Gjest MooCow Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 (endret) En paa jobben har vaert utro mot kona si med to kvinner, og naa har han nettopp blitt far. Jeg har aldri moett kona, men jeg vet hvem hun er. Jeg vet aerlig talt ikke om jeg skal blande meg eller ei ... Han har vaert litt drittsekk mot meg, og jeg er faktisk usikker paa om det er hevnlyst jeg foeler eller om jeg rett og slett bare synes synd paa kona ... Jeg har aldri sett paa meg selv som en hevngjerrig person, men naa er jeg usikker. Jeg tror uansett ikke det er noen god ide aa si noe saa lenge vi jobber sammen. Det ville nok blitt meget utrivelig! Saa enn saa lenge gaar jeg bare og funderer paa dette. Noen tanker? Endret 30. oktober 2009 av MooCow
Gjest Gjest_erlend_* Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 En paa jobben har vaert utro mot kona si med to kvinner, og naa har han nettopp blitt far. Jeg har aldri moett kona, men jeg vet hvem hun er. Jeg vet aerlig talt ikke om jeg skal blande meg eller ei ... Han har vaert litt drittsekk mot meg, og jeg er faktisk usikker paa om det er hevnlyst jeg foeler eller om jeg rett og slett bare synes synd paa kona ... Jeg har aldri sett paa meg selv som en hevngjerrig person, men naa er jeg usikker. Jeg tror uansett ikke det er noen god ide aa si noe saa lenge vi jobber sammen. Det ville nok blitt meget utrivelig! Saa enn saa lenge gaar jeg bare og funderer paa dette. Noen tanker? Hvis du skal blande deg, så bland deg generøst og smart. Er du tøff, så tar du en kaffekopp med mr. Utro, og forteller at du vet hva han driver med, og at du ikke vil si det til noen fordi det kan ta livet av hans kones kjærlighet til han. Be han om å roe seg ned, og gi sin kjærlighet til rett person. Denne informasjon tar livet av livsgleden i hans kones ekteskap. Ikke si det til henne. Men vær streng med gubben. Hvis han skjerper seg, så kan de få et godt liv videre.
Gjest MooCow Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Hvis du skal blande deg, så bland deg generøst og smart. Er du tøff, så tar du en kaffekopp med mr. Utro, og forteller at du vet hva han driver med, og at du ikke vil si det til noen fordi det kan ta livet av hans kones kjærlighet til han. Be han om å roe seg ned, og gi sin kjærlighet til rett person. Denne informasjon tar livet av livsgleden i hans kones ekteskap. Ikke si det til henne. Men vær streng med gubben. Hvis han skjerper seg, så kan de få et godt liv videre. Jeg tviler litt paa at det vil ha noen effekt. Han elsker sin kone, men han er ganske kynisk og mener han kan gjoere som han vil hvis det gjoer ham lykkelig. Vi var venner en stund, men naa har jeg faatt hele fyren i vrangstrupen ... Vi jobber ikke paa samme avdeling, men firmaet er ikke stort saa jeg ser ham jo hver dag. Forhaapentligvis finner han seg en annen jobb snart. Takk for at du tok deg tid til aa svare forresten. Endret 30. oktober 2009 av MooCow
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Hold deg unna. Har han vært slem mot deg så er det sikkert deilig å tenke på hevn, men husk at dette gjelder ikke kun han, men også hans kone. Man kan vel si at hun fortjener å vite det, men jeg tror at ting bare blir verre om hun får vite det, med skillsmisse, kjærlihetssorg og ditt og datt. Du har heller ingenting med hva andre gjør (med mindre det er ikke lovbrudd, men det er en annen debatt) så hold deg unna.
Gjest MooCow Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 Hold deg unna. Har han vært slem mot deg så er det sikkert deilig å tenke på hevn, men husk at dette gjelder ikke kun han, men også hans kone. Man kan vel si at hun fortjener å vite det, men jeg tror at ting bare blir verre om hun får vite det, med skillsmisse, kjærlihetssorg og ditt og datt. Du har heller ingenting med hva andre gjør (med mindre det er ikke lovbrudd, men det er en annen debatt) så hold deg unna. Jeg har altsaa ikke tenkt aa si noe som helst for oeyeblikket, men dette er nytt for meg saa jeg proever vel egentlig bare aa finne ut av mine egne tanker. Jeg er som sagt ikke hevngjerrig, men naa ble jeg litt usikker. Jeg tror vel det er mer det at jeg syns hun burde faa vite hva slags mann hun er gift med. Men man kan jo og si at det man vet har man ikke vondt av, og hadde hun faatt vite saa hadde det garantert skapt mye problemer og sorg. Tankespinn ...
I Grosny Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg tviler litt paa at det vil ha noen effekt. Han elsker sin kone, men han er ganske kynisk og mener han kan gjoere som han vil hvis det gjoer ham lykkelig. Vi var venner en stund, men naa har jeg faatt hele fyren i vrangstrupen ... Vi jobber ikke paa samme avdeling, men firmaet er ikke stort saa jeg ser ham jo hver dag. Forhaapentligvis finner han seg en annen jobb snart. Takk for at du tok deg tid til aa svare forresten. Det var jeg som svarte i stad, nå er jeg innlogget. Det er trist å høre at han har en stygg personlighet, og er umulig å snakke til. Men du kan si at det bare er et tidsspørsmål før kona hans får rede på det hvis han slenger sin sæd rundt i øst og vest. En gang fornærmer han ei elskerinne, som tar igjen, og slenger ryktet hans både hit og dit. Hvis kona har sjanse på en bedre mann, og de ikke har barn, så kan hun ha nytte av informasjonen for å komme seg videre, men det finnes mange koner som har ett godt liv i uvitenhet med en løsaktig mann.
Gjest MooCow Skrevet 30. oktober 2009 #7 Skrevet 30. oktober 2009 Du har heller ingenting med hva andre gjør (med mindre det er ikke lovbrudd, men det er en annen debatt) så hold deg unna. Enn du da, ville du foretrukket aa bli fortalt at din kjaere var utro eller finne ut senere at folk visste uten aa si noe? Jeg er bare nysgjerrig altsaa.
Gjest MooCow Skrevet 30. oktober 2009 #8 Skrevet 30. oktober 2009 Hvis kona har sjanse på en bedre mann, og de ikke har barn, så kan hun ha nytte av informasjonen for å komme seg videre, men det finnes mange koner som har ett godt liv i uvitenhet med en løsaktig mann. De har som sagt nettopp blitt foreldre ... Du har sikkert rett i det at man kan leve godt i uvitenhet. Det er bare saa urettferdig synes jeg. Han skulle kunne ha seg i oest og vest bak ryggen hennes mens hun tror han er den kjaerlige, trofaste ektemannen han gir seg ut for. Men verden er ikke rettferdig, er den vel ... Ja, ja. Det er naa godt aa lufte tankene litt i det minste.
I Grosny Skrevet 30. oktober 2009 #9 Skrevet 30. oktober 2009 (endret) De har som sagt nettopp blitt foreldre ... Du har sikkert rett i det at man kan leve godt i uvitenhet. Det er bare saa urettferdig synes jeg. Han skulle kunne ha seg i oest og vest bak ryggen hennes mens hun tror han er den kjaerlige, trofaste ektemannen han gir seg ut for. Men verden er ikke rettferdig, er den vel ... Ja, ja. Det er naa godt aa lufte tankene litt i det minste. Jeg glemte det at de var nybakte foreldre. Slurv. Sorry. Jeg er forresten glad jeg ikke driver buisness med den gubben. Upålitelighet er en risiko for alle som har noe med han å gjøre. Jeg har forresten ikke så mye lurt å si. Vet ekstradamene hans at han har kjælig kone og barn? æhåper en er nøye med gummi. Og det med at det ikke er din sak. Jeg er litt uenig. Når noen ser at kollegaer gjør stygge ting, så er det høyverdig å si fra til synderen, iallfall hvis det kan ha virkning. Endret 30. oktober 2009 av I Grosny
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #10 Skrevet 30. oktober 2009 Ærlig talt stiller jeg meg egentlig litt uforstående til denne ideen de fleste har om ikke å blande seg i andres saker/liv. Det er jo det som gjør at utro svin stadig tror de kan holde på som de vil, uten at det får uønskede konsekvenser. Hadde man visst at folk faktisk brydde seg, så ville nok mange vært mer forsiktig. I alle fall de som i bunn og grunn elsker den de er sammen med, men "bare" vil ha litt spenning, bekreftelse eller liknende i tillegg. Mange tenker at det kona/mannen ikke vet har h*n ikke vondt av. Hadde oddsen for at partneren oppdaget det økt, hadde mange fått helt litt kaldt vann i både årer og andre steder. Ja til å bry seg. (Hilsen en som fant ut at hun ble bedratt mens hun var gravid og hadde en liten fra før. Kjipt, men bedre å vite!!!)
Gjest MooCow Skrevet 30. oktober 2009 #11 Skrevet 30. oktober 2009 Kanskje jeg skal ta meg en liten prat med ham naar han kommer tilbake paa jobb etter permisjon. Det er jo verdt et forsoek. Snodig hvordan man kan faa slik medfoelelse med noen man ikke kjenner en gang. Tenker da paa kona hans.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #12 Skrevet 31. oktober 2009 Gjør som mange andre gjør: Varsle kona i Facebook!
Gjest MikeWaters Skrevet 31. oktober 2009 #13 Skrevet 31. oktober 2009 En paa jobben har vaert utro mot kona si med to kvinner, Er du en av de 2?
Gjest MikeWaters Skrevet 31. oktober 2009 #14 Skrevet 31. oktober 2009 Kanskje jeg skal ta meg en liten prat med ham naar han kommer tilbake paa jobb etter permisjon. Det er jo verdt et forsoek. Snodig hvordan man kan faa slik medfoelelse med noen man ikke kjenner en gang. Tenker da paa kona hans. Trå varsomt, kansje hun allerede vet det. Da vil du få problemer med denne typen lang tid fremover, drittsekker har en tendens til å bruke mye energi på å gjøre livet surt for andre.
Anaconda Skrevet 31. oktober 2009 #15 Skrevet 31. oktober 2009 Hvis du skal blande deg, så bland deg generøst og smart. Er du tøff, så tar du en kaffekopp med mr. Utro, og forteller at du vet hva han driver med, og at du ikke vil si det til noen fordi det kan ta livet av hans kones kjærlighet til han. Be han om å roe seg ned, og gi sin kjærlighet til rett person. Denne informasjon tar livet av livsgleden i hans kones ekteskap. Ikke si det til henne. Men vær streng med gubben. Hvis han skjerper seg, så http://forum.kvinneguiden.no/style_images/...rte-bold.pngkan de få et godt liv videre. ...men ikke nøl med å si det dersom han fortsetter med sin tåpelige oppførsel. Jeg mener at når du advarer han bør han virkelig skjønne alvoret. Jeg synes dama hans fortjener å vite det hvis ikke. Prøv å sette deg i hennes situasjon!
Anaconda Skrevet 31. oktober 2009 #16 Skrevet 31. oktober 2009 Ærlig talt stiller jeg meg egentlig litt uforstående til denne ideen de fleste har om ikke å blande seg i andres saker/liv. Det er jo det som gjør at utro svin stadig tror de kan holde på som de vil, uten at det får uønskede konsekvenser. Hadde man visst at folk faktisk brydde seg, så ville nok mange vært mer forsiktig. I alle fall de som i bunn og grunn elsker den de er sammen med, men "bare" vil ha litt spenning, bekreftelse eller liknende i tillegg. Mange tenker at det kona/mannen ikke vet har h*n ikke vondt av. Hadde oddsen for at partneren oppdaget det økt, hadde mange fått helt litt kaldt vann i både årer og andre steder. Ja til å bry seg. (Hilsen en som fant ut at hun ble bedratt mens hun var gravid og hadde en liten fra før. Kjipt, men bedre å vite!!!) Jeg er i utgangspunktet veldig enig her. Jeg mener at det hvertfall er viktig å synliggjøre overfor den utro kollegaen at man ser hva han holder på med og at det ikke er ok. Sosial kontroll er jo med på å regulere mye av det vi mennesker bedriver med. At vi har en viss kontroll overfor hverandre er til alles beste etter mitt syn
Gjest MooCow Skrevet 5. november 2009 #17 Skrevet 5. november 2009 Takk for svar alle sammen. Jeg vet at kona ikke vet, det har han fortalt meg. Han stoler tydeligvis paa meg naar han forteller meg slike ting ... Jeg vet ikke hva jeg skal gjoere, eller om jeg skal gjoere noe i det hele tatt. Maa nok ta tiden til hjelp.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #18 Skrevet 5. november 2009 Jeg ville ikke sagt noe til ham. Tror ikke han vil bry seg en døyt om det, og du vil bare få en enda verre uvenn. Jeg vet om flere som er utro, men har ikke blandet meg inn i det. Synes selvsagt synd på kona/ektemannen som ikke aner noe om dette her, men en bør også trå varsomt når det gjelder slike ting. Det kan være mye man ikke vet om hvordan folk har det hjemme. Hadde det vært en nær venn/venninne, hadde jeg sagt fra. Det ville vært illojalt ellers. Vet det kanskje høres feigt ut, men det er ikke en eller annen måte du kan få gitt et hint til kona anonymt da?
Gjest Gjest_konepone_* Skrevet 5. november 2009 #19 Skrevet 5. november 2009 Jeg ville ikke sagt noe til ham. Tror ikke han vil bry seg en døyt om det, og du vil bare få en enda verre uvenn. Hvem trenger venner som oppfører seg slik mot det angivelig kjæreste de har??? Jeg vet om flere som er utro, men har ikke blandet meg inn i det. Synes selvsagt synd på kona/ektemannen som ikke aner noe om dette her, men en bør også trå varsomt når det gjelder slike ting. Det kan være mye man ikke vet om hvordan folk har det hjemme. Hvorfor skulle det bety noe hvordan folk har det hjemme??? Enten har de det dårlig, og burde fått et spark i baken til å enten rydde opp på hjemmebane, jobbe seg gjennom alt gruff og ha mulighet til et bedre liv og forhold i fremtiden, eller å gjøre det slutt så de kan komme seg videre begge to. Eller så har vedkommende en elskelig kone hjemme som aner fred og ingen fare, han spiller den perfekte, forelskede og kjærlige ektemann og nybakte pappa som ville ofret alt for sin lille familie og hun tror ham, stiller opp for ham og baserer sitt liv og sin fremtid på en løgn. I såfall fortjener HUN å vite hva slags dritt hun deler seng med og få muligheten til å bryte op og finne seg noe bedre.
Elisabeth82 Skrevet 6. november 2009 #20 Skrevet 6. november 2009 (endret) Det var jeg som svarte i stad, nå er jeg innlogget. Det er trist å høre at han har en stygg personlighet, og er umulig å snakke til. Men du kan si at det bare er et tidsspørsmål før kona hans får rede på det hvis han slenger sin sæd rundt i øst og vest. En gang fornærmer han ei elskerinne, som tar igjen, og slenger ryktet hans både hit og dit. Hvis kona har sjanse på en bedre mann, og de ikke har barn, så kan hun ha nytte av informasjonen for å komme seg videre, men det finnes mange koner som har ett godt liv i uvitenhet med en løsaktig mann. Det er sånne holdninger jeg ikke forstår. Hjelper jo ikke noen som har en som er utro at det fins mange andre som lever uvitende med samme problem. Alle har rett til å vite hvem de lever med, og velge utifra det om man vil fortsatt leve med dem. Til trådstarter: På den annen side er ikke det ditt problem selv om du vet hva han bedriver. Men om du sier noe kan det bli trøbbel for deg. Andre kolleger som tar hans side i sympati f. eks. Men vet du at flere vet det kan du jo skrive et anonymt brev. Hvis du klør etter å la henne få vite det. Synes ikke det er galt å si ifra om du velger det. Er jo han selv som valgte å være utro flere enn en gang og da er han jo notorisk. Og det kan aldri bli ditt ansvar på noen som helst måte. Endret 6. november 2009 av Elisabeth82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå