lunchpause og noen ganger på natta. Jeg kan ringe ham og få svar i 10% av tilfellene, men legger da igjen en koselig beskjed istedet. Jeg jobber mye så han får ikke alltid taki meg heller. Ikke noe stress, en koselig melding på svareren redder dagen Skjønner godt at han blir litt stressa når han vet du venter på ham, det hadde jeg og blitt. Han vil vel ikke få trøbbel.
Gjest Purple Haze Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Jeg kan skjønne at kjæresten din kan synes at det er stressende at du venter på han på msn, det hadde jeg blitt hvis min kjæreste gjorde. Vi plinger på msn hvis den andre er pålogget. Svarer han ikke, så skjønner jeg jo at han er opptatt eller ikke i nærheten av maskinen. Samme andre veien. Man har jo et liv på hver sin kant, selv om man er i forhold. Og det er bare sunt at man fyller tiden med aktiviteter mens man venter på å møtes igjen. Vi har aldri hatt noen avtale om msn-tid, men vi snakker så mye på tlf, at vi vet stort sett den andres timeplan. Dessuten syns jeg kjæresten din er flink som forklarer deg hvordan han føler dette på en skikkelig måte sånn at du kan forstå det. Og jeg er sikker på at han elsker deg like mye selv om han føler på dette.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #5 Skrevet 1. november 2009 Jeg skjønner godt om han blir stresset av å føle at du venter på ham. En ting er om dere har avtalt et tidspunkt for å chatte eller ringe - da er det selvsagt slik at man skal holde den avtalen. Men om det er sånn at han føler han "må" snakke med deg straks han er pålogget osv er det slitsomt. Av samme grunn kuttet jeg helt ut å bruke MSN og liknende, fordi det var noen som ALLTID tok kontakt. Det å skulle være tilgjengelig hele tiden er veldig slitsomt, i hvert fall for meg Det jeg foreslår at dere gjør er at dere avtaler tidspunkt hvor dere skal ha kontakt, og slapper av ellers. Jeg er også i et avstandsforhold for tida (vi har bodd sammen i mange år, men av praktiske grunner bor vi hver for oss nå), og jeg kan også ha en tendens til å ville ha "oppmerksomhet" i tide og utide. VI prøver å være flinkere til å avtale at vi snakkes på skype e.l da og da, og forventer ikke å få kontakt hele tiden ellers. Det har gjort det lettere for ham også å sende ubedte kjærlighetserklæringer på sms i løpet av dagen, tror jeg
korean89 Skrevet 1. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 1. november 2009 tusen takk for svar alle sammen! var visst bare jeg som overreagerte da, hehe får snakke med han om det og inngå komprimisser om tid og slikt. når du sierdet så blir jeg og stresset når je vet han venter på meg, så da kan jeg vel forstå han alikevel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå