Gå til innhold

Pasta?

Solstrålen

Anbefalte innlegg

Jeg som endel andre, er blitt ganske så fasinert av Lindberg og hans opplegg.. Jeg kommer aldri til å prøve dette ut selv, da jeg ikke trenger det :roll:

Men, min svigermor og hennes søster har prøvd dette og er VELDIG fornøyd.. Dvs Svigermor gadd ikke mer enn 2 uker, mens søsteren har gått ned 20 kg på 6mnd..

Men, det jeg lurer på er dette med pasta.. På Lindberg sine nettsider står det at pasta er BRA

Hva er riktig? Er pastaen sidestilt med poteter og ris og brød, eller er pasta ok????

*skjønner ikke helt dette opplegget her jeg...*

Grunnen til jeg spør om dette, er at min kjære skal prøve seg på dette.. Og siden det er meg som lager og planlegger middagene, hadde det vært MEGET ok å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter at jeg sånn raskt har gløttet over nettsiden hans, har jeg laget meg disse listene:

BRA MAT:

Kylling + kalkun

Fisk

Vilt

Magert storfe- og svinekjøtt

Cottage cheese

Fettreduserte meieriprodukter

Linser, bønner, kikerter, erter

Soyaprodukter

Grønnsaker

Frukt, noe bedre enn annet

Bær

Egg

Nøtter

Frø

Pasta (som jeg lurer på...)

Hele korn og gryn (havregryn og byggryn)

LITT-FY MAT:

Ris

Brød

Poteter

Bananer

Juice

Is

VELDIG FY-MAT:

Kjeks

Øl

Loff

Baguetter og ciabatta

Cornflakes

Puffet hvete

Potetgull

Pommes frites

Nektar og brus

All type snop (særlig sjokolade)

Stemmer dette??

Noen som kan tilføye noe om dette?

Som sagt så vet jeg veldig lite om dette, men er veldig interessert i å lære, da jeg tror dette er et bra opplegg for min mann. Han har fått påvist insulinresistens og fikk beskjed av legen at hvis han ikke spiste brød, ris eller poteter ville det ordne seg.. *følte den var litt tvilsom, men*

Noen som har fulgt dette opplegget, som kan hjelpe meg med noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I en av lindbergbøkene står det visstnok at tagliatelle (bred båndspaghetti) er ja-mat, mens pasta er nei-mat..... forstå det den som kan :D Vet ikke med sikkerhet om det stemmer for jeg har ikke sjekket det selv. Uansett er vel måtehold det magiske ordet........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasta har lavest GI når den er "al dente"..altså ikke for mye kokt.

Mye bedre enn potet som har for mye stivelse og får blodsukkeret til å stige himmelhøyt.

Men må dog spises i moderate mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...