Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2003 #1 Skrevet 18. august 2003 Hjelp, jeg skal holde tale på lørdag da jeg er forlover, men klarer ikke å sette opp noen tale. Har dere noen tips om hva jeg kan si eller fortelle litt om talene som dere har holdt eller blitt holdt for. Jeg har ingen erfaring med dette heller. Skjønner ikke hvordan jeg skal få det til. Håper dere kan komme med noen råd. Jeg tar i mot alt med åpne armer og stor takk!!!
Gjest gjest1 Skrevet 18. august 2003 #2 Skrevet 18. august 2003 Hvis du søker litt i bryllupsforumet bør du finne flere tråder om emnet. Noen sa til meg, en tale skal innledes med ditt nestbeste poeng og avsluttes med det beste.
Gjest Tex Skrevet 18. august 2003 #3 Skrevet 18. august 2003 Fortell morsomme historier fra deres felles bakgrunn, fortell hva bruden sa om sin nye forelskelse i starten, om du kjenner foreldrene kan du jo si litt om barndomshjemmet, litt om gommen og hva dere har gjort sammen, om du ser hun er lykkelig og at du håper han "tillater" at dere to fortsatt er venner, ta noen morsomme at kvinnen er sjef og der skal skapet stå, finn deg en god sitatbok på biblioteket og stjel noen kommentarer, skriv talen så fort du kan og øv deg masse!! Etter min mening er du altfor sent ute..... Og hva du enn gjør, ikke "drit ut" bruden eller brudeparet, det blir aldri hyggelig.
Gjest pannekaka Skrevet 18. august 2003 #4 Skrevet 18. august 2003 sikkert "for sent" ute, men for å berolige deg: JEG skrev ferdig talen under middagen - ! - (jeg var bruden da) og likevel ble den knallbra - i hvert fall fikk jeg og kjæresten (mannen... weird) høre at det var noen av de beste talene folk hadde hørt.. så fatt mot! Noen ganger blir det spontane det beste! Helt enig med alt som er skrevet over. Tenk over alt dere har gjort sammen, om hvordan du anser henne som person, osv. Min forlover fortalte masse som jeg hadde glemt, og så kom hun med "påstander" om min person, noe hun eksemplifiserte med... hm... eksempler... eh... ja.. og så leste hun opp rare sms-meldinger hun hadde fått av meg.. uansett - lykke til! og du - kan du ikke skrive om hvordan det gikk da, når det hele er overstått?? klem
Gjest Tex Skrevet 18. august 2003 #5 Skrevet 18. august 2003 uansett - lykke til! og du - kan du ikke skrive om hvordan det gikk da, når det hele er overstått??
Gjest Poirot Skrevet 18. august 2003 #6 Skrevet 18. august 2003 Jeg delte min forlover tale inn i 4: -historier fra barndom/ungdom -min opplevelse av brudeparets kjæresteforhold -ett godt råd til brudeparet -gratuelerer og skål Ble en meget bra tale, om jeg skal si det selv, og fikk mye skryt.
Nitha Skrevet 18. august 2003 #7 Skrevet 18. august 2003 Synes min forlover var litt original. Hun brukte alfabetet som "rettesnor" og for hver bokstav fortalte hun en bitteliten historie eller stort sett om et adjektiv eller verb som passet på meg - så det ikke ble altfor langt... Eksempelvis "G for gøyal. Jeg husker blant annet en gang da vi..." Fru Nitha
*marte* Skrevet 19. august 2003 #8 Skrevet 19. august 2003 Og hvis du synes hele alfabetet blir litt langt går det an å si noe for hver bokstav i navnet til bruden. Sist bryllup jeg var i hadde forloveren gjort det, knyttet egenskaper ved bruden til hver bokstav og fortalte historier som eksemplifiserte påstandene. Lykke til :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå