Gjest Mellissa Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 Dette er en mann jeg har vært sammen i litt over ett år. Forholdet har ikke vært særlig bra i det siste og dette gjorde at vi måtte skille lag. Noen måneder senere, henvendte han seg til meg og sa at han savner meg og vil ha meg tilbake. Jeg kjøpte det og sa meg enig at vi skulle prøve i gjen, og med klare linjer denne gangen. Denne samtalen skjedde over telefon og han var i utlandet. Han forklarte hvor mye han gledet seg til å se meg igjen. Vi ble enige om å treffes en bestemt dag i forrige uke, men han måtte avlyse avtalen for det har dukket opp noe han måtte ordne opp i på jobben. Han sa at vi skulle prøve i morgen og at han kom til å ringe i kveld, men jeg fikk en melding sent på kvelden hvor det står at han ble ferdig da. Har ikke hørt noe siden. Hva ville dere gjort? Gjør jeg ikke det rette ved å droppe fyren?
leirbål Skrevet 31. oktober 2009 #2 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg ville møtt ham i kveld, og lyttet til hva han hadde å si om dette. Selv om jeg hadde vært svært skeptisk. Uansett hadde jeg ikke bare gått inn i et forhold med ham med en gang. jeg ville ventet til han hadde vist seg forandret over tid. Men du bør vurdere om dette på grunnlag av hva som var grunnen til at det ble slutt. Var det noe ille hadde jeg droppet det og ham.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #3 Skrevet 31. oktober 2009 Hvorfor ringte du ikke da han sendte meldingen da?
Gjest Mellissa Skrevet 31. oktober 2009 #4 Skrevet 31. oktober 2009 Hvorfor ringte du ikke da han sendte meldingen da? Fordi jeg sov, klokka var godt over elleve. Men mener du at grunnen til at jeg ikke hører fra han er at jeg ikke ringte han?
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #5 Skrevet 31. oktober 2009 Fordi jeg sov, klokka var godt over elleve. Men mener du at grunnen til at jeg ikke hører fra han er at jeg ikke ringte han? nei, men da kunne du jo funnet ut av den egentlige grunnen til at han avlyser for 2. gang. Det hele høres veldig spesielt ut. Spør han rett ut, så vet du det. Ikke gå rundt og lur på hva som er tilfellet. Menn forstår ikke noe annet enn direkte kommunikasjon.
Gjest Mellissa Skrevet 31. oktober 2009 #6 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg ville møtt ham i kveld, og lyttet til hva han hadde å si om dette. Selv om jeg hadde vært svært skeptisk. Uansett hadde jeg ikke bare gått inn i et forhold med ham med en gang. jeg ville ventet til han hadde vist seg forandret over tid. Men du bør vurdere om dette på grunnlag av hva som var grunnen til at det ble slutt. Var det noe ille hadde jeg droppet det og ham. Det er ikke ikveld. Det var kvelden etter den dagen vi hadde avtale. Problemet er at jeg vil møte og lytte til hva han har å si, men jeg hører jo ikke fra han, så jeg vet ikke hvordan jeg kan gjøre det. Dette er egentlig på en måte bevis på han ikke har forandret seg da.
leirbål Skrevet 31. oktober 2009 #7 Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Misforstod. Når dere skulle møttes forrige uke, og han ikke har ringt enda, da ville jeg droppet han. Da er du desverre ikke viktig nok for ham. Endret 31. oktober 2009 av leirbål
Gjest Mellissa Skrevet 31. oktober 2009 #8 Skrevet 31. oktober 2009 nei, men da kunne du jo funnet ut av den egentlige grunnen til at han avlyser for 2. gang. Det hele høres veldig spesielt ut. Spør han rett ut, så vet du det. Ikke gå rundt og lur på hva som er tilfellet. Menn forstår ikke noe annet enn direkte kommunikasjon. Ok, jeg skal slutte med å bruke x og y i forklaringen så det blir lettere for dere å skjønne. Vi hadde avtale onsdag ettermidddag. Jeg fikk meldingen noen timer før selve avtalen om at han skulle på et viktig møte som han vil ble sittenede til sent, og at vi heller måtte prøve torsdag og at han skulle ringe onsdagkveld. Jeg svarte ikke på den for jeg trodde jo at vi kom til å høres snart igjen. Det er da jeg får en melding om at han var ferdig da. Jeg svarte heller ikke på den. Var det galt? Var jo ingen spørsmål der. Og han må jo vise at han vil dette og han må ta initiativet.
Gjest Purple Haze Skrevet 31. oktober 2009 #9 Skrevet 31. oktober 2009 Så lenge dere har hatt et forhold i et år, ville jeg nok prøvd å få til en samtale med han face to face. Et år er jo såpass lenge at en bør avslutte på en skikkelig måte. Om ikke annet enn for å få ryddet opp skikkelig, slik at en kan gå videre uten å ha en masse spørsmål surrende rundt i hodet i lange tider.
leirbål Skrevet 31. oktober 2009 #10 Skrevet 31. oktober 2009 Ok. Nå tror jeg endelig at jeg har forstått alt rett. Han har tatt kontakt to ganger, og du har ikke gitt respons op noen av dem? Det er ikke så lett for en mann å ta initiativ og vise at han vil være sammen med deg, hvis du ikke gir respons. Alle trenger å få positiv oppmuntring om de skal kjempe for deg. Så svelg stoltheten og ring ham. Ikke kjeft eller kritiser. Spør om han vil møte deg en dag.
I Grosny Skrevet 31. oktober 2009 #11 Skrevet 31. oktober 2009 Ok, jeg skal slutte med å bruke x og y i forklaringen så det blir lettere for dere å skjønne. Vi hadde avtale onsdag ettermidddag. Jeg fikk meldingen noen timer før selve avtalen om at han skulle på et viktig møte som han vil ble sittenede til sent, og at vi heller måtte prøve torsdag og at han skulle ringe onsdagkveld. Jeg svarte ikke på den for jeg trodde jo at vi kom til å høres snart igjen. Det er da jeg får en melding om at han var ferdig da. Jeg svarte heller ikke på den. Var det galt? Var jo ingen spørsmål der. Og han må jo vise at han vil dette og han må ta initiativet. Du vil dumpe han fordi han ikke tar kontakt. Han tar kontakt 2 ganger og får ikke svar! Noen mennesker svarer alltid på sms (uansett om det er spørsmål eller ikke), noen aldri. Den første kategorien er bedre kommunikatorer. Jeg gjetter hvorfor dere skled fra hverandre. Manglende kommunikasjon. Dere henger etter begge to. Jeg tror dere kan lykkes, men da må begge være villig til å kommunisere oftere, bedre og tettere. Og dere må trene på det. Jeg har forresten hørt at samlivskurs er veldig bra kommunikasjonskurs. Prøv det.
Cata Skrevet 31. oktober 2009 #12 Skrevet 31. oktober 2009 Ok, jeg skal slutte med å bruke x og y i forklaringen så det blir lettere for dere å skjønne. Vi hadde avtale onsdag ettermidddag. Jeg fikk meldingen noen timer før selve avtalen om at han skulle på et viktig møte som han vil ble sittenede til sent, og at vi heller måtte prøve torsdag og at han skulle ringe onsdagkveld. Jeg svarte ikke på den for jeg trodde jo at vi kom til å høres snart igjen. Det er da jeg får en melding om at han var ferdig da. Jeg svarte heller ikke på den. Var det galt? Var jo ingen spørsmål der. Og han må jo vise at han vil dette og han må ta initiativet. For det første så mener jeg jobb er en rimelig god grunn til å avlyse en avtale, selv om det er kjipt for den som "blir avlyst". Av og til skjer det ting på jobben der man bare må strekke dagen litt selv om man egentlig har planlagt noe annet. Og han avlyste jo - han ble ikke bare borte. Hvis jeg nå tolker hendelsesrekkefølgen (litt treg i dag etter bare en kaffekopp ) så sendte han deg SMS på onsdagskvelden, etter at møtet var ferdig og gav beskjed om at han "var ledig", men da sov du så du kunne ikke svare før dagen etter? Har jeg oppfattet det rett så langt? Da tror jeg nok han ventet på svar fra deg på onsdagskvelden, og hadde jeg vært deg så ville jeg ha sendt en melding på torsdag med: "Hei, jeg hadde sovnet da du sendte melding i går. Skal vi finne på noe i dag i stedet?" Er enig i at det var litt klønete av ham å ikke formulere den siste meldingen som et spørsmål, men på den annen side regnet han vel med at det var første steg i "planlegging av utsatt avtale". Greit nok at han må vise hva han vil, men du må også vise hva du vil. Gutta kan også bli usikre, skjønner du, når de ikke får høre noe fra oss - og blir de for usikre så stikker de. Og etter to meldinger fra ham så synes jeg du kunne la ham få noe respons.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #13 Skrevet 31. oktober 2009 Dersom han virkelig ER interessert: Når han avlyser så sent og så sender melding sent på kvelden som du ikke svarer på vil jeg tippe at han tror at du er sur. Det at du heller ikke gir lyd i fra deg i dagene etterpå gjør han enda mer sikker på at du er sur. Da tør han ikke ta kontakt med deg fordi han kanskje tror han har tabbet seg ut (selv om det med jobben ikke var noe han kunne hjelpe for). Men dette med jobbmøtet - er det en sannsynlig unnskyldning? Er dette vanlig for han? Du har jo kjent han i et år og bør vel vite litt om arbeidsmønsteret hans. Er det sant, eller gikk han på byn med kompiser i stedet?
Hanselot Skrevet 31. oktober 2009 #14 Skrevet 31. oktober 2009 Ser at du mener at han bør ville dette, han ville det nok til at han tar kontakt to ganger. Men vil du egentlig dette, siden DU ikke gidder å gi respons? Jeg som mann hadde ikke vært meget skeptisk til å involvere meg noe dypere i ett forhold hvor selv om jeg hadde måttet kansellere en avtale for å komme tilbake sterkere senere ikke får noen form for respons. Og dette selv om jeg hadde sagt jeg skulle ringt senere. Det virker ikke som dere er så opptatt av hverandre til at dere bør kaste bort mer tid sammen. Eller kanskje som noen foreslår, hva med å forbedre kommunikasjon vha ett kurs e.l. Jeg hadde faktisk forventet en form for respons selv om min melding ikke inneholdt ett spørsmålstegn eller utropstegn.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #15 Skrevet 31. oktober 2009 Jeg synes kanskje du har vært avvisende mot han. Jeg ville svart Ok på den første meldingen hans. Jeg ville også svart på den andre meldingen hans dagen etter, om at jeg sov men gjerne ville ta det igjen en annen kveld. Nå har jeg for vane å svare på meldinger og e-mail jeg får. Men jeg registrerer at det er noen mennesker som ikke gjør det. Samfunnet har blitt litt merkelig sånn...
Gjest Mellissa Skrevet 31. oktober 2009 #16 Skrevet 31. oktober 2009 For det første så mener jeg jobb er en rimelig god grunn til å avlyse en avtale, selv om det er kjipt for den som "blir avlyst". Av og til skjer det ting på jobben der man bare må strekke dagen litt selv om man egentlig har planlagt noe annet. Og han avlyste jo - han ble ikke bare borte. Hvis jeg nå tolker hendelsesrekkefølgen (litt treg i dag etter bare en kaffekopp ) så sendte han deg SMS på onsdagskvelden, etter at møtet var ferdig og gav beskjed om at han "var ledig", men da sov du så du kunne ikke svare før dagen etter? Har jeg oppfattet det rett så langt? Da tror jeg nok han ventet på svar fra deg på onsdagskvelden, og hadde jeg vært deg så ville jeg ha sendt en melding på torsdag med: "Hei, jeg hadde sovnet da du sendte melding i går. Skal vi finne på noe i dag i stedet?" Er enig i at det var litt klønete av ham å ikke formulere den siste meldingen som et spørsmål, men på den annen side regnet han vel med at det var første steg i "planlegging av utsatt avtale". Greit nok at han må vise hva han vil, men du må også vise hva du vil. Gutta kan også bli usikre, skjønner du, når de ikke får høre noe fra oss - og blir de for usikre så stikker de. Og etter to meldinger fra ham så synes jeg du kunne la ham få noe respons. Du har nok skjønt det, ja.
Gjest Nattvette Skrevet 31. oktober 2009 #17 Skrevet 31. oktober 2009 Plukk opp telefonen og ring/sms mannen. Vanskligere er det ikkje, og det er jo ikkje bare opp til han å ta initiativ eller kontakt.
Gjest Mellissa Skrevet 31. oktober 2009 #18 Skrevet 31. oktober 2009 Plukk opp telefonen og ring/sms mannen. Vanskligere er det ikkje, og det er jo ikkje bare opp til han å ta initiativ eller kontakt. Ok. Si at jeg hører på dere og ringer han. Hva med hvis han ikke tar telefonen? Jeg gidder ikke sånt.
Gjest Nattvette Skrevet 31. oktober 2009 #19 Skrevet 31. oktober 2009 Da er han kanskje opptatt eller ikkje i nærheten av telefonen, og da kan du sende ein melding eller se om han ringer opp igjen seinere. Kan ikkje forvente at folk er ledige og ved telefonen heile dagen heller.
Gjest gninnot Skrevet 31. oktober 2009 #20 Skrevet 31. oktober 2009 Ok. Si at jeg hører på dere og ringer han. Hva med hvis han ikke tar telefonen? Jeg gidder ikke sånt. Dette er et klassisk eksempel på at vi jenter overtenker for mye. Ta opp telefonen og ring ham! Da ser du om han tar telefonen eller ikke. Hvorfor skulle han ikke ta telefonen? Og hvis han ikke tar telefonen og ikke ringer deg opp igjen senere, så får du vurdere hva du skal gjøre da, men det svaret trenger du jo ikke å ha før du er i selve situasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå