Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en gutt om sliter med få venner/få venner. Men i det siste har jeg fått god kontakt med en fantastisk jente som faktisk vil finne på ting sammen med meg. Denne jenta er super-sosial, populær og har masse venner som vil tilbringe tid med henne.

På bakgrunn av at jeg har få venner/bekjente så har jeg noen "problemer" i forhold til denne jenta:

1. Jeg føler jeg "maser" på jenta hvis jeg spør om vi skal finne på ting. Jeg har kanskje spurt henne en eller to ganger, resten av gangene er det hun som har foreslått ting. Hva er normalt blant venner?

2. Noen ganger virker det som hun ikke husker at vi har avtalt noe foregående uke f.eks om å ta en kaffe. Hun prioriterer andre venner foran meg. Jeg føler at jeg kommer i andre rekke.

3. Føler meg egoistisk, hun skal bare bruke tid på meg. Blir på en måte sjalu.

Det er ikke gøy å føle de tingene som jeg prøver å beskrive. Vurderer å kutte kontakten med henne.

Si til henne hvordan jeg føler det og opplever min hverdag?

Noe innspill å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1. Jeg føler jeg "maser" på jenta hvis jeg spør om vi skal finne på ting. Jeg har kanskje spurt henne en eller to ganger, resten av gangene er det hun som har foreslått ting. Hva er normalt blant venner?

Kommer helt an på vennskapet. Om du sender en sms med hvordan går det, skal vi finne på noe en dag i ny og ne, f.eks. ukentlig, vil jeg ikke tro det skal kunne oppfattes som mas. Hun vil jo tydeligvis være sammen med deg.

2. Noen ganger virker det som hun ikke husker at vi har avtalt noe foregående uke f.eks om å ta en kaffe. Hun prioriterer andre venner foran meg. Jeg føler at jeg kommer i andre rekke.

Hvordan var avtalen da? Type, kanskje vi skal ta en kaffe en dag, ja muligens i neste uke, så er det diffuse planer, som kan være lette å glemme. Hadde dere avtalt sted, klokkeslett og dato blir det annerledes. Prioriterer hun egentlig andre venner foran deg, eller er det bare du som føler det sånn? Kan du ikke høre om edt er plass til en til om hun skal ut med noen andre?

3. Føler meg egoistisk, hun skal bare bruke tid på meg. Blir på en måte sjalu.

Det her er bare idiotisk, og fortsetter du sånn kommer etterhvert vennskapet til å ryke. Det er sikkert fordi hun er den eneste du kan regne som ordentlig venn, og er redd for å miste henne. Når du er ute med henne og vennene hennes, ta mer kontakt med de, eller andre folk, slik at du kan bygge deg opp ett større nettverk slik at du ikke føler deg like avhengig av henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...