Gå til innhold

"bryllup" til mor og far

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til neste sommer har mamma og pappa vært gift i 20 år.

Mamma har alltid sagt hun skulle ønske de laget en stor bryllup-fest etter deres lille bryllup(altså det var de to + to fremmede menn som vitne). Derfor tenkte vi to døtrene vi skulle lage et litt større hage"bryllup" til deres 20 års lag. De er ikke veldig gamle enda(i 40 årene).

Men det som bremser litt er om gjestene vil syntes dette er teit? Hva syntes dere om dette?

Veldig glad for tilbakemeldiger og forslag :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres kjempekos ut!

Å fornye løfter har jo blitt veldig populært nå :)

Gjest Nattvette
Skrevet

Syns det virker som ein koslig ting å gjøre eg. :)

Skrevet

åå, så godt å høre dere ikke syntes det var teit :-)

tror nemmelig det er noe mamma setter veldig pris på.

Dere må bare komme med forslag om dere har, skal helst bli så billig som mulig.

Stikkord så langt:

- Hagebryllup i hagen til en av mammas nærmeste venninner, eller på ett gjorde med strand nederst(som eies av en av mine venninner)

- Grillmat/masse salater med noe forret og dessert

- Lykter på kvelden

- Billig kjole som fikses opp selv(lillesøster er en reser i å sy)

- selvplokkede blomster

- Blomsterkrans til brudepikene

- Evt. om det blir på jordet: Mamma ridende inn på hest(som også venninnen min har).

- Gjester kan ta med drikke istedenfor noe presang.

Håper på masse tilbake meldinger ! Syntes dette er ett veldig morsomt "prosjekt". Er ikke før neste sommer, men liker og ha planene klare. Tenkte også å ikke informere mor før en stund før, så hun ikke trenger å stresse over dette, men alikevel kan komme med små endringer om hun ønsker.

Skrevet

Jeg er på alder med dine foreldre, og hadde gremmet meg hvis jeg måtte ha vært med på noe sånt.

Lag gjerne en fest for dem, men ikke som et barnslig liksombryllup.

Skrevet

Synes det hørtes koselig ut. Mine foreldre hadde 10 års bryllupsdag med stor vennefest. Foreldrene mine stillte i antrekkene de hadde da de giftet seg. De var den gang da i starten av 40 årene.

Skrevet

De ønsker seg en bryllupsfest. Ikke et bryllup nr. 2. Som jeg syns det høres ut som om du vil lage til dem.

Inviter folk til "I anledning mamma og pappas 20-årsjubileum som ektefolk, inviterer vi, datter 1 og datter 2, til selskap der og der, da og da."

Enkelt, greit, koselig.

Gjest Gjest_Petroline_*
Skrevet

Jeg er på alder med dine foreldre og har vært gift like lenge.

Må ærlig si at jeg ikke hadde ønsket noe nytt bryllup - men en bryllupsdagsfest. Som en annen her sa så hadde jeg gremmet meg om ungene mine hadde stelt istand noe sånn som du skisserer over her.

Skrevet

Jeg tror jeg er enig - en fest, men ikke et bryllup. Et bryllup som overraskelse hadde jeg nok ikke likt - isåfall ville vært med å planlegge det selv.

Lag en fest for dem, men dropp seremonien.

Skrevet

Vi har vært inne på den samme tanken for mine foreldre, men jeg synes de må selv ønske en ny seremoni.

Hva med å lufte tanken i en samtale uten at de skjønner noe? Fortell om "noen" dere kjenner som skal fornye løftene og hør hva de synes om å gjøre det samme.

Hvis du ikke vil det hadde jeg heller gått for en bryllupsdagsfest. Den kan inneholde alt annet enn seremonien :)

Skrevet

Eg hadde lufta tanken for dei. Kan godt hende dei ønsker å vere med i planlegginga. Viss ikkje dei er gira så får dere finne på noko anna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...