Gjest Nefer Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 Ble litt overrasket når jeg tittet på nettet at svømming ikke forbrenner mer pr time enn en gåtur nærmest. Jeg svømte i dag 50 lengder på ca 50 minutter. Ble jo skikkelig andpusten. :klø:
Wiggins Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 Ble litt overrasket når jeg tittet på nettet at svømming ikke forbrenner mer pr time enn en gåtur nærmest. Jeg svømte i dag 50 lengder på ca 50 minutter. Ble jo skikkelig andpusten. :klø: Jeg er veldig skeptisk til tabeller som sier hvor mye du forbrenner per tid for forskjellige aktiviteter. Når en tabell sier at du ikke forbrenner mer per tid med svømming enn med gåtur blir jeg enda mer skeptisk. Slike tabeller skal man bare ta som en meget omtrentlig indikator. Med svømming så er det veldig avhengig av teknikken din, hvor fort du svømmer osv. Svømming bruker langt flere muskelgrupper enn gåing, så jeg tror du skal glemme den tabellen du fant.
Gjest TS Skrevet 31. oktober 2009 #3 Skrevet 31. oktober 2009 Takk for svar! Jeg kan på en måte forstå at når man ikke trenger å bære sin egen vekt, så vil det kanskje ikke bli like effektivt som å løpe. Men mer enn en gåtur hadde vært kjekt Men da skal jeg ta det med en klype salt som du sier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå