Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 29. oktober 2009 #1 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har så smått begynt å planlegge neste års sommerferie, og har sett litt på en tur med Unnis Aktivitetsferie. Jeg tenker på en reise til Hellas, og er da altså mor med to barn på hhv 3 og 9 år. Dette blir min første reise som alenemor. Grunnen til at jeg vurderer en slik organisert tur, er at stor aldersforskjell på barna gjør det vanskelig for meg alene å tilfredsstille begges behov for aktiviteter samtidig. Jeg ønsker også å være litt sosial med andre voksne, spesielt på kveldstid. Samtidig er jeg redd for å havne i en gruppe med folk jeg ikke trives med, og å føle sosialt press for å bli med på alt. (Jeg er ganske avslappet, rund i kantene og sosial i utgangspunktet, men jeg trives jo best med folk jeg har litt til felles med. Noen vil kanskje oppfatte meg som litt snobbete) Jeg vil gjerne høre fra andre som har reist med Unnis aktivitetsferie. Hva er bra, hva er dårlig, hvordan fungerer opplegget i praksis, hvem passer det for osv osv. Hvis noen har andre reisetips for folk i min situasjon,så tar jeg også gladelig i mot. Dessverre har jeg ingen venner med barn i riktig alder det passer å reise sammen med, ellers hadde nok det vært det beste alternativet.
Gjest Gjest_Maiken_* Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Jeg dytter denne opp, da jeg lurer på det samme! har større barn, på 13 og 16 år, og prøver å planlegge neste sommerferie. Kunne også tenkt meg å høre fra andre som gjør det samme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå