krista Skrevet 24. april 2002 #1 Skrevet 24. april 2002 Jeg har funnet drømmekjolen på ebay, men er litt redd for at jeg ikke skal vinne auksjonen... Er redd dette er min eneste sjanse til å få denne kjolen! Det står et "Buy it now!"-merke på denne kjolen og jeg lurer på om jeg skal kjøpe den nå uten å by. Er det noen som har handlet på Ebay på denne måten? Er det noen hake ved det? Klem Krista
CecilieB Skrevet 24. april 2002 #2 Skrevet 24. april 2002 Kan ikke tenke meg at det er noen hake ved det. Du kan gjerne få kjolen billigere ved å by på vanlig måte, men den kan også bli veldig mye dyrere. Så det er en måte å få kjolen på, hverken mer eller mindre. Kan du sende linken til kjolen? Jeg er veldig nysgjerrig 12
Mrs. B Skrevet 24. april 2002 #3 Skrevet 24. april 2002 Vær oppmerksom på at du da må kjøpe den for Buy It Now prisen som står opplyst.. du får den ikke for det prisen ligger på i budrunden.. men det skjønte du sikkert selv også. Få se hvilken det er da! 12
krista Skrevet 24. april 2002 Forfatter #4 Skrevet 24. april 2002 Hallo! Tusen takk for svar! Nå har jeg kjøpt kjolen! Hjelp! Her er den: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...&item=862008379 Klem Krista 1212[ Dette Innlegg er endret av: krista den 2002-04-24 16:33 ]
nelle2 Skrevet 24. april 2002 #5 Skrevet 24. april 2002 Jeg kjøpte nettopp en kjole selv gjennom e-bay, også denne på buy-it-now. Fikk en kjole jeg har prøvd her i Norge til 12.000 kroner for under 4000 på e-bay. Nå venter jeg i spenning på når den kommer i posten. Få høre hvordan det går med deg....
August Skrevet 24. april 2002 #6 Skrevet 24. april 2002 Nydelig kjole. Kan ikke dere som har kjøpt kjole gjennom ebay gi oss "referat" når dere får kjolen. Hvor lang tid tok det? Kostnadene med å få den sendt til Norge? Eventuelle kostnader ved betalingen ovs. 12
krista Skrevet 24. april 2002 Forfatter #7 Skrevet 24. april 2002 Jeg venter i spenning på kjolen min! Håper ikke det tar så lang tid! Jeg klarer nesten ikke vente med å få prøvd den igjen! Jeg måtte betalt ca. 16 000,- for den her i Norge, men fikk den for 549§! Jeg skal selfølgelig gi dere referat om hvordan handelen gikk! Håper dere andre som har handlet på Ebay også kan gjøre det! Klem Krista
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2002 #8 Skrevet 25. april 2002 Jeg provde kjolen din paa en butikk i USA. Synes ikke den var saa fin men butikkdama insisterte paa at jeg skulle prove den for hun sa det var den fineste kjolen de hadde. Naar jeg fikk den paa var den bare knall fin!!! Tror nok det var den fineste kjolen jeg provde, endte opp med aa kjope en annen jeg ogsaa likte for de skulle ha over 1000 dollar for kjolen din. Med andre ord, jeg tror du gjorde en kjempe handel:-)
Gjest *Perser* Skrevet 25. april 2002 #9 Skrevet 25. april 2002 jeg vil bare si at jeg har kjøpt masse ting gjennom ebay, og for det meste så kjøper jeg bare gjennom 'buy now' du kan se feedbackene mine så kan du se hvor masse jeg har kjøpt, det er endel ting jeg har kjøpt men de har bare glemt å gi meg feedback! her er siden ihvertfall. jeg synes ikke du skal være redd for at det skal gå dårlig! det har gått kjempe bra med alt jeg har kjøpt gjennom der så hvorfor skal det gå dårlig med deg?!?!? linken har jeg tatt vekk! kanskje ikke så lurt å ha det oppe! forresten nydelig kjole jeg har også maggie sottero kjole, hehe, jeg har faktisk 2 av maggie sine klem _________________ *Perser*1212[ Dette Innlegg er endret av: *Perser* den 2002-05-19 22:34 ]
Kame Skrevet 28. april 2002 #10 Skrevet 28. april 2002 Perser: Du har jo god erfaring med dette nå, hvor lang tid tok det fra de sendte kjolen til du fikk den? (Eventuelt fra du kjøpte den til du fikk den?) Jeg har funnet en drømmekjole, men jeg har jo bare 8 uker til selve bryllupet, så jeg tror det er litt vel knapp tid... Jeg kna jo be de sende den med ekspress, men dersom den ligger i tollen i Norge i noen uker er jeg jo like langt... (Regner med at jeg feiger ut og tar den kjedelige kjolen jeg fant på brudesalongen her i byen... Sukk)
Gjest *Perser* Skrevet 28. april 2002 #11 Skrevet 28. april 2002 heia jeg kjøpte kjolen min i august jeg fikk kjolen i november! det tok kjempe lang tid før den kom til norge! men hvis du vil betale (ca 190$) for express så tar det under 1 uke så har du kjolen din men jeg ville ikke gamlet og kjøpt kjole fra ebay, når det er bare 8uker igjen til bryllupet! men det er du som bestemmer det ellers så kan du jo kjøpe min kjole *SS*
krista Skrevet 28. april 2002 Forfatter #12 Skrevet 28. april 2002 Hjelp!!! Jeg bestilte jo kjolen min i forrige uke! Jeg gifter meg 3. august! Tenk om jeg ikke får den tidsnok! Hjelp, nå fikk jeg litt panikk! Jeg skulle helst hatt den i god tid før dagen også, i tilfelle jeg må få noen til å justere den... Uff, jeg trodde aldri det skulle ta så lang tid! Toppen 2 mnd. trodde jeg! Er det noen som kan trøste meg med at de har fått den levert raskere? Krista
Kame Skrevet 29. april 2002 #13 Skrevet 29. april 2002 Krista - nå vet jeg ikke hvordan de som selger deg kjolen har sendt den, men det står vel noe om dette på auksjonssiden (dersom den enda er oppe)? Ellers ville jeg sendt en mail til selgeren, og spurt, de er som regel veldig raske til å svare på spørsmål. Jeg spurte de som selger den kjolen jeg ønsker meg, og fikk svar etter kort tid, at for $55 så sender de den med USPS Airmail Express - og da vil det ta 5 dager +/- 1 dag. Perser: hvor fikk du $190 fra? Og - greit at den kommer til Norge på 5 dager, men hvor lenge blir den liggende i tollen, og kan de i det hele tatt purres på? (Jeg er enda usikker på om jeg skal kjøpe den eller ikke, så jeg regner med at jeg "feiger ut"...)
Kame Skrevet 30. april 2002 #14 Skrevet 30. april 2002 Vel, jeg feiget ikke ut! Biter litt negler nå, men regner med å finne en 'nestbest-kjole' på brudesalongen her dersom den ikke rekker frem i tide, og heller selge den - den er jo uansett rimeligere enn kjolene i Norge! Lover å komme tilbake til når jeg får den - om hvor lang tid det tok!
Gjest *Perser* Skrevet 30. april 2002 #15 Skrevet 30. april 2002 nina betalte 190dollar for å få kjolen sin som express, jeg betalte 65$ og det tok 3mnd før jeg fikk kjolen! vekta har mye å si
Kame Skrevet 4. mai 2002 #16 Skrevet 4. mai 2002 Vel, jeg lovte å komme tilbake når jeg visste mer om kjolen min... Jeg betalte den på ettermiddagen den 29.april norsk tid, og har ventet spent siden - ikke på om den hadde kommet frem, men om den i det hele tatt var sendt! I går sendte jeg en mail til hun keg kjøpte den hos og spurte, og i dag fikk jeg svar (i natt, tipper jeg, hun er råkjapp til å svare på mail), da fikk jeg beskjed om at den var sendt den 29. med USPS Express (noe jeg betalte $55 for, isteden for de $45 hun skulle ha for vanlig forsendelse til utlandet). Jeg fikk pakkenummeret og gikk inn på websiden til USPS og la det inn for å se hvor pakken min befant seg (jeg bare elsker internett!). Vel, 3.mai ankom den Norge! Så nå er det bare å vente spent på lapp i posten, tenker jeg... Jeg kommer til å telefonterrorisere tollvesenet dersom de lar vente på seg! (Hvis noen lurer, så kjøpte jeg kjolen fra eBay-butikken Ladyindeptbridal - den ligger i Arizoa, og kjolen min gikk via LA til Norge. Jeg kommer til å skrive verdens beste feedback til denne dama, hun er utrolig!)
Gjest *Perser* Skrevet 4. mai 2002 #17 Skrevet 4. mai 2002 jeg trodde at de kjørte hjem når det gjaldt express pakker?! gratulerer med ny kjole
CecilieB Skrevet 4. mai 2002 #18 Skrevet 4. mai 2002 Kame: Jeg kjøpte min kjole fra Ladyindept i desember. Jeg fikk kjolen min på 5 dager, men det var i de dager da posten framdeles hadde de pakkene. Nå er det NorCargo. Uansett så er hun en super selger, skikkelig flink til å svare på spørsmål. Kjempeservice!!!! Jeg har ikke betalt toll på noe av det jeg har kjøpt på Ebay. Hverken kjolen, sløret eller brudepikekjolen. Nå spørs det bare om jeg får solgt min kjole videre. 12
Kame Skrevet 4. mai 2002 #19 Skrevet 4. mai 2002 Perser: Aner ikke om de gjør det når de må innom tollen først? Isåfall er det jo kanonbillig å bare betale $55 for sånt vel? Tror denne formen for express bare er at den får høyere prioritet på flyene over... Cecilie: Valgte du samme forsendelse som meg, (USPS Express) og fikk du den på døra? Cecilie: Wow - du har hatt flaks med tollen - på slør og sånne mindre ting tror jeg ikke de bryr seg mye (grensa går jo egentlig på varer som koster opp til kr.200,-), men at de lar en brudekjole passere er jo ikke ille! Hva har LadyInDept skrevet på pakken siden de lar den gå igjennom? (Jeg turte nemlig ikke be henne skrive lavere verdi enn det reelle, for det hørtes litt frekt ut, syntes jeg... Ville ikke våge å gjøre henne irritert og somle litt ekstra! Hehe.) Uansett har jeg fått verdens beste start på dagen! Nå skal vi ut å finne en fiiiin dress til min kjære - vi hopper over både sjakett, smoking og kjole og hvitt, for det lar seg neppe gjøre å leie sånt til han her (Han er 197 høy). Jeg vil ha han i en svart dress med hvit skjorte, hvit vest og hvit tversover! Gleder meg til å se han i kirka! (Og jaaaada, jeg bestemmer ALT i vårt bryllup, tilogmed klærne hans! )
CecilieB Skrevet 4. mai 2002 #20 Skrevet 4. mai 2002 Jeg er litt usikker på hvilken forsendingsmåte jeg fikk pakken på. Men den kom ikke på døren. Hun skrev på pakken at det var en brukt kjole til verdi 100 $, ikke så langt unna sannheten. Den kostet 160$. 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå