Gå til innhold

Hva er din aller verste kundeopplevelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i et serviceyrke, og gjennom min tid som serviceytende, smilende restaurantansatt har jeg - som de aller fleste av mine kollegaer - vært nødt til å finne meg i en del vanskelige kunder. Jeg møter mange overraskede blikk når jeg forteller mine venner om hvor vanskelige kundene kan være, og av ren nysgjerrighet lurer jeg.

Hva er den verste kundeopplevelsen du har hatt? Den aller mest håpløse situasjonen du har havnet i med en kunde?

Evnt. dere andre; Hva er den dårlige servicen du noengang har opplevd?

Jeg har opplevd å bli skjelt ut over mat som er 2 minutter forsinket, at ferskt brød er fryst i midten når brødet aldri har vært i noe annet enn romtemperatur etc. Og da snakker jeg ikke litt småfrustrerte kunder, men kunder som har blitt forbanna, kalt meg alle tenkelige skjellsord og stått og slått i bordet foran meg :kjefte: Over små detaljer. Kunder som er frekke mot meg om de må vente i kø når de skal betale - noe som er forholdsvis naturlig, i og med at det er andre mennesker som kom før dem - og kunder som aldri får maten billig nok. :snurt:

Så.. let me hear you :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faktisk har jeg ikke så mange dårlige erfaringer med det. Var en gang ei dame som skjelte meg ut fordi vi ikke hadde garanti for at bruktfilmer funket, og begynte å bable på engelsk etterhvert i monologen, noe om t-skjorter på bruktmarked. Så da måtte jeg bare vente til hun var ferdig, se hun i øynene og si rolig "That's why they're so cheap." Hun roet seg ned etter det, men det er egentlig den eneste dårlige erfaringen. Vanligvis hvis noe går feil så blir folk litt skuffet, men de tar det ikke ut over meg, kanskje de sier noe negativt, men jeg legger sjelden merke til det.

Det som er kjedelig er at siden jeg jobber i filmbutikk, blir alt sammen forberedt på morgenvakten av andre, også tar jeg over om kvelden der salgene blir gjort. Så det ender opp med at jeg av og til tar kritikken for andre folks inkompetanse, og det kan være litt frustrerende.

Skrevet (endret)

Har egentlig ikke hatt så mange ekle og ille kunder, dog jeg har blitt kalt både hore og det og det andre der jeg jobber nå. Heldigvis har jeg for det meste hyggelige kunder.

Der jeg jobbet før, i butikk, opplevde jeg én situasjon som jeg synes var ganske ekkel. En mann kom inn i butikken, skulle ha en vare, betalte, men så skulle jeg gi ham veksel. Vi hadde dessverre ikke flere 50-lapper, så han måtte få en del smått, noe sånt som 90-et-eller-annet (jeg husker ikke helt) og ga ham en del ti-ere og kronestykker. Jeg beklaget for at vi kun hadde mynter igjen (jeg sto alene i butikken og hadde ikke mulighet til å veksle) og sa med et lite smil "men det er jo penger det også", for å ta edgen av antar jeg.

Uansett, det skulle jeg virkelig ikke ha sagt. Da ble kunden skikkelig forbanna, tok opp myntene og hev dem så de skvatt utover gulvet. Han var helt rasende og jeg holdt faktisk på å tilkalle vekterne. Heldigvis roet han seg litt ned da jeg sa "de må du dessverre plukke opp selv". Han ble så sur og skrek "SKIKKELIG DÅRLIG KUNDESERVICE". Må innrømme at jeg ble rimelig satt ut, for jeg var verken sur eller uhøflig (jeg har alltid fått god tilbakemelding for hyggelig kundeservice fra kunder da jeg jobbet i butikk), og jeg ble faktisk litt lei meg. Men men, man kan ikke la sånt gå inn på seg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest Slimdigg
Skrevet

Den eneste jeg kommer på skjedde for kun få uker siden på Narvesen Oslo S.

Hadde kort tid til toget, men _måtte_ ha noen ruller Rondo/Haribo og jeg visste de hadde 4 for 3-tilbud. Disse ligger helt nede ved golvet i hylleracket og da jeg griper etter en neve ruller følger frontplata med (den plastplata som holder prisetikettene på plass tror jeg. Snodig system, men alle ruller Haribo som fantes i hylla rullet ut på golvet. Det er lakris, cola og tuttifrutti eller hva de heter - altså 3 i bredden og alle raste ut på golvet.

I same sekund tenker jeg 'helvetes system' og med mine fire ruller i handa går jeg til kassa og ser blikket til fjortis-attenåringen som tydeligvis ser det hele. Jeg gjør en bevegelse og peker mot snophaugen på golvet og sier pent mens jeg betaler "håper jeg ikke får skylda for alt det der". Sur som ei padde sier hu ikke noe, men stønner og sukker og haster ut for å rydde opp.

For en ansatt skulle man tro at tida faktisk gikk fortere når det skjer noe, i motsetning til bare å stå å henge/kope i kassa og bippe mens man kjeder seg og lurer på hvorfor klokka ikke går fortere.

Jeg skal vel ikke ha skylda for et kørka hyllesystem som er så lett å sabotere....?

Grubla litt på toget hjem, men føler ingen skyld.

Det får være Narvesens ansvar å finne ut av sånt, men fjortis-attenåringen er vel ikke smart nok til å formidle oppover i systemet at konkrete ting faktisk kan forbedres/modifiseres.

Skrevet

Nei, men det var jo ditt rot, så du kunne ha hjulpet til med å rydde opp, det er bare vanlig høflighet. Men såklart, det er jo jobben hennes å rydde det, men å bare gjøre det du må gjøre og ikke hjelpe en annen for et rot som du var i det minste indirekte ansvarlig for er for dårlig synes jeg. Men du hadde jo dårlig tid, så jeg skjønner det jo i den konteksten.

• Liker 1
Skrevet

Og så er det ganske uhøflig å si: håper jeg ikke får skylda for alt det der, i steden for f.eks undskyld :P

p.s: De fleste klarer og ta hariboene uten at alt faller utover gulvet så det blir nok litt feil å legge all skyld på "systemet" :ler:

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobbet på bensinstasjon før, og der hadde vi tilbud på vask hver torsdag. Det var en helt vanlig vask, men koden var programmert til bare å virke på torsdager. På søndag kom en rasende kunde inn til oss, midt i et ettermiddagsrush, og hylte og skreik om at programmet ikke fungerte. Han nektet blankt å forstå at torsdagsvask bare virket på torsdager, og ville heller ikke ha et nytt program som fungerte da. Jeg stod der og prøvde å få han til å høre på meg, men han var fullstendig uimottakelig. Det endte med at en av mine mannlige kolleger tok over, for han kunne snakke høyt nok til at mannen hørte hva han sa... :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...