Gå til innhold

"Eldre" damer på KG.

Fremhevede innlegg

Gjest Mann rundt 40
Skrevet

Ikke bra å spørre damer om hvor gamle de er.....men jeg gjør det allikevel.

Leste en tråd her som gikk på hvorvidt menn her likte eldre damer, altså eldre er vel å ta i litt da, det var kun snakk om 45+.

Utfra min egen opplevelse av KG så virker det som de aller aller fleste jentene er i 20-åra eller kanskje rundt 40, sånn som meg, men at flertallet er "småjenter" i 20-åra, og ikke særlig eldre enn 35.

Er det sånn?

I dag vet vi jo at det finnes egne pc- og internettkurs beregnet på eldre folk, og jeg har en nabo (mann) på 78 år som surfer på nettet så det nærmest lukter svidd nå.

Har Kvinneguiden faste damebrukere på, la oss si 55 år eller eldre?

Jeg skjønner at det helt sikkert finnes kvinner her i den alderen, men jeg ser sjelden innlegg fra denne aldersgruppen.

Er dere på nett??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Hm_*
Skrevet

Jeg er i den aldersgruppen du antar er her, men jeg kjenner en på 63 som også er her selv om hun ikke skriver så veldig mye. :)

Skrevet

Jeg har ikke gått noe eldrekurs, men er i alle fall over 35. Det vil si 38 om noen uker. ;)

Det har vel med generasjoner å gjøre, det er en høyere terskel for å være på nett om man ikke har vokst opp med det. Men det er da en del brukere her over førti i alle fall.

Skrevet

Jeg er 37, og gikk inn på tråden fordi jeg antok at du snakket om meg. Men nei... Kanskje jeg ikke er så gammel likevel?

Er enig med deg, det virker som at det er mange fjortiser og folk rundt tjueåra her, og mange innlegg/svar bærer preg av det.

Gjest Mann ca. 40
Skrevet
Jeg er i den aldersgruppen du antar er her, men jeg kjenner en på 63 som også er her selv om hun ikke skriver så veldig mye. :)

Det er bra! Du må oppfordre venninna di om å delta mer i debatten, tror nok det kun vil være positivt for diskusjonene her.

Godt at du er med!

Gjest godt over 40
Skrevet

Det er nok en god del av oss som er godt over 40 her, mange også i 50 årene, men det er ikke alle som ønsker å si noe om alder.

Mange synes det er deilig å ikke bli stigmatisert pga alder - men kan delta i diskusjonene som "aldersløse".

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg er 42, så jeg vil ikke karakterisere meg som "eldre" :dåne: Men det kommer jo an på hvem man sammenlikner seg med...

Vet at det er flere damer her som er både 40+ og 50+ :)

Gjest Mann rundt 40
Skrevet
Det er nok en god del av oss som er godt over 40 her, mange også i 50 årene, men det er ikke alle som ønsker å si noe om alder.

Mange synes det er deilig å ikke bli stigmatisert pga alder - men kan delta i diskusjonene som "aldersløse".

Ja jeg skjønner det.

Men litt dumt at det på en måte er flaut å være så gammel som man er også.

Men samfunnet har jo blitt slik at det er ungdom, artisteri og godt ungt utseende som teller. Pluss penger selvsagt.

Synd det har blitt litt sånn. Selv kjenner jeg damer på f.eks. mange-og-femti som lett kunne "parkere" mange av jentene i 20-åra. Da snakker jeg om både livserfaring, selvtrygghet, fedme (mangel på det), klokskap mm.

Skrevet
Jeg er 37, og gikk inn på tråden fordi jeg antok at du snakket om meg. Men nei... Kanskje jeg ikke er så gammel likevel?

Er enig med deg, det virker som at det er mange fjortiser og folk rundt tjueåra her, og mange innlegg/svar bærer preg av det.

bare ungjente du da :)

Skrevet
Ja jeg skjønner det.

Men litt dumt at det på en måte er flaut å være så gammel som man er også.

Men samfunnet har jo blitt slik at det er ungdom, artisteri og godt ungt utseende som teller. Pluss penger selvsagt.

Synd det har blitt litt sånn. Selv kjenner jeg damer på f.eks. mange-og-femti som lett kunne "parkere" mange av jentene i 20-åra. Da snakker jeg om både livserfaring, selvtrygghet, fedme (mangel på det), klokskap mm.

Selvfølgelig har de eldre damene mye som en 20-åring ikke har, men vi skal da ikke ha tilstander her hvor vi skal konkurrere mot damer i andre livsfaser? Hver tid sin sjarm :) Selv er jeg tidlig i 30-årene, og irriterer meg over umodne svar, men folk må jo ha lov til å ikke ha levd halve livet sitt enda, når de såvidt har kommet i såkalt voksen alder.

Både livet og Kvinneguiden er for både amatører og veteraner. Og en fet 23-åring er verdt det samme som en slank 55-åring, som igjen er like mye verdt som en fet 55-åring...

Skrevet
Selvfølgelig har de eldre damene mye som en 20-åring ikke har, men vi skal da ikke ha tilstander her hvor vi skal konkurrere mot damer i andre livsfaser? Hver tid sin sjarm :) Selv er jeg tidlig i 30-årene, og irriterer meg over umodne svar, men folk må jo ha lov til å ikke ha levd halve livet sitt enda, når de såvidt har kommet i såkalt voksen alder.

Både livet og Kvinneguiden er for både amatører og veteraner. Og en fet 23-åring er verdt det samme som en slank 55-åring, som igjen er like mye verdt som en fet 55-åring...

Ja selvsagt.

Poenget mitt her var å spørre om hvorfor ei dame på f.eks. 55 år ikke vil/tør å oppgi at hun er så gammel som hun er.

Hvorfor vil hun ikke det?

Selvsagt er alle like mye verdt!

Gjest akkabakka
Skrevet

Jeg er en ikke-fet dame på over 50 som har vært på forumet i mange år og ser verdien i det å kunne være "aldersløs". :)

Ikke fordi jeg skammer meg over alderen, tvertimot, men de fleste har tross alt en del fordommer i hodet sitt når det gjelder alder, meg selv inkl. Man ser vel for seg en sliten, livstrøtt dame med grått hår og stygge briller. Noe som ofte kan være helt feil. Jeg diskuterer gjerne moter og hårpleie, men kler meg ikke som en tenåring. Veldig greit å få tips om alle disse nettbutikkene, forresten.

Det er av og til deilig å ta en pause fra den tvangstrøyen som heter alder, men jeg har lært meg å hoppe over spørsmål og kommentarer som blir litt for barnslige. Alt til sin tid, men det skal være plass for alle. Så man må bare være litt selektiv.

Men ofte blir jeg imponert over hvor mye innsikt enkelte ungdommer har i samlivsspørsmål og mellommenneskelige problemer.

Og synes faktisk at jeg har en del å bidra med selv også, uten å være nedlatende på noen måte fordi jeg har mer livserfaring.

Skrevet

Siden jeg gikk inn her, så må det vel være fordi jeg følte meg truffet da. :jepp: Selv er jeg 43.

Gjest Mann ca. 40
Skrevet

Jeg vet at mange (menn og kvinner) har fordommer for folk fra den godt voksne garde. De har grått hår og briller osv. Men sånn jeg ser det så vil dette bare vokse og bli større hvis man f.eks. aldri ser et innlegg på KG signert f.eks. Dame 55. Veldig synd det. For vi trenger å høre fra godt voksne jenter også.

Så hvis vi aldri ser og hører fra dere, ta f.eks akkabakka, så vil denne fordommen bare vokse mer og mer.

Jeg for min del har såpass mye livserfaring selv at jeg vet at ei dame i 50- eller 60-åra ikke må ha grått hår og briller :)

Dere farger håret og ser helt sikkert like freshe ut som yngre damer. Og helt helt sikkert like pene og sexye også....og mye greiere og fornuftige å snakke med.

Dere må ikke bygge opp under fordommene selv ved å unnlate å gi lyd fra dere.

Gjest Ida, 33
Skrevet

Jeg er snart pensjonist, livet er over, fruktbarheten, og dermed attraktiviteten er dermed helt borte, og jeg kan pakke sammen sakene mine og si takk for meg: er 33 år.

Altså kjempegammel.

Skrevet

Jeg er 45 og har vært her noen år. Synes det er mange unge her, men vi vet jo ikke alderen på alle og de fleste er oppegående.

Skrevet

Jeg er 45 og har vært her noen år. Det er mange unge her, men vi vet jo ikke alderen på alle og de fleste virker oppegående.

Skrevet

Jeg syns de eneste fordommene og negative beskrivelsene som kommer fram i denne tråden er om jenter i tyveårene, jeg?

Gjest Siggy Stardust
Skrevet
Jeg syns de eneste fordommene og negative beskrivelsene som kommer fram i denne tråden er om jenter i tyveårene, jeg?

Det er i så fall ingen fordom, men fakta.

Innlegg fra jenter i 20-åra ser vi jo i bøtter og spann her, og de taler jo for seg selv.

Men dere kan jo ikke noe for at dere er unge og dumme pga. kort livserfaring, man kan nesten ikke gjøre seg selv eldre enn man er heller.

Skrevet
Det er bra! Du må oppfordre venninna di om å delta mer i debatten, tror nok det kun vil være positivt for diskusjonene her.

Godt at du er med!

Så enig så enig. Vi trenger mennsker med livserfaring her:-)

Selv er jeg 38.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...