Gjest r0za Skrevet 29. oktober 2009 #1 Del Skrevet 29. oktober 2009 Her i huset går det i bæiken, bortsett fra meg som av en eller annen grunn sier beken Hvordan utaler dere bacon? ( vet det ser teit ut når man skriver talemåten ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest porkchop Skrevet 29. oktober 2009 #2 Del Skrevet 29. oktober 2009 Sambiss og jeg sier basoooooon vi, bare for morroa av det Neida, seriøst sett; beiken eller baikon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #3 Del Skrevet 29. oktober 2009 Lærte beken hjemme, oppdaget at de fleste av venninnene sa beiken da jeg var relativt ung, så da la jeg om, og nå er det hipps om happ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 29. oktober 2009 #4 Del Skrevet 29. oktober 2009 Bæiken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 30. oktober 2009 #5 Del Skrevet 30. oktober 2009 Beiken her Beken hørte jeg ikke før i voksen alder. Bare for nysgjerrighetens del: hvor kommer "beken-folket" fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 30. oktober 2009 #6 Del Skrevet 30. oktober 2009 Østfold, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frid Skrevet 30. oktober 2009 #7 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) . Endret 18. november 2009 av Frid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #8 Del Skrevet 30. oktober 2009 Bejken, sånn som jeg sier det på engelsk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nattvette Skrevet 30. oktober 2009 #9 Del Skrevet 30. oktober 2009 Sier det slik man sier det på engelsk eg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 30. oktober 2009 #10 Del Skrevet 30. oktober 2009 Bejken, sånn som jeg sier det på engelsk... Jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 30. oktober 2009 #11 Del Skrevet 30. oktober 2009 Bejken, sånn som jeg sier det på engelsk... Samme her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest r0za Skrevet 30. oktober 2009 #12 Del Skrevet 30. oktober 2009 Beiken her Beken hørte jeg ikke før i voksen alder. Bare for nysgjerrighetens del: hvor kommer "beken-folket" fra? Bor i vestfold, men har det fra besteforeldre fra holmenkollåsen. De er de eneste jeg vet om som også sier Beken, så må vel være der jeg har det fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troilltøva Skrevet 30. oktober 2009 #13 Del Skrevet 30. oktober 2009 sier beiken, men bakooooon for moro skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 30. oktober 2009 #14 Del Skrevet 30. oktober 2009 beken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #15 Del Skrevet 30. oktober 2009 Knotende bergenser, sier bæjken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 30. oktober 2009 #16 Del Skrevet 30. oktober 2009 Engelsk uttale. Ellers sier jeg flæsk. Ægg og flæsk te frokost. Mmmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 30. oktober 2009 #17 Del Skrevet 30. oktober 2009 Det er ikke så ofte jeg snakker om bacon, men jeg uttaler det bæjken. Må innrømme at jeg syns det høres litt snobbete ut å si beken, hvertfall hvis man kommer fra Oslo og omegn. Tenker det samme om ordet sepe og noen andre ord, selv om det ikke nødvendigvis er bevisst snobbing på noen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. oktober 2009 #18 Del Skrevet 31. oktober 2009 Snobbete å si "beken"? Jeg har alltid syntes at det er snobbete å si "beiken" Jeg bor ikke i Oslo da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zinnia Skrevet 31. oktober 2009 #19 Del Skrevet 31. oktober 2009 Jeg sier beken og har blitt ertet heftig for det av min kjære... han holdt på å knekke sammen av latter første gang han hørte meg si "egg og beken" Han kalte meg Frøken Beken i lang tid etterpå Jeg har fått høre at det er gammeldags snakkemåte, og at det er litt snobbete, men så snakker jeg jo også "pen-bergensk" til vanlig da... :gjeiper: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 31. oktober 2009 #20 Del Skrevet 31. oktober 2009 Bejken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå