Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde første dag av siste mens 20.oktober. Forrige sykluslengde var på 36 dager. I dag fikk jeg positiv EL test (testet for en time siden kl.17 ca). Kan det stemme at jeg faktisk har EL disse dager? Har tatt Vitex 1 måneds tid nå og vet at den kan regulere syklusen.

Beregnet EL til å være 11.november og dermed IKM 24.november.

Hatt murringer og stikkinger i magen i hele formiddag, nesten sånn at det føles at mensen skal komme. Ikke vondt i brystene eller noe.

Skal teste etter EL igjen i morgen, men ville høre med dere andre hva dere tror skjer.. Blir helt forvirra av disse greiene - hadde jo forventet EL om halvannen uke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det har noe å si, men streken var ikke like sterk som kontrollstreken, men definitivt en strek. Første gang jeg tok EL test var det ikke antydning til strek engang.... :sjenert:

Tester igjen etterpå tenker jeg...

Kan det være mulig at jeg tester positivt uten at jeg faktisk har eggløsning? På pernille.info står det at det er svært vanlig å få positiv EL test selvom man ikke har EL. Men det har jeg jo ikke fått til nå, så....

Skrevet
Vet ikke om det har noe å si, men streken var ikke like sterk som kontrollstreken, men definitivt en strek. Første gang jeg tok EL test var det ikke antydning til strek engang.... :sjenert:

Hei!

Slik hadde jeg det og! Først ingen strek noen dager, deretter var det en svak strek. Men ikke like sterk som kontrollstreken.

Så etter et par dager hadde jeg EL.

Jeg gikk også på Vitex noen uker og syklusen stabiliserte seg igjen :)

Men merker du noe hvit utflod eller andre tegn på EL nå?

Gjest Invicta
Skrevet

Teststreken skal være like sterk som eller sterkere enn kontrollstreken. Da er den positiv.

Testen kan være positiv selv om man ikke får EL. Fordi den slår ut ca 12-48 timer før EL, ikke når man har EL. Den sier liksom at "nå kommer EL snart".

Skrevet

Tusen takk for svar Sizzy!!! :)

Tok enda en EL test nettopp og fortsatt to streker. Den andre streken er ikke like sterk som kontrollstreken (samme som igår). Kjente det ekstremt godt i går. Da hadde jeg mensensmerter, murringer i magen. Kjentes virkelig ut som om jeg skulle få mensen. Utflod har jeg ikke sett veldig tegn til skal jeg være ærlig.. I dag kjenner jeg også litt murringer, men ikke like mye som igår.

Betyr dette kanskje at EL kommer om noen dager da eller? Vi burde kanskje :sengekos: nå, men skal på middag til mamma, så dårlig med tid :( Bør nok gjøre det ikveld kanskje, selvom vi gjorde det i går også... hehe

Skrevet

Hehe, bare å gi gass :):sengekos:

Et par dager etter at jeg fikk to streker, (ja den ene svakere, men)fikk jeg EL. Merket det på hvit/tykk utflod.

Jeg kjøpte forresten testene på "billigetester.no"

Lykke til :)

Skrevet

Tok ny test ikveld og den viste negativ.. Så da kjørte vi på'n igjen :sengekos: - for det betyr vel at EL finner sted nå? Fikk hvit utflod før jeg testet også, men ikke veldig mye.

Spennende, spennende.... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...