Gå til innhold

hvor mye betaler man på studielånet i mnd?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Er dette noe man kan bestemme selv, eller hva er det vanlige å betale i mnd på et studielån?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Missy_*
Skrevet

Renta forandrer seg og sånn, men jeg har betalt opptil 1500 kr/mnd. Og har 130 000 i studielån. Dummeste jeg noengang gjorde, var å ta studielån. Ødelegger mye for økonomien min nå.

Skrevet

JEg har nå rundt 100 000 igjen av mitt studielån. Har autotrekk på 1500 pr mnd, og så sletter jeg giroen som kommer kvartalsvis (med mindre jeg har veldig mye penger når den kommer). På denne måten ligger jeg en del foran "skjema", så nå kan jeg "egentlig" utsette betaling i 6 mnd, for jeg har betalit inn 6500 for mye...

For meg er dette den beste måten å gjøre det på...

Skrevet
Er dette noe man kan bestemme selv, eller hva er det vanlige å betale i mnd på et studielån?

Du kan jo selv bestemme hvor mye du vil betale i måneden - bare det dekker kvartalsbeløpet. Andre regler gjelder dersom du har bundet renta. Da kan du ikke betale mer enn det kvartalsregningen er på...

Gjest _Leela_
Skrevet

Det avhenger jo en del av størrelsen på lånet, rentenivået og hvor mange år lånet løper over.

Jeg har en del år på skolebenken og betaler 2200 i mnd. Dette dekket kvartalbeløpet også når rente var høy, betaler det samme nå selv om jeg egentlig ikke hadde trengt det. Men da ligger jeg godt ann og får jeg noen tøffe måneder så ligger jeg da såpass på forskudd at jeg ikke trenger betale, evt så er lånet betalt ned før tiden.

Skrevet

Jeg har hittil betalt kvartalsregningene når de kommer. Beløpet per innbetaling varierer med renta og har vært mellom ca. 4400 kroner og ca. 5700 kroner.

Det tilsvarer vel mellom ca. 1500 og 1900 kroner i måneden.

Skrevet

Har fullt studielån, og betaler kr 3.000/mnd. Det er mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...