Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #1 Skrevet 30. oktober 2009 Hei. Jeg spør egentlig på vegne av min samboer. Han har 2 barn i fra før, og vi har de annenhver uka, altså delt 50/50. Han har veldig lyst til å begynner på studier igjen, da han ikke har videregående. Vi er jo begge i full jobb per idag, og er egentlig ganske avhengig av den inntekten vi sitter med idag. Vet noen om hva slags støtte han kan få og fra hvor? Setter veldig pris på svar
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #2 Skrevet 30. oktober 2009 Hei. Jeg spør egentlig på vegne av min samboer. Han har 2 barn i fra før, og vi har de annenhver uka, altså delt 50/50. Han har veldig lyst til å begynner på studier igjen, da han ikke har videregående. Vi er jo begge i full jobb per idag, og er egentlig ganske avhengig av den inntekten vi sitter med idag. Vet noen om hva slags støtte han kan få og fra hvor? Setter veldig pris på svar Studielån? Betaler han bidrag? Som student får han jo mye lavere inntekt, så da blir vel moren pliktig til å betale bidrag (hvis hun har lønnsinntekt), men det vil nok oppleves urettferdig for henne. Det finnes ikke spesielle støtteordninger annet enn de han sikkert har, med dobbel barnetrygd for ett barn og skatteklasse 2, så han må nok belage seg på et ordinært studielån med evt forsørgertillegg hvis lånekassa fortsatt tilbyr slikt, bare å sjekke nettsiden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå