Gå til innhold

Fotograf som gir deg rettigheter på bildene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betaler dere for å få alle bildene med rettigheter på cd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille rose
Skrevet
Hva betaler dere for å få alle bildene med rettigheter på cd?

Det tror jeg ikke går ann. Det er fotografen som eier bildene.

Skrevet

Det er riktig, fotografen eier alltid bildene.

Skrevet

Vi betalte 11 000 for bilder inkludert kopiretten. Vi fikk dem på cd, en i farger, en i sort-hvitt, ca 350 redigerte og behandlede bilder. Vi kan nå fremkalle de hvor vi vil.

Skrevet
Vi betalte 11 000 for bilder inkludert kopiretten. Vi fikk dem på cd, en i farger, en i sort-hvitt, ca 350 redigerte og behandlede bilder. Vi kan nå fremkalle de hvor vi vil.

Her i norge??

Jeg skal gifte meg i sverige og håper på å få copyright med på kjøpet(eller jeg SKAL ha den med på kjøpet )

Noen som vet om det går?

Skrevet

Det er mange som gir deg det, så lenge du blar opp.

Selvsagt er det fotografen som eier bildene, men de gir deg rettigheter til å bruke dem som du vil for en høyere sum.

Jeg har ingen interesse av å få et album med bryllupsbildene, derfor vil jeg heller ha de på pc :)

Skrevet
Det er mange som gir deg det, så lenge du blar opp.

Selvsagt er det fotografen som eier bildene, men de gir deg rettigheter til å bruke dem som du vil for en høyere sum.

Jeg har ingen interesse av å få et album med bryllupsbildene, derfor vil jeg heller ha de på pc :)

Enig! da kan man bestille sine egne forstørrelser å lage ditt og datt som man vil..bestemme selv hva som er pent og ikke pent..

Skrevet

Betalte 6000 for alle bildene på cd + fikk en stor og to mindre forstørrelser i prisen + alle rettighetene selv. Var kjempeflink, følte meg veldig trygg og rolig. Det erviktig for at bildene skal bli bra. Kom med forslag og var kreativ, min venninne syntes hennes bilder ikke ble så fine siden hun følte seg ukomfortabel med fotografen. Han stressa fælt og kom med lite forslag til hvordan de skulle stille seg opp etc. Anbefaler å bruke god tid på å finne en god fotograf. Det er jo bildene man ser på i ettertid.

Skrevet
Betalte 6000 for alle bildene på cd + fikk en stor og to mindre forstørrelser i prisen + alle rettighetene selv. Var kjempeflink, følte meg veldig trygg og rolig. Det erviktig for at bildene skal bli bra. Kom med forslag og var kreativ, min venninne syntes hennes bilder ikke ble så fine siden hun følte seg ukomfortabel med fotografen. Han stressa fælt og kom med lite forslag til hvordan de skulle stille seg opp etc. Anbefaler å bruke god tid på å finne en god fotograf. Det er jo bildene man ser på i ettertid.

Det var en kjempebra pris!

Hvilken fotograf brukte du?

Skrevet

det skal vi også ha, men vi betaler 15000. :jepp:

Skrevet
Søkte på nettet, hun er frilanser. Finner henne på dayalore.no ( i trondheim, men ofte i møre traktene)

http://dayladore.no/info/contact/

(ane, vet ikke om hun har permisjon nå)

Supert! Det er riktig område for meg :)

Skrevet

Jeg har to priser når jeg fotograferer bryllup.

Til 8500 kr så får de vanlig 1 timers oppstilte bilder, og til 18000 så følger jeg dem i 10 timer + oppstilte bilder hvis de ønsker det.

De får altså alle bildene behandlet på en CD-plate. De har bruksrettigheter, det betyr at de kan printe og kose seg så mye de vil med bildene, poste de på nett og alt det der, men jeg -eier- fortsatt bildene mine. Copyrighten er det ingen som selger. Men med bruksrettigheter så kan du gjøre akkurat hva du vil med bildene.

Også har jeg billige priser på print hvis de ønsker å kjøpe det hos meg, men det bestemmer de selv tydeligvis. :)

Det funker veldig greit å ha det så enkelt. Tror mange setter pris på det i all bryllupskaoset. :)

Skrevet

Ja bruksrettigheter er det vi ønsker oss. Album er for oss bortkastede penger, for vi kommer aldri til å sitte å bla igjennom det.

Skrevet

Vi betaler 14000 for 4 timer fotografering.

Vi får alle bildene på cd, ferdig redigert.

Skrevet

Alle freelanserene jeg har vært i kontakt med selger bruksrettigheten til bildene. Vær nøye med å velge en som spesialiserer seg på bryllupsbilder og ikke en allrounder. Finnes dessverre mange middelmådige fotografer som tar dårlige bilder til et meget stivpris!

Bryllupsfotografering er ikke det enkleste, om en skal dømme etter alle de dårlig bildene som tas.

Skrevet

Vi har betalt 5400 for 4 timer fotografering. vi fikk cd med alle bildene fra ramivision.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...