Gå til innhold

Jeg irriterer folk

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg er den irriterende arbeidskollegaen/klassevennen. den som snakker hele tiden. snakker høyt og prøver å være morsom hele tiden. jeg vet jeg irriterer en masse mennesker, men det å være klovn er min eneste kvalitet. jeg vet ikke hvordan jeg skal føre samtaler, og jeg greier ikke være stille lenge av frykt for å bli isolert...

fortell meg hvordan jeg bør oppføre meg rundt folk som ikke er nære venner og familie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tydelig at dette er et problem for deg. I og med at du "ser" problemet er du langt på vei i forhold til å kunne gjøre noe med det :)

Det er ganske vanlig at dersom man blir usikker i situasjoner så kjører man på med det man kan. At det kan bli litt mye enkelte ganger er en annen sak..

Har du fått konkrete tilbakemeldinger fra folk om dette eller er det du selv som merker at du er slitsom?

Skrevet
Det er tydelig at dette er et problem for deg. I og med at du "ser" problemet er du langt på vei i forhold til å kunne gjøre noe med det :)

Det er ganske vanlig at dersom man blir usikker i situasjoner så kjører man på med det man kan. At det kan bli litt mye enkelte ganger er en annen sak..

Har du fått konkrete tilbakemeldinger fra folk om dette eller er det du selv som merker at du er slitsom?

jeg har fått konkrete tilbakemeldinger flere ganger, både på fester og jobb. merker også at ejg er slitsom på måten noen reagerer når jeg snakekr til dem...

:(

Skrevet

Jeg vil da få presisere at å være klovn er en positiv egenskap jeg da, men alt til sin tid. Du kan jo forsøke å være litt roligere da og passe på å ikke dra i gang den vitsen når det for eksempel diskuteres et tema som er alt annet enn morsomt. Mitt råd er egentlig bare å øve på det. Kanskje du kan forsøke dette i de kontekstene du er tryggest i. Det er jo ikke slik at man alltid trenger å snakke heller - med mennesker som står en nær kan det jo være godt med litt stillhet også. Kanskje dette er lettere hos familie/nære venner enn på en fest med fremmede folk for eksempel?

Skrevet (endret)

Husker før når jeg var yngre så tullet og tøyset jeg hele tiden, og det gjør jeg fortsatt, men jeg hadde en tendens til å le mer av mine egne vitser enn det andre gjorde, som noen fortalte meg. Bestemte meg da for å holde igjen den refleksen, og da begynte folk plutselig å synes jeg var morsom. Det jeg mener er at du burde prøve å tone ned oppførselen din litt, og hvis ting blir bedre så er det bra, hvis det ikke funker så er det jo bare å gå tilbake til det du gjorde før.

Endret av Thrusthamster
Skrevet

Lag en regel for deg selv: Max fem vitser pr dag, f.eks.

Ellers: Øv deg foran speilet. Ikke vær dum og deilig (som Knutsen og Ludvigsen ;)), men øv deg på å være avslappet og balansert og prate om hverdagslige ting uten å gjøre alt til en spøk. Skrell bort unødvendig mye ironi, og ikke le av dine egne vitser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...