Gjest Smaragd Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg tok siste pille for fire dager siden, og er allerede begynt å få noia! Jeg hadde en syklus jeg nesten kunne stille klokken til før jeg startet på Cerazette og mistet mensen helt. Så nå sitter jeg her og lurer på når mensen skal dukke opp og om den kommer helt uten forvarsel. Og om det kommer mye når den først kommer! Jeg går med innlegg hele tiden nå, men er redd det er for lite om det kommer mye.. Men synes ikkje jeg av den grunn kan gå runt med bind hele dagene heller....! Andre her som har gått på Cerazette og sluttet på den - og kan fortelle meg ca hvor lenge det gikk før du fikk mensen igjen? Vet ikke hva jeg kan forvente nå... har ikke hatt en pillefri menstruasjon på elleve år... kommer det til å bli drittvont? kommer jeg til å blø lenge? Åj, som jeg misliker dette!!! Men gleden over å endelig vere prøver for første gang overskygger jo dette en million ganger sånn at det er sagt!!! :rødme: Må bare få ut litt tanker, og høre om litt råd fra dere snille damene her på KG
Fantorangen Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg gikk på denne pillen i mange år, og hadde kun noen små blødninger innimellom mens jeg gikk på pilla. Stoppet på pilla etter siste brett i juni og fikk tilbake mensen etter ca.28dager (normal syklus). Etter sa i august har jeg nå syklus på 27dager og håper på at spiren snart vil feste seg Lykke til med prøvingen
Gjest Smaragd Skrevet 31. oktober 2009 #3 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg gikk på denne pillen i mange år, og hadde kun noen små blødninger innimellom mens jeg gikk på pilla. Stoppet på pilla etter siste brett i juni og fikk tilbake mensen etter ca.28dager (normal syklus). Etter sa i august har jeg nå syklus på 27dager og håper på at spiren snart vil feste seg Lykke til med prøvingen Å, håper jeg også går rett inn i normal syklus! Lykke til med prøvingen du også!
Catgirl Skrevet 31. oktober 2009 #4 Skrevet 31. oktober 2009 Tror det tok kanskje 2-3 måneder før jeg fikk den etter p-pillebruk i 3 år. Etter jeg gikk på pille i en mnd så kom mens etter en og en halv måned og har vært litt ustabil siden. Men ikke vanskelig å bli gravid for det, selv om jeg mista. EL kunne dog være litt vondere etter pileslutt de første syklusene.
Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 31. oktober 2009 #5 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg sluttet på Cerazette i midten av sept, fikk umiddelbart bortfallsblødning og så ny mens etter 2 uker (start ca 1. oktober). Nå venter jeg på mensen igjen (test pga alkohol på fest i dag, så ikke gravid). Husker ikke helt hvordan en "normal" syklus for meg er, så dette blir spennende.
Arkana Skrevet 31. oktober 2009 #6 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg var inne i normal syklus med en gang. Altså hadde bortfallsblødning først og så mens ca en måned etter.
Gjest Smaragd Skrevet 31. oktober 2009 #7 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg var inne i normal syklus med en gang. Altså hadde bortfallsblødning først og så mens ca en måned etter. Hva vil bortfallsblødning si?? En kjempeliten blødning helt med en gang? Etter hvor mange dager sånn ca?
Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 31. oktober 2009 #8 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg slutta på cerazette for snart en måned siden og ingenting har skjedd...
Knøtteliten Skrevet 31. oktober 2009 #9 Skrevet 31. oktober 2009 Hei, Smaragd Her skal jeg følge med, ser jeg.... Livredd for å ha klusset til min ekstremt stabile syklus med disse tablettene (er jo heeeeelt på bærtur med blødninger nå, som du vet) - så håper på å lese gode erfaringer og at du får igjen stabil syklus Jeg skal jo slutte med en gang jeg er ferdig med roa-kuren min, men det tar noen måneder til, så.... jeg går å sier til meg selv om dagen: "hold ut, Knøtteliten, hold ut! " :gjeiper: *krysser fingre for deg* og lykke til som prøver
Arkana Skrevet 31. oktober 2009 #10 Skrevet 31. oktober 2009 Hva vil bortfallsblødning si?? En kjempeliten blødning helt med en gang? Etter hvor mange dager sånn ca? Ikke en liten blødning, det var vel omtrent som en mens. Husker ikke helt når den kom etter pilleslutt, det er noen år siden nå, men det var maks en uke.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #11 Skrevet 1. november 2009 Brukte Cerazette i ca 2 år, då hadde eg litegranne blødning med ujamne mellomrom. Fekk mens 25 dagar etter siste pille. Ganske normal blødning, men ein del vondare enn normalt. Fekk positiv test 30 dagar seinare, så eg kom både inn i normal syklus med eggløsning, og blei gravid veldig raskt. Lykke til! (Og, du kjenner vel når mensen kjem? Ha et par bind i veska/tilgjengelig, du blør vel ikkje gjennom buksa uten å merke det?)
Gjest Smaragd Skrevet 1. november 2009 #12 Skrevet 1. november 2009 Hei, Smaragd Her skal jeg følge med, ser jeg.... Livredd for å ha klusset til min ekstremt stabile syklus med disse tablettene (er jo heeeeelt på bærtur med blødninger nå, som du vet) - så håper på å lese gode erfaringer og at du får igjen stabil syklus Jeg skal jo slutte med en gang jeg er ferdig med roa-kuren min, men det tar noen måneder til, så.... jeg går å sier til meg selv om dagen: "hold ut, Knøtteliten, hold ut! " :gjeiper: *krysser fingre for deg* og lykke til som prøver Heisann :D Ja denne syklusen vi må ha er noe herk egentlig, selv om vi er veldig glade når den jobber som den skal... Jeg hadde en syklus på ca 34 dager når jeg var 18 (før p-piller) på p-piller hadde jeg såklart 28 dager, og TR kom alltid på søndag ettermiddag, og var over til torsdag. Så jeg hadde alltid helgene "fri" og det var deilig!!! Så gav legen meg Cerazette, og da mista jeg etterhvert TR helt, og kom til himmelen! Så nå går jeg her med bind i veska, og med kontstant frykt for det ukjente! (For det er jo blitt det etter to år helt uten!!!) Vil det vere vondt? Vil jeg blø mye mer? Vil den vare lenge? Blir helt stressa jeg! Men om jeg har forstått det riktig, så er Cerazette en av dei man raskest kjem i syklus igjen på, så det er jo lov å håpe Har tenkt å prøve å drøye prøvingen en liten mnd eller to, for å få syklusen på rett kjøl først....men tviler på vi klarer det.... Du får følge med i boken min, jeg skal prøve vere flink å skrive der også! Koselig å se deg knøtteliten Ikke en liten blødning, det var vel omtrent som en mens. Husker ikke helt når den kom etter pilleslutt, det er noen år siden nå, men det var maks en uke. Hmm... noen får den etter en uke, og noen etter en mnd... er nok lurt å vere beredt ja! Brukte Cerazette i ca 2 år, då hadde eg litegranne blødning med ujamne mellomrom. Fekk mens 25 dagar etter siste pille. Ganske normal blødning, men ein del vondare enn normalt. Fekk positiv test 30 dagar seinare, så eg kom både inn i normal syklus med eggløsning, og blei gravid veldig raskt. Lykke til! (Og, du kjenner vel når mensen kjem? Ha et par bind i veska/tilgjengelig, du blør vel ikkje gjennom buksa uten å merke det?) Så bra at du fikk eggløsning og ble gravid med en gang! :D Det med mensen er jeg kjempeusikker på, for jeg mener å huske at når jeg var 18 (Altså før jeg starta på pillen) hadde jeg ganske store blødninger som varte en hel uke. Etter pillen, blødde jeg veldig lite, og bare i 4 dager. Det er derfor jeg nå er usikker, sidan jeg aldri har hatt en pillefri periode på de 11 årene jeg har gått på p-pillen. Vil jeg få tilbake de kraftige blødningene jeg hadde før, og vil de vare like lenge? Mensmurringer føler jeg at jeg allerede har etter 5 dager, men så har jeg også en hofte/rygg som skrangler akkurat nå, så det er vanskelig å si hva som gir vondter, for det føles faktisk ganske likt (sviende/brennende innvendig)... Ja,ja... får nå bare vente og ta det som det kommer... Er bare travelt å løpe på do med en gang jeg kjenner en liten bevegelse der nede - sånn i tilfelle TR kommer...
Knøtteliten Skrevet 5. november 2009 #13 Skrevet 5. november 2009 Åssn går'e? Han tanta kommet tilbake???
Gjest Smaragd Skrevet 6. november 2009 #14 Skrevet 6. november 2009 Åssn går'e? Han tanta kommet tilbake??? Nei, ingenting enda :D Men er bare 10 dager siden siste pille da, så den kommer nok vil jeg tro Har roet meg mer med det nå.. går med inlegg hele tiden, og satser på det kommer lite når den kommer. Aner ikke når jeg evt skal teste om jeg er gravid.... prøver med EL tester hver dag nå, men har bestemt meg for å vente med graviditets-tester., Minker fort i pakken da tenker jeg, om jeg begynne å teste allerede nå. Men vet ikke hvor lenge jeg skal/bør vente - har jo ikke peiling på disse syklusene mine nå enda
Knøtteliten Skrevet 7. november 2009 #15 Skrevet 7. november 2009 Man får da vel som oftest et lite "forvarsel" i form av lysebrun utflod rett før tanta dundrer på døra :klø: enten det er 1 dag eller et par timer før - såppass at du rekker å bytte til noe tykkere innlegg skulle man tro men det er noe med det! Alt nytt (eller "nytt" :gjeiper: ) er skremmende Ja, jeg er nå rundet 2 uker igjen med mens...... så går jeg ut fra at den stopper rundt mandag/tirsdag og begynner på igjen neste søndag....som vanlig...etter 5-6 dager med opphold. slik det har vært siden først i september *legger meg ned og hulker* begynner å bli lei av å sloss mot cerazett'n nå :slåss: Oppdaget til min store forskrekkelse i går at torsdags-pillen fortsatt var i brettet men jeg er altså sååååå sikker på at jeg tok pilla torsdag! Så jeg er komplett forvirra prøver å finne ut om jeg i koma hadde kunne tatt en pille av reservebrettet istedet for det rette brettet.......men jeg har ikke kommet fram til noe svar på det.. Så nå vet jeg jo ikke hva som har skjedd og det betyr vel at jeg ikke bør hoppe i halmen på ei uke, for å være på den sikre siden, siden jeg går på denne kuren, tilfelle jeg ikke tok noen pille på torsdag...og innen 1 uke har nok tanta både gått og kommet tilbake igjen... føler meg som en nonne i sølibat for tia...............
Gjest Smaragd Skrevet 8. november 2009 #16 Skrevet 8. november 2009 Man får da vel som oftest et lite "forvarsel" i form av lysebrun utflod rett før tanta dundrer på døra :klø: enten det er 1 dag eller et par timer før - såppass at du rekker å bytte til noe tykkere innlegg skulle man tro men det er noe med det! Alt nytt (eller "nytt" ) er skremmende Ja, jeg er nå rundet 2 uker igjen med mens...... så går jeg ut fra at den stopper rundt mandag/tirsdag og begynner på igjen neste søndag....som vanlig...etter 5-6 dager med opphold. slik det har vært siden først i september *legger meg ned og hulker* begynner å bli lei av å sloss mot cerazett'n nå Oppdaget til min store forskrekkelse i går at torsdags-pillen fortsatt var i brettet men jeg er altså sååååå sikker på at jeg tok pilla torsdag! Så jeg er komplett forvirra prøver å finne ut om jeg i koma hadde kunne tatt en pille av reservebrettet istedet for det rette brettet.......men jeg har ikke kommet fram til noe svar på det.. Så nå vet jeg jo ikke hva som har skjedd og det betyr vel at jeg ikke bør hoppe i halmen på ei uke, for å være på den sikre siden, siden jeg går på denne kuren, tilfelle jeg ikke tok noen pille på torsdag...og innen 1 uke har nok tanta både gått og kommet tilbake igjen... føler meg som en nonne i sølibat for tia............... Ja, får tro jeg får en forvarsel så jeg kan vere skikkelig beredt Driver å tester EL også da. Noen har som sa at da har man en viss pekepinn, for TR kommer som regel 12-16 dager etter EL Men sålangt har testene vert negative, men det er bare 12 dager siden sist tatte pille også da, så regner med den ikke kommer helt enda. ? Vi får nå håpe disse blødningene dine normaliserer seg litt da. 2 uker i strekk er nok ikke gøy nei! Jeg har ofte glemt en pille, men det har alltid gått helt fint her. Er ikke alltid vi har vert forsiktige en gang... Men i og med at du endelig kommer inn i en TR-fri periode, så er det vel kanskje lurt å finne frem "regnfrakken" til mannen - sånn for husfreden sin skyld...? 5 uker uten hadde ikke jeg klart iallfall! :gjeiper: Men klart det er ikke morro å gå sånn som du går nå! Men hva er alternativet...? Å starte på atter en ny sort og tulle enda mer med kroppen...? Cerazette er vel også den med ferrest bivirkninger tror jeg. Og som jeg har sagt tidligere, om du er så heldig å miste TR helt, så kommer du ikke til å huske disse første mnd i det hele tatt! Fortsatt god søndag!
Knøtteliten Skrevet 8. november 2009 #17 Skrevet 8. november 2009 (endret) Jeg har ofte glemt en pille, men det har alltid gått helt fint her. Er ikke alltid vi har vert forsiktige en gang... Men i og med at du endelig kommer inn i en TR-fri periode, så er det vel kanskje lurt å finne frem "regnfrakken" til mannen - sånn for husfreden sin skyld...? 5 uker uten hadde ikke jeg klart iallfall! :gjeiper: Men klart det er ikke morro å gå sånn som du går nå! Men hva er alternativet...? Å starte på atter en ny sort og tulle enda mer med kroppen...? Cerazette er vel også den med ferrest bivirkninger tror jeg. Og som jeg har sagt tidligere, om du er så heldig å miste TR helt, så kommer du ikke til å huske disse første mnd i det hele tatt! Fortsatt god søndag! Ja, du må ikke snakke....hehe..å ligge ved siden av typen om natta, har blitt nesten som å ligge ved siden av et fristende fruktfat uten å få forskyne seg og 2 uker er definitivt nok, om det ikke skal bli 5 uker...! Det holder jeg ikke ut :gjeiper: stakar gubben...han henger som et slips etter de 5-6 fridagene mine :gjeiper: men han klager ikke da han lider jo ingen nød i de 2 ukene heller, for å si det sånn - jeg er ganske omsorgsfull og oppfinnsom sånn sett Jeg tror heller ikke det er noe lurt å blande andre piller inn i dette.. jeg er ferdig med kuren min 14.februar, og da fyker p-pillene også, så det er lite å gjøre på om jeg skal skifte p-piller for bare 3 mnd...det tror jeg er bare dumt. Så enten holder jeg ut på cerazette, eller så kutter jeg helt ut Endret 8. november 2009 av Knøtteliten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå