Gå til innhold

"Solgt som den er"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja. Jeg er som smått i gang med å lete etter ny leilighet/eventuelt et lite hus. På en del av annonsene står det "solgt som den er". Det vil altså si at jeg kjøper boligen som den fremstår på visning?

Betyr dette at man selv er ansvarlig også for konsekvenser av feil som ikke er synlig på visning? Jeg tenker typisk på opplegg for vann/avløp eventuelle skjulte bygningsfeil etc. Bør man egentlig styre unna sånne "solgt som den er"-boliger? En del av dem SER jo OK ut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en lang tråd om dette i vinter, søk på "as is" og "som den er"...

Skrevet

Hei

Nå er det noen år siden jeg kjøpte bolig, men syns å huske at det som regel sto i salgsoppgaven at kjøpere burde få med seg en fagmann for å sjekke etter feil og mangler som man gjerne ikke ser selv når man er ute på visning. I tillegg bør du gå for boliger som har tilstandsrapporter tilgjengelig. Dette er fordi det kan være vanskelig å få den tidligere eieren til å betale for utbedringer for skjulte feil og mangler som var der før du kjøpte boligen. Eksempel: min søster og hennes forlovede kjøpte for tre år siden et hus. Noen måneder etter fant de ut at hele ene ytterveggen var rotten, og måtte skiftes ut. De måtte betale hele utbedringen selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...