Gjest Gjest_Bjørg_* Skrevet 31. oktober 2009 #1 Skrevet 31. oktober 2009 Får låne en gymsal gratis da min forlovede jobber ved skolen. Forslag til hvordan vi kan pynte og gjøre det litt koselig der? Heldigvis er det en forholdsvis liten gymsal, men den har noen fæle blå- og rødrutete gardiner og sceneteppe som ser grusomme ut..har også lyst å skjule basketballkurvene på en diskret måte. Ser for meg kanskje litt drapering av ribbevegger iallefall..kunne også tenke meg å henge kinesiske lanterner fra taket for å få litt mindre takhøyde og dermed litt mer intim stemning.. Andre forslag?
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 De pengene du eventuelt hadde hatt nødt til å bruke for å få en gymsal til å se fin nok ut bruker du på å leie et sted som du ikke trenger å pynte så voldsomt. Gymsaler er gymsaler. Ribbeveggen, gummigulvet, basketkurven og det generelle inntrykket kommer til å sitte igjen uansett hvor mange lanterner og hvor mye organsa du kaster på det. For å ikke snakke om akustikken i en gymsal. Den er vanskelig å gjøre noe med uten å bruke mye penger. Når folk sitter taffelsnakker under middagen så kommer lyden til å slå i veggene. Du får denne dagen en eneste gang, er du sikker på at du vil ha bryllupsfesten i en gymsal? Joda, den er gratis, men det er som sagt bryllupet deres. Deres spesielle dag. Dagen da du og han blir ett. Tenk deg godt om først. Hadde du valgt en kjole som ikke er 100% fordi den er gratis? Hatt en tilfeldig blomsterbukett plukket like før? Latt moren din fikse håret og sminken din? Osv.
Gjest Gjest_Bjørg_* Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Hva betyr åssen? Det betyr "hvordan". Hvordan pynte en gymsal?
Gjest Gjest_Bjørg_* Skrevet 1. november 2009 #5 Skrevet 1. november 2009 De pengene du eventuelt hadde hatt nødt til å bruke for å få en gymsal til å se fin nok ut bruker du på å leie et sted som du ikke trenger å pynte så voldsomt. Gymsaler er gymsaler. Ribbeveggen, gummigulvet, basketkurven og det generelle inntrykket kommer til å sitte igjen uansett hvor mange lanterner og hvor mye organsa du kaster på det. For å ikke snakke om akustikken i en gymsal. Den er vanskelig å gjøre noe med uten å bruke mye penger. Når folk sitter taffelsnakker under middagen så kommer lyden til å slå i veggene. Du får denne dagen en eneste gang, er du sikker på at du vil ha bryllupsfesten i en gymsal? Joda, den er gratis, men det er som sagt bryllupet deres. Deres spesielle dag. Dagen da du og han blir ett. Tenk deg godt om først. Hadde du valgt en kjole som ikke er 100% fordi den er gratis? Hatt en tilfeldig blomsterbukett plukket like før? Latt moren din fikse håret og sminken din? Osv. Oh my God!! Er du seriøs? At det går ann å prøve å ødelegge noen andres glede på den måten!! Skjerp deg!!!
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #6 Skrevet 1. november 2009 De pengene du eventuelt hadde hatt nødt til å bruke for å få en gymsal til å se fin nok ut bruker du på å leie et sted som du ikke trenger å pynte så voldsomt. Gymsaler er gymsaler. Ribbeveggen, gummigulvet, basketkurven og det generelle inntrykket kommer til å sitte igjen uansett hvor mange lanterner og hvor mye organsa du kaster på det. For å ikke snakke om akustikken i en gymsal. Den er vanskelig å gjøre noe med uten å bruke mye penger. Når folk sitter taffelsnakker under middagen så kommer lyden til å slå i veggene. Du får denne dagen en eneste gang, er du sikker på at du vil ha bryllupsfesten i en gymsal? Joda, den er gratis, men det er som sagt bryllupet deres. Deres spesielle dag. Dagen da du og han blir ett. Tenk deg godt om først. Hadde du valgt en kjole som ikke er 100% fordi den er gratis? Hatt en tilfeldig blomsterbukett plukket like før? Latt moren din fikse håret og sminken din? Osv. Synes folk skal holde seg for gode til å rakke ned på andres måte å gjøre ting på! Vi er alle forskjellige og i forskjellige situasjoner! Hold det saklig, og svar på det hun spør om istedenfor å få henne til å bli lei seg!!
Gjest megvel Skrevet 1. november 2009 #7 Skrevet 1. november 2009 Jeg ville brukt masse blomster og drapert ribbeveggene så de passet inn i fargetemaet ditt. Hvis gymslen har en scene (som mange små gymsaler har, hvertfall de jeg har vært i) kan du kanskje bruke den som gavebord? Gardinene kan nok plukkes ned, og det ser jeg for meg er enklere enn å henge opp lanternene i taket. Basketkurvene har jeg dessverre ikke noe forslag om hvordan kan kamufleres, med mindre du vil bruke enda mere blomster... Men hva gjør du med oppmerkingen på gulvet da?
kinkeline Skrevet 1. november 2009 #8 Skrevet 1. november 2009 De pengene du eventuelt hadde hatt nødt til å bruke for å få en gymsal til å se fin nok ut bruker du på å leie et sted som du ikke trenger å pynte så voldsomt. Gymsaler er gymsaler. Ribbeveggen, gummigulvet, basketkurven og det generelle inntrykket kommer til å sitte igjen uansett hvor mange lanterner og hvor mye organsa du kaster på det. For å ikke snakke om akustikken i en gymsal. Den er vanskelig å gjøre noe med uten å bruke mye penger. Når folk sitter taffelsnakker under middagen så kommer lyden til å slå i veggene. Du får denne dagen en eneste gang, er du sikker på at du vil ha bryllupsfesten i en gymsal? Joda, den er gratis, men det er som sagt bryllupet deres. Deres spesielle dag. Dagen da du og han blir ett. Tenk deg godt om først. Hadde du valgt en kjole som ikke er 100% fordi den er gratis? Hatt en tilfeldig blomsterbukett plukket like før? Latt moren din fikse håret og sminken din? Osv. Fullstendig enig. Hadde aldri en gang vurdert å ha bryllupet mitt i en gymsal og jeg hadde nok tenkt ganske negativt hvis jeg hadde blitt invitert i et bryllup som var det.
Gjest Gjest_Bjørg_* Skrevet 1. november 2009 #9 Skrevet 1. november 2009 Fullstendig enig. Hadde aldri en gang vurdert å ha bryllupet mitt i en gymsal og jeg hadde nok tenkt ganske negativt hvis jeg hadde blitt invitert i et bryllup som var det. Jeg spør ikke om hva dere synes om at vi skal være i en gymsal-jeg spør om forslag til pynt!!
Rosalie Skrevet 1. november 2009 #10 Skrevet 1. november 2009 Har vært i flere bryllup i gymsaler, jeg, og jeg har sjelden lagt merke til hverken ribbevegger eller stygge gardiner. Scenen er ofte brukt til gavebort, ribbevegger er skjult av hvitt stoff, kanskje med et dryss av blomster og/eller sommerfugler. Koselig, koselig, koselig.
Rosalie Skrevet 1. november 2009 #11 Skrevet 1. november 2009 Btw: Oppmerking på gulvet legger man ikke merke til. Ei heller bommer som er heist opp i taket. Basketkurver husker jeg ikke å ha lagt merke til. Men det går kanskje an å få demontert de for helgen?
Christal Skrevet 1. november 2009 #12 Skrevet 1. november 2009 Det er synd at noen tydligvis henger seg opp i tull og tøys og svarer useriøst når man heller burde svare på det som trådstarter spør om. Når det gleder pynt så er jeg i samme situasjon som deg. Vi skal feire i et slags festhus/gymsal som blir brukt til ca 100 bryllupet i året.. Pynting? Vi skal henge stoff over ribbeveggene og sette opp bord foran og bruke til gaveområdet. Blir mye blomster og lanterner. Lokalet har også en stor scene, men vi skal ha band så den skal vi bruke. Har også vurdert å kjøpe stoff og henge fra taket og ned på veggene, men det ville ha kostet skjorta hehe så jeg vet ikke ennå hva vi skal gjøre. Vil så gjerne få det intimt og koselig. Gulvet får bare være slik det er.. Når det er så mange bryllup der hver år og har aldri hørt noen klage på at det er slik det er der så da sjanser vi også på at det kan bli koselig til slutt. Du kan jo sende meg en pm om du vil (registrere deg først ) så kan vi utveksle ideer om du ønsker.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #13 Skrevet 1. november 2009 Gjest 13:07 har da ikke slengt dritt, svart useriøst eller på noen annen måte forsøkt å avspore tråden, så jeg skjønner ikke helt hvorfor dere hisser dere sånn opp over innlegget. Når man poster på et forum, må man nesten regne med å få svar man er uenige i; at folk ser saken fra en annen vinkel og kommer med andre forslag enn det TS spør om er ikke et stort problem i mine øyne. Gymsalen hun beskrev høres tross alt ut som litt av en utfordring å få pen. Om jeg skulle pyntet gymsalen TS beskriver ville jeg først og fremst ha fjernet de horrible gardinene og det herpa sceneteppet. Lyset ville jeg sett om jeg kunne fått gjort noe med; flombelysning er ikke noe å rope hurra for. Lyset kunne dempes litt, så kan man heller pynte med masse fine telys på bordet.
LindaM Skrevet 1. november 2009 #14 Skrevet 1. november 2009 Masse levende lys, og pene blomster tror jeg gjør underverker! Skjønner veldig godt at dere vil bruke denne muligheten når den er gratis. Deilig å kutte kostnadene der det lar seg gjøre Jeg ville brukt litt hvitt stoff i draperier her og der, og fått fjernet stygge gardiner o.l. Basketkurvene er litt værre å få gjort noe med... Spørs om folk bare legger mer merke til dem hvis dere prøver å pynte dem på et vis. Dere kan jo bruke dem til en lek! Kunne sikkert blitt en kul greie! Bedre å bruke mulighetene enn å prøve å skjule ting. Lykke til! Blir nok supert!
Gjest Gjest_P_* Skrevet 1. november 2009 #15 Skrevet 1. november 2009 Hva med å pynte ribbeveggen med lauv? (forutsatt at det er sommerbryllup, da!) Lauv til bryllups er visst en tradisjon fra førkristen tid, så det kunne vel passe, tenker jeg. Og sikkert lettere å få til de mengdene som skal til enn med blomster. Noen småtrær av bjørk og rogn, feks kan dere sette opp en "portal" med stoff inni bak dere/bak gavebordet/ved scenen. Basketkurver kan tas ned. Snakk med rektor/vaktmester.
Sunshine Skrevet 1. november 2009 #16 Skrevet 1. november 2009 Jeg var i et bryllup i en gymsal, og de hadde hengt opp en fallskjerm i taket som skapte en fin og koselig stemning. Jeg vet ikke hvor lett det er å få lånt noe sånt da...
Phaedra Skrevet 2. november 2009 #17 Skrevet 2. november 2009 (endret) Det spørs selvsagt på smaken din, men tyll og lys (f.eks. juletrelys) kan endre karakteren til et rom veldig kjapt. Se f.eks. her, her, her og her. En annen litt morsom tvist er å ha parasoller inne og pynte dem med hva du enn liker av blomster/hjerter/stoff/lys osv Se her og her. Heng stoffremser og lanterner eller levende lys fra basketkurvene? (lat som om de er trær ) Ellers vil bordene og stolene også bidra til hvordan det ser ut der. Stoltrekk kan f.eks. gjøre stor forskjell og få det hele til å se mer "formelt" ut Endret 2. november 2009 av Phaedra
Gjest mann på 44 Skrevet 2. november 2009 #18 Skrevet 2. november 2009 jeg hadde nok tenkt ganske negativt hvis jeg hadde blitt invitert i et bryllup som var det. Du kødder? Jeg var på bryllup i en gymsal i fjor. Ikke alle steder har egnede lokaler. Med riktig lyssetting og noe "stasj" på veggene ble det faktisk veldig bra. Merket ikke så mye til at det var en gymsal. Tross alt var maten god, vinen velsmakende og talene fengende.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #19 Skrevet 2. november 2009 Vi hadde bryllupet i et lokale med ribbevegger (grendahus). Grublet lenge på hvordan vi kunne få pyntet der. Så tok vi mange store, tørre grener fra hagen, og tørre, hele småtrær som vi fant i et hogstområde (med tynne stammer, men fine, lange, sprikende grener), og festet dem, side ved side, langs veggene. Vi hang lyslenker på dem (kjøpte en drøss på ebay, som kunne seriekobles, slik at man slapp å være avhengig av så mange støpsler). Vet ikke helt hvordan andre oppfattet denne pynten, om det var vellykket eller ikke, men det ser i allefall veldig fint ut på bildene som ble tatt under middagen.
Ebano Skrevet 2. november 2009 #20 Skrevet 2. november 2009 (endret) Synes det var mange gode poeng og tips her. Skjønner ikke hvorfor dere angriper gjesten. Om det er slik at det betyr mye for en hvordan lokalet ser ut, så vil det koste mye å få det "fint" nok. Og da er det jo lurt å regne på dette i forhold til hva et "finere" lokale vil koste. Når det gjelder gjestene så har jeg aldri lagt merke til slike detaljer i andre sine bryllup. Var i et bryllup i en gymsal i sommer. De hadde dekket over ribbeveggene med en slik duk som f.eks. de som dyrker jordbær dekker over plantene med. Over denne hadde de hengt opp noen hjerter som var laget av bjørkeløv, det var utrolig fint. Det var midt på sommeren og det var store vinduer så inne var det kun levende lys. En rull med slik duk koster sikkert litt, men til gjengjeld har du nok til å dekke alle ribbevegger, basketkurver og evt henge ned fra taket. Løv er gratis og flott. Lys får en billig f.eks. på Ikea. Gardinene og sceneteppet ville jeg enkelt og greit tatt ned. Lokale er da ikke det viktigste Endret 2. november 2009 av Ebano
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå