Gå til innhold

"Eldre" damer på KG.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det er i så fall ingen fordom, men fakta.

Så at unge jenter ikke er like "greie og fornuftige å snakke med" er fakta, men at eldre kvinner har forfalt, er fete og ikke har noe å komme med er fordommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Passert 40 med bra margin. Vil vel ikke akkurat kalle meg "eldre" riktig ennå, men er nå godt voksen i allfall. Og jeg både leser og skriver her. ;)

Gjest Ziggy Stardust played guitar
Skrevet
Så at unge jenter ikke er like "greie og fornuftige å snakke med" er fakta, men at eldre kvinner har forfalt, er fete og ikke har noe å komme med er fordommer?

At eldre kvinner er fete og ikke har noe å komme med, det er ikke en fordom nei, det er usant.

At unge jenter er dummere og ikke like greie å snakke med er sant ja, fakta.

Fleip eller fakta???

Skrevet
At eldre kvinner er fete og ikke har noe å komme med, det er ikke en fordom nei, det er usant.

At unge jenter er dummere og ikke like greie å snakke med er sant ja, fakta.

Det er like mye fordommer begge deler.

Gjest Gjest_Kaja_*
Skrevet

Jeg er en kvinne på 46 som har vært her på KG i en årrekke. Har tidligere vært registrert bruker, men har etterhvert funnet ut at jeg er mye friere ved å kunne endre brukernavn hver gang jeg skriver her.

At jeg ikke liker å snakke om alder har ingenting med usikkerhet og lite tro på seg selv .. tvert imot. For mitt vedkommende så er det rett og slett at i motsetning til yngre bruker så synes jeg det er drittflaut å bruke av tiden min på å diskutere på nettet.

Ser at noen skriver "Åhhhh endelig har jeg 5.000 innlegg på KG! Så får de gratulasjoner i øst og vest :ler: Jeg for min del vil helst ikke prøve å tenke på at jeg har skrevet flere tusen innlegg her. Er på vei til å trekke meg mer og mer bort - å ikke være registrert lenger er et steg på denne veien :) Men jeg er IKKE flau over å være en erfaren og moden kvinne på 46 år, jeg er i bedre form enn jeg noensinne har vært, ungene mine er voksne, jeg har et godt ekteskap og sex-liv med min mann, feirer snart sølvbryllup, har god økonomi og kan prioritere som vi vil uten å ta hensyn i øst og vest, har redusert arbeidsuken min slik at jeg kan bruke mer av tiden min på det som virkelig interesserer meg, har fått meg et nydelig og lettstelt hjem .. osv, osv.

Det eneste jeg ikke er stolt av er nettbruken min :ler:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Ikke bra å spørre damer om hvor gamle de er.....men jeg gjør det allikevel.

Leste en tråd her som gikk på hvorvidt menn her likte eldre damer, altså eldre er vel å ta i litt da, det var kun snakk om 45+.

Utfra min egen opplevelse av KG så virker det som de aller aller fleste jentene er i 20-åra eller kanskje rundt 40, sånn som meg, men at flertallet er "småjenter" i 20-åra, og ikke særlig eldre enn 35.

Er det sånn?

I dag vet vi jo at det finnes egne pc- og internettkurs beregnet på eldre folk, og jeg har en nabo (mann) på 78 år som surfer på nettet så det nærmest lukter svidd nå.

Har Kvinneguiden faste damebrukere på, la oss si 55 år eller eldre?

Jeg skjønner at det helt sikkert finnes kvinner her i den alderen, men jeg ser sjelden innlegg fra denne aldersgruppen.

Er dere på nett??

Jeg er 55 og er innom her sånn av og til. Om jeg er på nett: Ja, hele tiden: Jobben min er å redigere nettsider for en organisasjon.

Skrevet

Jeg er 51 og stolt av det. :) Ikke flau over alle innelegga mine heller. Kommer rett og slett av at jeg lenge hadde dilla på ordleker, noe jeg ikke har lenger.

Alder er i mitt hodet bare et tall, og venner har jeg fra 20-70 år. :)

Skrevet

Nå er jeg bare i tjueåra, men tror sannsynligheten er stor for at jeg kommer til å "henge" her som eldre også :)

Skrevet

Godt at det er kvinner her i forskjellige aldre. Poenget mitt er at jeg tror debattene blir bedre når ikke alle innleggene kommer fra folk i ca. samme aldersgruppe hele tiden. Selv har jeg også venner helt fra tidlig i 20-åra og til 70, akkurat som det blir sagt i et av innleggene her.

Jeg er mann og dere synes sikkert jeg er en snåling som engasjerer meg i dette, og i et kvinneforum... Men det diskuteres mange interessante saker her, som angår menn like mye som kvinner, og jeg har ikke funnet noen bedre fora andre steder.

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Jeg vil trekke fram to brukere på KG, uten å nevne navn.

Den ene er en ung kvinne på 19 år. Jeg hadde vært her ei stund før jeg visste hvor gammel hun var, og da jeg oppdaget at hun var bare 18 (den gangen) så fikk jeg hakeslipp. For en moden og reflektert tenåring! Jeg hadde glatt tippet på at hun var over 30.

Den andre er en kvinne på over 40. Jeg har ofte løftet øyenbrynene godt opp over uttalelser fra denne brukeren, og tenker at "jøsses, er den dama virkelig en dag over 15?"

Statistisk sett vil en 40-åring være mer reflektert og klok enn en 20-åring. Og en 60-åring vil være klokere enn en på 40. Men ingen regel uten unntak. Noen blir aldri voksne, andre blir bråmodne i tidlig alder. Og svært mange tror selv at de er mye mer reflektert og klok enn de fleste andre, uansett alder.

Jeg synes egentlig det er veldig greit å kunne skrive anonymt, der ingen vet hvor gammel jeg er, hvordan jeg ser ut eller hvor jeg kommer fra. Det er så lett å være fordomsfull. Skal jeg skrive noe om mote eller hudpleie tipper jeg at jeg er mer troverdig som urban, slank, ung kvinne enn som middelaldrende, overvektig dame på bygda. Eller om jeg skal skrive om barneoppdragelse vil det nok ta seg bedre ut å være en trebarnsmor på 40+ enn en barnløs kvinne på cirka 20.

Selvsagt er det jo innholdet i det jeg skriver som er viktigst, men hvem jeg er vil nok også påvirke en del lesere i sin vurdering av min kunnskap. Derfor er det veldig godt at ingen trenger å vite mer om meg enn mine meninger. :)

Skrevet

Jeg er snart 51, men det jeg har erfart er at jeg fremdeles er den samme som da jeg var midt i tjueårene. Jepp, tro det eller ei :jepp:

Jeg har litt mer erfaring fra livet, litt mer tålmodighet, litt mindre svartsyn, litt færre fordommer osv, og alt det takker jeg alderen og livet mitt for.

Håret er sikkert grått, men det er så mye fint å få kjøpt av hårmaling at det bryr jeg meg katta om. Nå er det blondt, kort og med laaang lugg. Ikke er jeg feit heller.

Jeg synes forsåvidt også det er greit å kunne være aldersanonym her inne, men det hadde også vært hyggelig å se at flere er vellagret som meg selv.

Gjest dame rundt 40
Skrevet

Hei, du mann rundt 40!

Syns ikke akkurat jeg passer inn i tråden din, men jeg kan jo si at jeg også er rundt 40.

:)

Gjest kvinne62
Skrevet
Ja jeg skjønner det.

Men litt dumt at det på en måte er flaut å være så gammel som man er også.

Men samfunnet har jo blitt slik at det er ungdom, artisteri og godt ungt utseende som teller. Pluss penger selvsagt.

Synd det har blitt litt sånn. Selv kjenner jeg damer på f.eks. mange-og-femti som lett kunne "parkere" mange av jentene i 20-åra. Da snakker jeg om både livserfaring, selvtrygghet, fedme (mangel på det), klokskap mm.

Jeg er 47 og nekter å føle meg gammel, hva er flaut med å være på vei til 50 eller mer, alternativet er betydelig verre spør du meg?!

Jeg gidder ikke konkurrere med jenter som er yngre enn meg, hva er poenget. Men jeg tar godt vare på meg selv både når det gjelder hodet og kroppen, det handler om livskvalitet for meg.

Gjest kvinne62
Skrevet
Jeg er snart 51, men det jeg har erfart er at jeg fremdeles er den samme som da jeg var midt i tjueårene. Jepp, tro det eller ei :jepp:

Jeg har litt mer erfaring fra livet, litt mer tålmodighet, litt mindre svartsyn, litt færre fordommer osv, og alt det takker jeg alderen og livet mitt for.

Håret er sikkert grått, men det er så mye fint å få kjøpt av hårmaling at det bryr jeg meg katta om. Nå er det blondt, kort og med laaang lugg. Ikke er jeg feit heller.

Jeg synes forsåvidt også det er greit å kunne være aldersanonym her inne, men det hadde også vært hyggelig å se at flere er vellagret som meg selv.

Kroppen vår forandrer seg, det krever kanskje litt å holde seg i form men inni meg er jeg den samme, med mer livserfaring og kanskje ikke så påståelig som tidligere. Alt er ikke enten sort eller hvitt lenger.

:)

Gjest "eldre dame"
Skrevet

Det er nå engang slik at de unge damer på 20, blir også eldre.

Så om noen år er det mange "eldre damer" her.

Artig tanke? :fnise:

Gjest romlingen
Skrevet

Jeg har rundet 40 og er innom kg ganske ofte. Tror det er en god del voksne her inne. Er innom enkelte temaer ofte, mens andre er jeg svært sjelden innom (feks kjæledyr og matlaging).

Skrevet
Jeg er 47 og nekter å føle meg gammel, hva er flaut med å være på vei til 50 eller mer, alternativet er betydelig verre spør du meg?!

Jeg gidder ikke konkurrere med jenter som er yngre enn meg, hva er poenget. Men jeg tar godt vare på meg selv både når det gjelder hodet og kroppen, det handler om livskvalitet for meg.

Ikke noe flaut med å være 47 nei!!

Og det er på ingen måte sånn at de yngste damene (ca. 20) er de peneste/flotteste og at dette avtar oppover med alderen.

For meg er damer individuelle, jeg kan like og synes ei jente på 25 er kjempehyggelig, søt og pen, mens venninna hennes på samme alder er mindre tiltrekkende. Selv om hun også f.eks. er slank, blid, rynkefri osv. Det er særegenhetene som fenger meg og gjør at jeg kan bli interessert og forelsket :) .

Derfor kan jeg også lett like en kvinne på 53 mye mye bedre enn den unge jenta hun "konkurrerer" mot. Om hun skulle ha en rynke eller to gjør da ingen verdens ting, det er noe som hører med og er helt naturlig.

Jeg har vært stormforelsket i damer 20 år eldre enn meg selv :yvonne: , håpløst å oppnå selvsagt pga. ekteskap osv. Men "attraktiviteten" er i hvertfall helt individuell.

Jeg synes bare det er pent og særegent om hun har litt rynker, for hun er akkurat like god å kose med for det :)

Skrevet

Artig diskusjonn, dette:-). Er ganske ny-registrert her, men har vært her som gjest og tittet innom en god stund. Ser at mange tråder har hatt preg av den yngre garde - under 30 - både på godt og vondt. En del ting hadde kanskje vært bedre å ta opp med en levende person for å si det enkelt - men ikke alle har muligheten for det, eller ønsker det, helt klart.

Er selv nærmere 50 enn 45, og trives veldig godt med det. Har venner, passert både 55 og 60, som er meget datakyndig og som bruker nettet aktivt på mange måter. Tror det har med interesser og vaner å gjøre, og ikke så mye annet. Mange som nå nærmer seg pensjonsalder har vært med fra nettet og datalderens spede begynnelse, så de henger med og er oppegående så det holder. Tror ikke det blir færre av dem i fremtiden - akkurat tvert imot. Nett og pc-bruk er kommet for å bli, uansett alder og ståsted. Heldigvis for oss som er interessert.

:-)

Skrevet

PS: Glemte å si at jeg er både dvask i skinnet og småfet, men ikke èn dag over 30 mellom ørene - og har utrolig mye godt humør og livserfaring - heldigvis:-D

Gjest kvinne62
Skrevet
PS: Glemte å si at jeg er både dvask i skinnet og småfet, men ikke èn dag over 30 mellom ørene - og har utrolig mye godt humør og livserfaring - heldigvis:-D

Og det mellom ørene har jammen mye å si for hvor gammel du føler deg og hvor gammel andre oppfatter deg, godt humør, selvironi,raushet, livserfaring og toleranse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...