Gå til innhold

passet mitt!

Cilla

Anbefalte innlegg

Jeg giftetmeg i fjor , men har ikke kommet så langt at jeg har fått meg nytt pass, nå lurer jeg og mannen min på å hoppe på en restplass i neste uke, men kom på at passet står i mitt gamle etternavn. Må jeg få meg nytt pass, eller kan jeg ta meg meg en vigselsattest i tillegg?

Hvis jeg må skaffe meg nytt pass til en del hundre lapper, så blir vitsen med turen til borte, for vi skulle ha en biiillig tur, pga lite penger på konto, og en dyyyyr bil rep i vente. Dette er eneste muligheten vår til å få en syden tur før babyen vår kommer, og da blir det nok lenge til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er til et EØSland ville jeg satset på det gamle passet og vigselspapirer... og håpet på at det gikk greit. Du må jo evt bare vise det (og det er det jo slutt på nå), så hvordan kan de vite at du heter noe annet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge passet ikke er gått ut, kan du dra innom passkontoret og få et stempel i det, som sier at du har forandret etternavn.Du kan da bruke passset til det går ut på dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å takk for svar begge to, skal dra i morgen og få et slikt stempel, hadde tenkt meg til et EØS land ja, men har måttet vise pass tidligere også.

HVis det står et nan på pass og et navn på billett så kan det kanskje se litt merkelig ut, selv om en skulle trodd det var mange som bytter navn når en gifter seg.

(Dette blir en liten bryllupsreise også, for vi rakk det aldri i fjor pga husbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...