Hedda-78 Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 Vet ikke helt om spørsmålet hører til her eller på Sex og samliv, men gjør et forsøk. Når babyen er helt liten er det jo uproblematisk å ha sex i samme rom, selv om babyen er våken. Babyen skjønner jo ikke noe uansett. Men etter hvert som de skjønner mer er kanskje ikke dette spesielt lurt. Jeg mener, det er jo ting barn ikke bør se... Hvor gamle kan barna være før man heller bør vente med slike aktiviteter til barna sover, for å spare små barnesinn for sterke inntrykk? I formiddag snek vi oss inn på soverommet mens ettåringen lekte fint på stua, men så kom han krabbende inn på soverommet vårt og sto ved sengen og kikket på....
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 Vet ikke helt om spørsmålet hører til her eller på Sex og samliv, men gjør et forsøk. Når babyen er helt liten er det jo uproblematisk å ha sex i samme rom, selv om babyen er våken. Babyen skjønner jo ikke noe uansett. Men etter hvert som de skjønner mer er kanskje ikke dette spesielt lurt. Jeg mener, det er jo ting barn ikke bør se... Hvor gamle kan barna være før man heller bør vente med slike aktiviteter til barna sover, for å spare små barnesinn for sterke inntrykk? I formiddag snek vi oss inn på soverommet mens ettåringen lekte fint på stua, men så kom han krabbende inn på soverommet vårt og sto ved sengen og kikket på.... Aldri i livet om jeg ville hatt sex mens en 1åring har kikket på! Barn bør ikke være tilskuer til det... Et våkent spebarn som ligger i sprinkelseng eller vugge, greit nok, men ikke en 1åring!
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #3 Skrevet 31. oktober 2009 Så lenge man respekterer barnet ved å være diskre. At man har dyna over, er stille og rolig.
Lilith Skrevet 31. oktober 2009 #4 Skrevet 31. oktober 2009 Hadde ikke falt meg inn å snike meg unna for å ha sex mens ungen var våken og lekte. Tenk om noe hadde hendt og jeg hadde vært for oppslukt til å oppdage det/handle raskt nok? (Antichrist ... *grøss*). Vi har sex når ungen sover.
Gjest Nattvette Skrevet 31. oktober 2009 #5 Skrevet 31. oktober 2009 Skjønner ikkje hvordan folk klarer ha sex mens ungen er i samme rom, våken eller ikkje.
Gjest Trudee Skrevet 31. oktober 2009 #6 Skrevet 31. oktober 2009 I formiddag snek vi oss inn på soverommet mens ettåringen lekte fint på stua, men så kom han krabbende inn på soverommet vårt og sto ved sengen og kikket på.... Unnskyld meg, men fortsatte dere mens barnet sto der? En ting er at dere snek dere vekk, men da syns jeg man kan ha vett på å slutte i det øyeblikket man blir fersket av barnet. En 1 åring er ganske stor.. Helt uakseptabelt mener jeg. Sex bør man ha når barna sover og det er mindre sjans for å bli fersket eller så får man vente til man er alene i huset.
Gjest imli Skrevet 31. oktober 2009 #7 Skrevet 31. oktober 2009 Vi har hatt sex flere ganger med halvannetåringen og babyen våkne (eller sovende) i rommet. Gjøres jo diskret under dyna når halvannetåringen er våken. Ser ikke noe problem med det foreløpig. Hvordan skal det kunne skade ungen? :klø:
Siiw Skrevet 31. oktober 2009 #8 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg har ikke unger! men ALDRI om jeg hadde hatt sex med barn i rommet..! uff nei.. vent til kvelden når man faktisk vet at ungen sover. jeg håper virkelig at dere ikke fortsatte når ungen deres ferska dere..
Leanne Skrevet 31. oktober 2009 #9 Skrevet 31. oktober 2009 Hadde ikke falt meg inn å snike meg unna for å ha sex mens ungen var våken og lekte. Tenk om noe hadde hendt og jeg hadde vært for oppslukt til å oppdage det/handle raskt nok? (Antichrist ... *grøss*). Vi har sex når ungen sover. Signerer
cilja Skrevet 31. oktober 2009 #10 Skrevet 31. oktober 2009 Våre barn flyttet på eget rom mellom 6 og 12 måneder, og etter det har vi stort sett bare sex når barna sover. Nå er de så store at de er trygge selv om de skulle være alene en liten stund, så det hender vi dusjer++ sammen av og til. Tror overhodet ikke en ettåring tar skade av å vitne noen sekunder med sex når "uhellet" først er ute. Blir man først oppdagen tror jeg det er lurt å ikke svette opp og hoppe av. Det kan skremme barna. Tror det er lurt å holde hodet kaldt... og avslutte med rolige bevegelser evt forklare at mamma og pappa koser, men kommer straks. Noe sånt.
MarianneE Skrevet 31. oktober 2009 #11 Skrevet 31. oktober 2009 Blir man først oppdagen tror jeg det er lurt å ikke svette opp og hoppe av. Det kan skremme barna. Tror det er lurt å holde hodet kaldt... og avslutte med rolige bevegelser evt forklare at mamma og pappa koser, men kommer straks. Noe sånt. Ja, enig! For det første: Dere snek dere til kjapp sex mens en 1åring var igjen i et annet rom? Hvordan turde dere? Tenk om... tenk om... Jeg hadde aldri gjort det. For det andre: Har hendt at vi gjorde det da hun var baby, men da la vi henne i sprinkelsenga si på rommet sitt med en bamse eller leke. Tror ikke jeg hadde fått meg til å gjøre det med henne i samme rom.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #12 Skrevet 31. oktober 2009 Tror at dette ikke kan være noe stort problem før barnet kan fortelle hva det har sett
Knøttet Skrevet 31. oktober 2009 #13 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg foretrekker at gutten ikke står og ser på oss, iallfall. Selv om det har hendt at vi har hatt veldig rolig sex mens han har vært engasjert i andre ting på rommet. Man bør iallfall ikke la en ettåring være på et annet rom, hvis min hadde vært på et annet rom tør jeg ikke tenke på hva som kunne skjedd ... f.eks er han veldig glad i å klatre ... *grøss*. Skal man absolutt ha sex i nærheten av en våken unge som er eldre enn en baby, bør man være rolig og under dyna, slik at ungen ikke oppfatter så mye. Det er mulig jeg er på bærtur her, men er det ikke slik at det er ulovlig å ha sex med mindreårige tilstede? Hvordan er den regelen når det gjelder ens egne barn?
Gjest Gjest14 Skrevet 31. oktober 2009 #14 Skrevet 31. oktober 2009 Tror at dette ikke kan være noe stort problem før barnet kan fortelle hva det har sett ...og dere vil vel helst unngå at barnehagepersonalet får vite om sexlivet deres? Som ansatt i barnehage har jeg flere ganger hatt litt utfordringer med å se foreldre i øynene når de henter ungene sine etter at barna deres har fortalt om hva som sjedde da de kom inn på soverommet til foreldrene om natten. Og vi har fått oss noen gode lattere
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #15 Skrevet 31. oktober 2009 Æsj, ekkelt at det finnes sånne foreldre som ikke bryr seg om barnet og bare fortsetter med sitt. Barn skjønner mer enn dere tror!
Leanne Skrevet 31. oktober 2009 #16 Skrevet 31. oktober 2009 ...og dere vil vel helst unngå at barnehagepersonalet får vite om sexlivet deres? Som ansatt i barnehage har jeg flere ganger hatt litt utfordringer med å se foreldre i øynene når de henter ungene sine etter at barna deres har fortalt om hva som sjedde da de kom inn på soverommet til foreldrene om natten. Og vi har fått oss noen gode lattere og før barna fortalte noe om hva som foregikk på soverommet til foreldrene antok dere at de kom med storken???
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #17 Skrevet 31. oktober 2009 og før barna fortalte noe om hva som foregikk på soverommet til foreldrene antok dere at de kom med storken??? Hvordan skjønte du det?
Strix Skrevet 31. oktober 2009 #18 Skrevet 31. oktober 2009 Skjønner ikkje hvordan folk klarer ha sex mens ungen er i samme rom, våken eller ikkje. Så i løpet av de f.eks 6 første månedene når de fleste har barnet på rommet sitt(om en da er i stand til å ha sex etter fødsel ol.), så skal en ikke ha sex fordi barnet sover i en seng 1m unna... Da skjønner jeg hvorfor det å få barn legger en demper på sexlivet. Jeg kunne aldri tenkt meg å hatt sex i et rom med en våken baby etter at den har passert x-antall måneder, men sovende... Om en da er stille så hvorfor ikke.
Darthe Skrevet 31. oktober 2009 #19 Skrevet 31. oktober 2009 Det må da gå an å "styre seg" mens barnet er våkent...? eller... Små barn legger seg jo forholdsvis tidlig...
Gjest imli Skrevet 1. november 2009 #20 Skrevet 1. november 2009 Så i løpet av de f.eks 6 første månedene når de fleste har barnet på rommet sitt(om en da er i stand til å ha sex etter fødsel ol.), så skal en ikke ha sex fordi barnet sover i en seng 1m unna... Da skjønner jeg hvorfor det å få barn legger en demper på sexlivet. Jeg kunne aldri tenkt meg å hatt sex i et rom med en våken baby etter at den har passert x-antall måneder, men sovende... Om en da er stille så hvorfor ikke. Enig i det første. Skjønner ikke hva som kan være så ille med å ha sex med en sovende nyfødt i rommet. Kan vel garantere at ungen ikke får med seg en dritt. Er som du sier ikke rart at folk sliter med sexlivet hvis det ikke går an å ha sex med sovende barn i rommet. Det må da gå an å "styre seg" mens barnet er våkent...? eller... Små barn legger seg jo forholdsvis tidlig... Legger seg tidlig? Tror du alle får til å legge sine nyfødte kl 19 fra dag 1 eller? Mange sliter med dette i flere måneder, kanskje et år... Det sier seg selv at man må være litt kreativ da. Når jeg leser her skjønner jeg hvorfor folk sier de aldri har sex...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå