Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 Hvor vanlig er det å diskutere at barna har fått kjønnshår, pupper og mensen med arbeidskoleger? Det gjør de på min jobb. Der var det en som kunne fortelle at datteren hadde fått mensen, en annen sa at "min fikk pupper da hun var 11" og en annen sa at "datteren min fikk kjønnshår da hun var 10" og kunne legge til at sønnen var 14 og enda ikke fått. Ja, og der satt de i kantina å snakket frem og tilbake om barnas mensen, puper og kjønnshår, både damer og menn. Hva synes dere om det? Jeg synes nå man bør holde slike ting privat. Tror jeg hadde dødd av skam om mamma eller pappa hadde pratet med arbeidkoler om når jeg fikk mensen, eller sagt at de hjalp meg å ta på bind første gangen. Noe de ikke gjorde, men var ei på jobb som sa det.
Momseguri Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Uff, nei, det er da privat! På en annen side hadde jeg en kollega en gang (som jeg knapt nok kjente!) som la ut om datterens fødsel, og hvor mye hun måtte sy, og hvor mye blod det var, og hvor lenge hun måtte gå med bind etterpå osv :dåne: Så folk er vel forskjellige utifra hva de syns er greit å fortelle om...
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Argh! Jeg mener også at sånne ting er private. Men det er utrolig hvor forskjellig innstilling folk har til slikt. På min første dag i et vikariat i bedriften svigermor jobber, ble jeg presentert som "samboer til **** som er på sykehuset i dag for hemmorideoperasjon". Herregud Svigermor er forøvrig en veldig bra dame på de fleste andre områder.
Gjest Iah Skrevet 30. oktober 2009 #4 Skrevet 30. oktober 2009 Det er ikke greit å utlevere andre mennesker på denne måten. De kunne heller fortalt når de selv fikk pupper, kjønnshår og mensen!
Gjest imli Skrevet 30. oktober 2009 #5 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg synes ikke det er helt greit å snakke om barna sine slik. Jeg synes det er greit å snakke om mensen, kjønnshår, fødsler og blod sånn generelt, eller hvordan man har hatt det selv på områdene, men ikke om barna sine - de har krav på litt personvern de også. Kanskje greit hvis man snakker med de aller nærmeste venninnene og diskuterer barnas utvikling, det kommer litt an på situasjon også.
Miss-M Skrevet 30. oktober 2009 #6 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg syns man beveger seg inn på et svært privat område, og at man bør ha såpass respekt for sine barn at man holder private opplysninger om kroppslige forandringer nettopp det: Privat.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #7 Skrevet 30. oktober 2009 En arbeidskollega av meg fortalte om at hun hadde funnet masse dopapir under senga til sønnen sin, mao han hadde hatt utløsning. Hun lo og fortalte det til en haug av damer. Helt utrolig. Heldigvis var det noen som reagerte og sa fra at de syntes hun burde holde kjeft og slutte å fortelle om sønnens privatliv.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #8 Skrevet 30. oktober 2009 Er ikke dette typiske foreldre som tror de eier barna ?
Gjest Nattvette Skrevet 30. oktober 2009 #9 Skrevet 30. oktober 2009 Fy faen.. Enkelte foreldre har tydeligvis seriøse problemer. Stakkars barna deres som sikkert stoler på foreldrene og forteller dem diverse ting, som foreldrene forteller videre til andre folk. Motbydelige folk.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #10 Skrevet 30. oktober 2009 Fy faen.. Enkelte foreldre har tydeligvis seriøse problemer. Stakkars barna deres som sikkert stoler på foreldrene og forteller dem diverse ting, som foreldrene forteller videre til andre folk. Motbydelige folk. Vel vi får håpe at disse barna lærer seg at man ikke skal stole på noen
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #11 Skrevet 30. oktober 2009 Vel vi får håpe at disse barna lærer seg at man ikke skal stole på noen Problemet er vel at barna sjelden får vite hva mødrene deres kakler om.
Gjest Krøger Skrevet 30. oktober 2009 #12 Skrevet 30. oktober 2009 Off. Tenker kanskje dette er sånne folk som ALLTID har vært opptatt av å kringkaste sine barns milepæler til alle som er tilgjengelig. Og så merker de ikke at det umerkelig kommer en tid da dette ikke er OK lenger. Første bæsj - første tann - første - skritt - første bæsj på potte - - - - - første mens. Tenker med gru på hvordan dette blir når ungene til noen av de mest ekstreme damene på facebook blir tenåringer :gjeiper: Status: Mamma har akkurat vært ute og kjøpt bind til gullungen sin. Mammas lille jente har blitt stor. Se hva mamma fant i Prebens søppelbøtte. STOLT!
Anaconda Skrevet 30. oktober 2009 #13 Skrevet 30. oktober 2009 Det er ikke greit å utlevere andre mennesker på denne måten. De kunne heller fortalt når de selv fikk pupper, kjønnshår og mensen! Nei takk, men jo, heller det
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #14 Skrevet 31. oktober 2009 Off. Tenker kanskje dette er sånne folk som ALLTID har vært opptatt av å kringkaste sine barns milepæler til alle som er tilgjengelig. Og så merker de ikke at det umerkelig kommer en tid da dette ikke er OK lenger. Første bæsj - første tann - første - skritt - første bæsj på potte - - - - - første mens. Tenker med gru på hvordan dette blir når ungene til noen av de mest ekstreme damene på facebook blir tenåringer :gjeiper: Status: Mamma har akkurat vært ute og kjøpt bind til gullungen sin. Mammas lille jente har blitt stor. Se hva mamma fant i Prebens søppelbøtte. STOLT!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå