Paibunn Skrevet 31. oktober 2009 #21 Del Skrevet 31. oktober 2009 Baiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 #22 Del Skrevet 31. oktober 2009 Egg og bekken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shock Skrevet 1. november 2009 #23 Del Skrevet 1. november 2009 Sier beken, og får kjeft hver gang " Det beter BÆIKEN! " Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caylee Skrevet 1. november 2009 #24 Del Skrevet 1. november 2009 Bæjken, jeg er fra oslo-øst. Jeg har faktisk aldri hørt ordet beken/bekken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #25 Del Skrevet 2. november 2009 Bæjken, er fra Oslo Øst jeg også. Kjæresten som er sør-trønder sier også bæjken, kanskje mer mot bejken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Musicman Skrevet 14. november 2009 #26 Del Skrevet 14. november 2009 Si det som på engelsk. beiken (med e-lyd, ikke æ-lyd). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 15. november 2009 #27 Del Skrevet 15. november 2009 Når jeg hører "beken" tenker jeg på en episode av Fleksnes, der han er på en helsefarm og starter sin egen hemmelige café i kjelleren. En av klientene kjenner da at det lukter "egg og beken", og han prater vestkantdialekt. Det er vel på grunn av dette at jeg tror folk tuller når de sier "beken". Ellers sier jeg det som regel med engelsk uttale, bortsett fra når jeg snakker med bestemor. Da sier jeg "bæiken". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christabelle Skrevet 23. november 2009 #28 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg sier 'beiken'. Kan ikke fordra ordet "beken", spesielt de som drar på den første e'en; "bEken". Huff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2009 #29 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg er fra Fredrikstad, og uttaler det "beken" - kunne aldri falt meg inn å si det på noen annen måte! Så at det er vestkantuttale - njaei, ikke så sikker på det, gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 28. november 2009 #30 Del Skrevet 28. november 2009 je har da aldri hørt noen si beken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anaconda Skrevet 28. november 2009 #31 Del Skrevet 28. november 2009 Bæiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #32 Del Skrevet 28. november 2009 Bor i vestfold, men har det fra besteforeldre fra holmenkollåsen. De er de eneste jeg vet om som også sier Beken, så må vel være der jeg har det fra Beken er typisk Oslo vest. Folk som sier det er gjerne de samme som sier nu og aftens. Jeg sier det nesten likt som på engelsk, litt annet tonefall bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Galadriel- Skrevet 28. november 2009 #33 Del Skrevet 28. november 2009 Bæiken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora M. Skrevet 30. november 2009 #34 Del Skrevet 30. november 2009 Jeg sier beiken. Hadde nok også ledd om jeg hørte noen si beken altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2009 #35 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg er fra Fredrikstad, og uttaler det "beken" - kunne aldri falt meg inn å si det på noen annen måte! Så at det er vestkantuttale - njaei, ikke så sikker på det, gitt Jeg er også fra Fredrikstad, og har også alltid sagt beken Beken er typisk Oslo vest. Folk som sier det er gjerne de samme som sier nu og aftens. Jeg sier det nesten likt som på engelsk, litt annet tonefall bare. Haha! Ja, jeg sier noen ganger nu og aftens, men da på tull Slikt språk er nok ikke det vanligste her jeg kommer fra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. desember 2009 #36 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg er også fra Fredrikstad, og har også alltid sagt beken Haha! Ja, jeg sier noen ganger nu og aftens, men da på tull Slikt språk er nok ikke det vanligste her jeg kommer fra! Er det ikke slik at man ikke bruker diftonger i Fredrikstad? Halden også, kanskje? Sten, lere, røk osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå