Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg kjenner flere menn som er litt tradisjonelle og gjerne vil være den som tjener mest i huset osv.. Men har og merkt at menn som har denne holdningen blir sett på som usikre på seg selv osvosv. Når kvinner sier åpenlyst at de søker menn med ambisjoner og god inntekt, hvorfor er det da nesten sosialt uakseptabelt at menn søker kvinner som ikke har statusjobber?
Gjest Gjest_Cecilia_* Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 Det stemmer jo ikke! Mange kvinner elsker å gå hjemme og passe barn og lage mat og vaske i huset! mange som ønsker å bli forsørget av mannen sin! Se bare på Mette-Marit og hvor bra det har gått
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 kjerringer liker ikke menn. De liker å rakke ned på menn. Det kalles mindreverdskomplex. Det som er så ekkelt for kvinner å tenke på er at samme hvor vellykket en kvinne er, samme hvor mye penger hun har og samme hvor pen så trengs det bare to mannenever for å ta knekken på henne, og hun kan aldri likestille seg med en mann. Det går bare ikke. Derfor liker de ingen menn, vellykket eller ikke. Deres stårste glede i livet er å håne menn, og alle menn kvinner ikke finner attraktive eller er sønner eller fedre er en taper i deres syn. Bitre små jævler som skal ha hus bil og båt i det ene øyeblikket for så nekte å ta i mot det i det neste. Drit i dem, du er bedre enn dem!
Anglofil Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Jeg kjenner flere menn som er litt tradisjonelle og gjerne vil være den som tjener mest i huset osv.. Men har og merkt at menn som har denne holdningen blir sett på som usikre på seg selv osvosv. Når kvinner sier åpenlyst at de søker menn med ambisjoner og god inntekt, hvorfor er det da nesten sosialt uakseptabelt at menn søker kvinner som ikke har statusjobber? Er det? Har ikke jeg lagt nevneverdig til. Mvh Yvonne
attegløyma Skrevet 1. november 2009 #5 Skrevet 1. november 2009 Mange menn tener no langt betre enn høgt utdanna kvinner sjølv om dei er handverkarar. Han eg held meg med er elektrikar og tener 1,5 mill i året, eg er på veg inn i PhD verda, og tener langt mindre, og kjem aldri til å kunne tene slike summar, ikkje ein gong i privat næringsliv (er i humanistiske fag). Han tykkjer det er superstas at eg er så utdanna, er kjempestolt Brødrene mine er også handverkarar og tener langt meir enn alle akademikarane eg kjenner, med få unntak. Men dei vert innimellom lei det oppstylta og vanskelege språket akademikarar kan bruke, og det er eg heilt einig i. Eg likar heller ikkje å gå gjennom mi indre framandordbok for å forstå kva som blir sagt Derimot føler eg innimellom at utdanna folk kan gjere at handverkarar og arbeidarar føler seg veldig underlegne, igjen dette språket, og dermed vert skilja større. Elektrikaren "min" tykkjer i alle fall det er stas at han kan sei han held seg med ein doktor, og er opptatt av at eg skal fullføre dette. Så kvar gong eg er i tvil får eg ordre om å fullføre det eg har begynt, og så ein stor klem. Vi e godt fornøgde begge trur eg Og det er fleire av mine vener som er saman med lågare utdanna menn og handverkarar, men så er heller ikkje vi så opptatt av å bruke vanskelege ord og å få mennene våre til å føle seg uutdanna og dumme...
I Grosny Skrevet 1. november 2009 #6 Skrevet 1. november 2009 Likheten mellom en radio/tv-reparatør og en kirurg: Begge er gode på feilsøking og reparering.
Darthe Skrevet 1. november 2009 #7 Skrevet 1. november 2009 Hmm... Diskuterte dette for noen år siden. De mennene jeg diskuterte med sa det var på grunn av at de følte seg mindre verdt at dette var et problem. Ikke bare inntektsmessig, men også intellektuelt. Trist, da alle mennesker er like mye verdt, uansett yrke og utdanning. Hvis noen menn er "tradisjonelle" og ønsker seg kvinner med lavere inntekt enn dem selv; hva er da grunnen til dette, om det ikke er selvfølelsen? Det må da være likegyldig hvem som har mest kronasje i lønningsposen, så lenge det dekker utgiftene?!?
Gjest Mansworld Skrevet 1. november 2009 #8 Skrevet 1. november 2009 Jeg er mann og lider faktisk av et generelt hat for kvinner, men om en kvinne har god utdanning er det et pluss i mine øyne. Derfor ler folk av dere. Fordi det er tåpelig å føle seg truet av en kvinnes utdanning eller økonomi. Og dette kommer fra en selvutnevnt kvinnehater så da skjønner du hvor på viddene du er!
I Grosny Skrevet 1. november 2009 #9 Skrevet 1. november 2009 Hmm... Diskuterte dette for noen år siden. De mennene jeg diskuterte med sa det var på grunn av at de følte seg mindre verdt at dette var et problem. Ikke bare inntektsmessig, men også intellektuelt. Trist, da alle mennesker er like mye verdt, uansett yrke og utdanning. Hvis noen menn er "tradisjonelle" og ønsker seg kvinner med lavere inntekt enn dem selv; hva er da grunnen til dette, om det ikke er selvfølelsen? Det må da være likegyldig hvem som har mest kronasje i lønningsposen, så lenge det dekker utgiftene?!? Menn trenger selvfølelse, og de trenger å føle at de gir noe. Hvis en mann gir sin kone en diamantring, og det fører til at kona må betale alt i butikken det halvåret, så dreper den situasjonen godfølelsen med det å gi. For ekte å kunne gi noe, og for å føle seg økonomisk positiv , så er det faktisk nødvendig å være i pluss. Så en mann bør tjene minst 20000 mer enn kona pr år. Jeg tror dette bunner i urinnstinkter, mannen som drar ut på jakt og kommer hjem med kjøtt. Følelsen av å kunne legge noe på bordet.
Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 1. november 2009 #10 Skrevet 1. november 2009 Jeg er kvinne og har mer utdanning og tjener bedre enn samboeren min. Ingen av oss lar oss plage av det. Vi er to personer som passer godt for hverandre, så da får utdanning og lønn bare være. Har aldri opplevd det som noe problem.
I Grosny Skrevet 1. november 2009 #11 Skrevet 1. november 2009 (endret) Hmm... Diskuterte dette for noen år siden. De mennene jeg diskuterte med sa det var på grunn av at de følte seg mindre verdt at dette var et problem. Ikke bare inntektsmessig, men også intellektuelt. Trist, da alle mennesker er like mye verdt, uansett yrke og utdanning. utgiftene?!? Jeg er intellektuelt sterkere enn min x, og svakere enn min nye dame. Men jeg passer allikevel bedre sammen med min nye, fordi hun er så intelligent at hun forstår meg bedre. Det letter kommunikasjon. En mann som ikke tillater at dama er bedre på enkelte områder får svakere dame. Man bør ha hvert sitt område der man har spissere kompetanse enn sin partner, og man bør sette pris på at hun har noe ekstra å fare med. Kvinnelig overstyrke gjør at de ikke lett kan manipuleres, og kvinner som ikke blir manipulert lever lykkeligere, og med mindre press, og vil derfor sterkere kunne elske sin mann av hele sitt hjerte. De blir også psykisk friskere. Jeg håper det jeg skrev her er sant, fordi det kun er spekulasjoner og ikke vitenskap. Endret 1. november 2009 av I Grosny
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #12 Skrevet 1. november 2009 Jeg er mann og lider faktisk av et generelt hat for kvinner, men om en kvinne har god utdanning er det et pluss i mine øyne. Derfor ler folk av dere. Fordi det er tåpelig å føle seg truet av en kvinnes utdanning eller økonomi. Og dette kommer fra en selvutnevnt kvinnehater så da skjønner du hvor på viddene du er! For en patetisk logikk du har! Siden du er kvinnerhater skal automatisk noe positivt du sier om kvinner godtas?, dette må automatisk være sant?
Cata Skrevet 1. november 2009 #13 Skrevet 1. november 2009 Jeg kjenner flere menn som er litt tradisjonelle og gjerne vil være den som tjener mest i huset osv.. Men har og merkt at menn som har denne holdningen blir sett på som usikre på seg selv osvosv. Når kvinner sier åpenlyst at de søker menn med ambisjoner og god inntekt, hvorfor er det da nesten sosialt uakseptabelt at menn søker kvinner som ikke har statusjobber? Er det sosialt uakseptabelt? Det har jeg ikke lagt merke til, selv om jeg vet mange menn foretrekker å være den som sitter med høyest utdannelse og lønn i et forhold. Men dem om det, det betyr jo bare at de begrenser "jaktmulighetene" sine . Tross alt er flesteparten av dem som velger høyere utdannelse i dag kvinner. Men det virker jo unektelig som om en del menn har mye av selvfølelsen plassert i lønningsposen. Bra det ikke gjelder alle. Da ville det blitt litt trist å være kvinne med høy utdanning. Kvinnelig overstyrke gjør at de ikke lett kan manipuleres, og kvinner som ikke blir manipulert lever lykkeligere, og med mindre press, og vil derfor sterkere kunne elske sin mann av hele sitt hjerte. De blir også psykisk friskere. Jeg håper det jeg skrev her er sant, fordi det kun er spekulasjoner og ikke vitenskap. Jeg liker spekulasjonene dine, I Grosny, og håper også det du skriver der er sant...
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #14 Skrevet 1. november 2009 Kan ikke si jeg har merket så mye til det. Men så er nok ikke folk i omgangskretsen min slike som sier at de IKKE LIKER den eller den typen menn/kvinner. At man gjør valg ubevisst og bevisst likevel er nå så, men man trenger jo ikke begrunne at man falt for en med mindre utdanning e.l med at kvinner med lang utdanning er noe som byr en i mot? De fleste jeg kjenner er også sammen med noen med omtrent samme utdanningsnivå, men det er heller ikke uvanlig at kvinnen har lengst utdanning. Virker ikke som det er noe stort problem. Selv tar jeg lenger utdanning enn samboern min, og han er bare stolt over å være sammen med ei som han synes er oppegående og intelligent, som han sier. Det er jo ingen trussel, så lenge jeg oppfatter ham som interessant også(og det endrer seg ikke med utdanningsnivå, det går på mer personlig utviklingsnivå, og der scorer han høyere enn meg)
Gjest Cynthia Skrevet 2. november 2009 #15 Skrevet 2. november 2009 (endret) Jeg kan godt forstå at menn kan bli skremt av kvinner som er selvstendige og klarer seg selv. Det ligger vel, som flere påpeker, i urinstinktene at mannen skal være den som forsørger kvinnen. Men at det skal komme i veien for ekte kjærlighet, skjønner jeg ikke. Må dog si at jeg ikke skjønner hvorfor inntektsnivå skal være så innmari viktig. Det viktigste er jo at man blir glade i hverandre. Da spiller det vel liten rolle om den ene tjener 500.000 og den andre 150.000. Endret 2. november 2009 av Cynthia
Gjest kone Skrevet 2. november 2009 #16 Skrevet 2. november 2009 Jeg ler ikke av dem men forundres litt over hva det er som gjør at de ikke liker kvinner med høy utdanning. Jeg liker teorien til I Grosny og flere av de som ikke liker høyt utdannende kvinner burde kanskje tenke i de baner. Jeg tjener mer enn mannen i huset. Jeg er ikke av den oppfatning at diamonds are a girls best friend så sånn sett trenger ikke mannen bekymre seg for at han ikke skal ha "råd" til meg. Mannen er ikke mindre mann fordi han tjener mindre enn meg. Det som er tradisjonelt endrer seg hele tiden, i motsetning til tidligere så kan både menn og kvinner velge å gjøre det de har lyst til å gjøre, velge utenfor tidligere tiders rammer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå