Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 hei, jeg er ei jente på snart 28 år. Har alltid vært plaget med kviser i større eller mindre grad. Siste årene har det blitt bedre og bedre, men merker utbrudd om jeg har drukket mye cola etc.. det popper lett opp. har en del porer. for ca 7 uker siden begynte jeg på en hud pleieserie fra Mary Kay. Huden er nå så ille som aldri før. Har store store kviser, spesiellt i hakeområdet. Har ikke hatt så store kviser siden jeg var 14-15! Dette plager meg maks, selvfølelsen min blir på bånn. Har i går sluttet med mary kay og begynt på en serie fra cliniderm/cosmica fra apoteket. Som jeg brukte før mary kay. Er det noen som har noen gode råd???? føler alderen nå ikke lenger er kvisealder..
zse09 Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 Snakk med fastlege eller gå på apotek og hør om de kan hjelpe deg? Hvis du får kviser av cola - slutt å drikk brus Jeg vet ikke mye om spisevanene dine, men dropp søtsaker og brus. Spis frukt og grønt - det hjelper på huden
catine Skrevet 31. oktober 2009 #3 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg har også nærmere lik din hud slik du beskriver den. Har prøvd mange ulike merker, men det siste som jeg nå bruker MD Formulations, har jeg opplevd best resultater med. Og i starten- den første mnd. og to, ble huden min HELT ille- jeg hadde store kviser som var skikkelig vonde (har ikke hatt sånne siden tenårene), men det skulle være sånn i starten når man skiftet til dette merket. Så jeg holdt ut- og jammen ble huden gradvis bedre. (kan jo hende at en forverring skjedde med din hud også- før den eventuelt skulle bli bedre igjen etter at du startet med nytt merke..)..? Anbefaler hvertfall MD formulations. Er dyrt i butikk, men billig på nett
Gjest SmallTalk Skrevet 31. oktober 2009 #4 Skrevet 31. oktober 2009 MD Formulations anbefales på det varmeste. Husk også at dersom du begynner med de produktene, så må du beregne at huden din blir værre før den blir bedre, så ikke få panikk med en gang. Det som ligger under huden og "ulmer" må komme ut først, og deretter må man forhindre nye urenheter i å dukke opp.
Gjest ts Skrevet 1. november 2009 #5 Skrevet 1. november 2009 Tusen takk for svar Kanskje det er feil av meg å slutte med Mary Kay da.. men huden ble helt grusom... ru og ekkel, røderee enn vanlig, og kjempe kviser som aldri før. Poppa opp sikkert 5-10 små kviser etter hver natt, i tillegg til noen store. Skal vurdere MD..
Gjest ohnei... Skrevet 1. november 2009 #6 Skrevet 1. november 2009 Mary kay er drit. Det renser jo ikke huden en gang! Hvorfor kjøpe noe sånnt, det er bedre å investere litt mer penger og kjøpe heller GODE produkter fra hudpleie salong?! ikke gå tilbake til apotek produktene dine heller, de gjør ingenting til huden din,.. ingrediensemessig er de jo ikke noe særlig bra. prøv heller MD, Babor eller Decleor eller noe lignende! .. føler for deg, det er forferdelig med kviser, men .. hvorfor kjøpte du noe sånnt da?!
pittie Skrevet 1. november 2009 #7 Skrevet 1. november 2009 Mary kay er drit. Det renser jo ikke huden en gang! Hvorfor kjøpe noe sånnt, det er bedre å investere litt mer penger og kjøpe heller GODE produkter fra hudpleie salong?! ikke gå tilbake til apotek produktene dine heller, de gjør ingenting til huden din,.. ingrediensemessig er de jo ikke noe særlig bra. prøv heller MD, Babor eller Decleor eller noe lignende! .. føler for deg, det er forferdelig med kviser, men .. hvorfor kjøpte du noe sånnt da?! HERREGUD DA?!?! lol Men seriøst sett, vi har da alle vært borti skjitprodukter fordi vi ikke vet "bedre"? Hvis du med hånden på hjertet kan si du ikke har latt nivea o.l komme nært ansiktet ditt, så all creds altså. Ikke alle har stor interesse for hudpleie, så at mange ikke bruker dyr-kvalitet-hudpleie-blablabla bør da ikke overraske noen. http://www.highonhealth.org/ Om du er intressert i naturlig hudpleie. Samt hun har veldig mange gode tips.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #8 Skrevet 3. november 2009 Hei! Jeg sliter også med det samme som deg, synes jeg burde være ferdig med kvisealderen snart.. Men jeg har oppdaget noen ting som gjør at huden min blir mye bedre da! Jeg har begynt å rense huden min to ganger om kvelden. Første gangen for å få bort sminken, og andre gang for å få skikkelig effekt av produktet. Kan som mange andre her anbefale produktene fra MD formulations, har prøvd mye annet, men vender alltid tilbake! Dessuten skrubber jeg huden med en mild peeling et par ganger i uken (også to ganger eller hverandre). Etter at jeg begynte å gjøre dette har jeg fått mye mindre kviser og i tillegg masse glød i huden, så jeg anbefaler det virkelig! En god fuktighetskrem er også kjempeviktig, dersom du bruker feil type kan det gjøre mer skade enn nytte... Jeg bruker kremer som skal gi masse fuktighet, men som er gelebaserte. De krembaserte gir meg kviser... Anbefaler også å bruke mindre foundation, jeg føler huden min blir bedre av det. Mange foundationer gir meg kviser, så jeg holder meg konsekvent unna de billigste. Jeg liker å blande foundationen med fuktighetskrem, da trenger jeg mindre, sminken blir penere og jeg får masse glød i huden. Og når jeg får et kviseutbrudd bruker jeg heller consealer (i pudderform) der jeg trenger det enn å bruke mer sminke. Det ble en del dette her, men jeg håper det kan hjelpe deg litt i hvertfall
annelise Skrevet 3. november 2009 #9 Skrevet 3. november 2009 Det finner utrolig mye forskjellige kremer på markedet som lover at huden skal bli sånn og sånn.. Problemet med de fleste av disse kremene er at de er full i fyll masse, noe som tetter porer og legger seg omtrent som en hinne oppå huden.. Min samboer er blitt fri for kviser, han hadde mye og prøvd de fleste merker, med produkter som er uten fyll masse og bare naturlige ting i.. Om dere vil ha link til nett butikken (selges bare på nettet) kan dere sende meg en PM... Er ikke dyre produkter....
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #10 Skrevet 3. november 2009 Det finner utrolig mye forskjellige kremer på markedet som lover at huden skal bli sånn og sånn.. Problemet med de fleste av disse kremene er at de er full i fyll masse, noe som tetter porer og legger seg omtrent som en hinne oppå huden.. Min samboer er blitt fri for kviser, han hadde mye og prøvd de fleste merker, med produkter som er uten fyll masse og bare naturlige ting i.. Om dere vil ha link til nett butikken (selges bare på nettet) kan dere sende meg en PM... Er ikke dyre produkter.... Jeg er helt enig! Det er en grunn til at ting er billig, og jeg mener man skal være veldig skeptisk til alt som skal smøres direkte på huden. I parfymerier har de som regel noen lunde peiling, men jeg vil heller anbefale å gå til en hudpleier, disse vet nøyaktig hva som finnes i kremen, og også hva som vil være best for din hud. Og det er viktig å heller ikke stole blindt på alle som sier de skal være økologiske og fri for fyllstoffer og annet snusk. Vi har vel alle lært av reklamene at det er fult lovlig å juge på produktene egenskaper se slettens ikke har!
Gjest farge Skrevet 4. november 2009 #11 Skrevet 4. november 2009 Jeg sliter med samme problem, så dette skal jeg prøve ut! Hvor får man kjøpt MD billig på nett? Er det noe spesielt av produktene dere anbefaler?
Gjest SmallTalk Skrevet 4. november 2009 #12 Skrevet 4. november 2009 Jeg sliter med samme problem, så dette skal jeg prøve ut! Hvor får man kjøpt MD billig på nett? Er det noe spesielt av produktene dere anbefaler? MD Formulations får man kjøpt på E-bay, Cheapsmells.com osv. Produktanbefalinger er vanskelig å komme med ettersom folk har forskjellig hud og hudproblemer. Og i tillegg så har de ofte ikke helt den hudtypen de tror de har. Gå innom en salong for tips, si at du skal tenke litt på det og handle på nettet er mitt tips. Husk tollgrensa på 200,-.
Gjest Gjest_miss bs_* Skrevet 4. november 2009 #13 Skrevet 4. november 2009 Jeg har også slitt masse med kviser, men har gått på en kur med tetracyclin actavis. Har bare hatt 2 små kviser etter den kuren og det er hvertfall 6 mnd siden jeg var ferdig med den. Spør legen deres om resept på tetracyclin actavis. Det er gule små piller på boks.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #14 Skrevet 4. november 2009 Jeg har også slitt masse med kviser, men har gått på en kur med tetracyclin actavis. Har bare hatt 2 små kviser etter den kuren og det er hvertfall 6 mnd siden jeg var ferdig med den. Spør legen deres om resept på tetracyclin actavis. Det er gule små piller på boks. men hvorfor må man til lege for å få disse? eventuelle bivirkninger? har hørt slike kan være veldig sterke..
Gjest SmallTalk Skrevet 4. november 2009 #15 Skrevet 4. november 2009 men hvorfor må man til lege for å få disse? eventuelle bivirkninger? har hørt slike kan være veldig sterke.. Det er en langvarig antibiotikakur. Dvs at den ikke er helt snill mot kroppen, og ikke er helt bivirkningsfri. Uansett så er den mildere enn Roaccutan som er neste steg hvis antibiotikan ikke funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå