Gjest godt gift Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 ...som syntes det er helt feil å komme i helsort i bryllup. Jeg syntes det er en mulighet til å kle seg i farger på en eller annen måte. Klart hvis det er noe svart er det greit men helt svart kjole/drakt, svarte sko, svart veske, svart sjal... For MEG blir det like galt som å komme i helhvitt i en begravelse. Giftet meg på sommermen og hadde ikke snakket med min svigermor om hva jeg syntes om svart, hun kom hel svart. Jeg ble å skuffet,hun gled inn i mengden av gjestene, ikke som brudgommens mor.Ville så gjerne at hun skulle stråle litt den dagen og jeg og kle seg i noe som "syntes". Mamma var nydelig den dagen i en rolif aprikos farget kjole. Som jeg var med å velge. Min svigermor gjorde det samme da min svoger giftet seg..like kjedelig. Vet mange er uenig med meg..
Chiquita Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 Noen trives bedre i svart enn i aprikos-farget kjole. Hvorfor henge seg opp i dette?
MarianneE Skrevet 31. oktober 2009 #3 Skrevet 31. oktober 2009 Betaler heller bruden for å kunne gå i svart enn i aprikos...
Gjest godt gift Skrevet 31. oktober 2009 #4 Skrevet 31. oktober 2009 Betaler heller bruden for å kunne gå i svart enn i aprikos... Snodig at dere legger dere opp i at min mor hadde aprikos farget kjole i forhold til det andre jeg skriver... Det var en rolig aprikos farge, og vi hadde med oss en god venninde av meg som er stylist og driver bla med farge analyse.Så til hennes hud,hår osv var det perfekt... Jeg syntes svart ikke hører hjemme i bryllup. Det er ikke en sorgens dag.
Chiquita Skrevet 31. oktober 2009 #5 Skrevet 31. oktober 2009 Det er lenge siden svart kun ble brukt til sørgehøytider. Svart kan helt fint brukes i bryllup, eller 40-årsdag, eller hva man nå enn velger Man MÅ ikke være fargepalett i bryllup om man ikke føler seg vel i det
Gjest godt gift Skrevet 31. oktober 2009 #6 Skrevet 31. oktober 2009 Det er lenge siden svart kun ble brukt til sørgehøytider. Svart kan helt fint brukes i bryllup, eller 40-årsdag, eller hva man nå enn velger Man MÅ ikke være fargepalett i bryllup om man ikke føler seg vel i det Jeg er helt enig i at man ikke bør være en fargepalett.Mange duse fine farger man kan bruke.Mange slankene farger også..bare ikke svart;)
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #7 Skrevet 31. oktober 2009 For en ting å henge seg opp i. Svigermoren din kledde seg i noe som fikk henne til å føle seg vel. Ble du virkelig godt gift når du må konsultere internett om at du ikke hadde fått gitt svigermor klare nok ordrer om farger på forhånd?
Gjest godt gift Skrevet 31. oktober 2009 #8 Skrevet 31. oktober 2009 For en ting å henge seg opp i. Svigermoren din kledde seg i noe som fikk henne til å føle seg vel. Ble du virkelig godt gift når du må konsultere internett om at du ikke hadde fått gitt svigermor klare nok ordrer om farger på forhånd? Hysterisk morsomt at du blir sint over dette:)Har vært gift i 10 år og har verdens skjønneste svigermor. Jeg oppfordrer egentlig folk til å være litt merer tøffe og ikke gå for det kjedelige sørgelige svarte..
Gjest Ylva Virvla Skrevet 31. oktober 2009 #9 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg synes svart er helt ok i brylllup. Eneste "fargen" en bør unngå er hvit.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #11 Skrevet 31. oktober 2009 Hvis det er noe trøst så er jeg fra en kultur hvor hvitt er sorgens farge, og jeg får fremdeles litt fnatt av hvite brudekjoler. Sort er summen av alle farger, hvitt er hva man får når man fjerner alle farger. Jeg syns det er langt mer naturlig at hvitt er sørgefargen. Jeg syns også at folk skulle vært litt tøffere i bryllup. Da særlig bruden. Jeg syns brudekjoler flest ser så like ut. Ja, og triste ut ikke minst.
Strix Skrevet 31. oktober 2009 #12 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg brydde meg ikke et sekund om hva folk hadde på seg i vårt bryllup. Så lenge alle hadde klær på seg og følte seg vel i det så syns jeg det var bra. kan være enig i at nordmenn kanskje har lett for å velge svart, men det er ikke alle som vet hvilke farger de kler, eller føler seg vel i fargerike klær. Syns også det er mer vanlig nå at folk ikke kommer i helsvart i begravelser.
Coriander Skrevet 31. oktober 2009 #13 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg har aldri hatt noen innvendinger mot å gå i sorte klær i bryllup, helt til jeg feiret mitt eget for noen uker siden. Husker jeg gikk opp midtgangen og så alle disse sortkledde menneskene... For å si det sånn, gruppefotoet kunne like gjerne ha vært fra en begravelse, eneste cluet var meg i brudekjolen.
lilleGrethe Skrevet 31. oktober 2009 #14 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg synes det er hyggelig å ha litt farger på i bryllup. Jeg går gjerne i sort til andre selskaper, men til bryllup har jeg hittil ungått det. Noen kler sort bedre enn andre farger, og da kan det være en idé å ha farge på tilbehør. I vårt bryllup har jeg ikke tenkt å legge noen føring på farger - vi har kleskode, men så lenge folk er pyntet er jeg fornøyd med det. Men velkommen farger og hatter og pynt, det er bare gøy! Morsomt når folk kan gå ting de ikke gjør til vanlig.
Jade Skrevet 1. november 2009 #15 Skrevet 1. november 2009 Svart er en kjempevanlig farge på festklær. Det er ofte det folk har hengende i skapet, selv om de har både 3 og 4 kjoler hengende (man MÅ ikke kjøpe ny kjole bare fordi noen skal gifte seg). Jo, det hadde sikkert vært fint med en annen farge, men det er ikke alle som klarer å finne noe som faktisk ser bra ut på seg (evt. har en stylist-venninne). Jeg er sikker på at svigermoren din synes hun var fin i bryllupet ditt. Er det ikke viktigere enn at fargen matcher din smak? Hun er trossalt mannen din sin mor, ikke en del av pynten.
Eplefe Skrevet 1. november 2009 #16 Skrevet 1. november 2009 Jeg ser egentlig problemet. Hvis man går med svart er det "common knowledge" at man velger et tilbehør i en annen farge hvis man skal på vanlig fest, og i hvert fall bryllup. Ikke at jeg burde si noe, jeg møtte opp i min tantes bryllup i svart kjole og neonrosa strømpebukse. :')
Gjest godt gift Skrevet 1. november 2009 #17 Skrevet 1. november 2009 Jeg har aldri hatt noen innvendinger mot å gå i sorte klær i bryllup, helt til jeg feiret mitt eget for noen uker siden. Husker jeg gikk opp midtgangen og så alle disse sortkledde menneskene... For å si det sånn, gruppefotoet kunne like gjerne ha vært fra en begravelse, eneste cluet var meg i brudekjolen. Dette du skriver er akkuratt det jeg mener! Endelig noen som forstår:)
Cæmis Skrevet 1. november 2009 #18 Skrevet 1. november 2009 Synes man skal være mer fokusert på hva burdeparret ønsker (til en viss grad) og ikke forvente at sort er ok bare fordi man selv mener at det burde være det. ja det er mer normalt nå enn før, men så lenge man er klar over at denne fargen kan være "fy" så burde man ta kontakt med brudeparret. Svigermoren din tenkte sikkert ikke over at sort kunne være en "fy farge", men når man er klar over dette burde man spørre først. Jeg bryr meg ikke om noen stiller i sort i mutt bryllup, men skjønner at noen ikke synes det er så kult om alle kommer i "sørge fargen".
Gjest godt gift Skrevet 1. november 2009 #19 Skrevet 1. november 2009 Svart er en kjempevanlig farge på festklær. Det er ofte det folk har hengende i skapet, selv om de har både 3 og 4 kjoler hengende (man MÅ ikke kjøpe ny kjole bare fordi noen skal gifte seg). Jo, det hadde sikkert vært fint med en annen farge, men det er ikke alle som klarer å finne noe som faktisk ser bra ut på seg (evt. har en stylist-venninne). Jeg er sikker på at svigermoren din synes hun var fin i bryllupet ditt. Er det ikke viktigere enn at fargen matcher din smak? Hun er trossalt mannen din sin mor, ikke en del av pynten. Jeg skjønner at mange velger svart fordi det er safe.Men sannheten er at(og dette vet jeg fordi jeg driver litt med fargeanalyse selv) det aller fleste ser ikke bra ut i sort. De er en altfor hard farge og man blir blekere enn vanlig, de blå ringene man har under øyne osv blir mer synlige for ikke å snakke om rynker. Dette har jeg sett utallige ganger under fargeanalyse. personen blir eldre og grå med den gang. Skal man abolutt bruke svart, så ha en jakke eller sjal i en annen farge. Den fargen som er nærmest anisktet er den fargen huden tar opp. Bruk en farge du ofte får skryt av når du bruker den. Det er ofte det som er riktig til deg. Ang min svigermor så vile jeg for hennes del at hun ikke skulle gli inn i mengden NETOPP fordi hun er min mors mann. Dette var en stor dag for henne også.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #20 Skrevet 1. november 2009 Dette med at svart er en sørgefarge er veldig gammeldags. Det er ikke lenger obligatorisk å gå i svart i begravelser. Ei heller er svart noe som kun skal brukes i begravelser. Jeg synes det er latterlig å skulle bestemme hva slags farger gjestene har lov til å gå med. Jeg trives best i svart, og faktisk så får jeg høre at jeg kler det også. Gjestene er der ikke til pynt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå