Gå til innhold

Veps som "leieboer".

Anbefalte innlegg

Skrevet

I heglen overtok vi nytt hus. Og koser oss STORT med det. Men med på overtagelsen fulgte en vepsefamilie. De bor slik til innunder møne / taksjegget at vi ikke kan fjerne vepsebolet (hverken fra inn eller utsiden )

Så nå skal jeg ut å shoppe noe jeg kan putte inn til dem som får de til å forsvinne.

Men hva skal jeg bruke?

Sum superfersk huseier håper jeg på råd fra noen som kan litt mer enn meg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vepsene bruker aldri det samme bolet flere år på rad, så du kan eventuelt holde ut en måned også er du kvitt plagen.

Skrevet

Jeg kjøpte noe på Byggmakker som hadde en slik lang, tynn "slange" som kom til over alt........... sprayet mellom noen sprekker i mønet - og vips - ha'kke sett en veps der oppe siden da........

Flaska er tom nå - den gikk på rundgang hos naboer......... så jeg husker ikke hva den het. Men det spiller jo ingen rolle om den er tom - vepsen er borte også! :kul:

Skrevet

Veps liker ikke salmiakk - du kan fylle en sprayflaske og dusje - men du kan jo vente til de drar, om noen uker.

Vi har også vepsebol i mønet - men har ikke gjort noe - kun sagt fra til huseier, uten at noe er skjedd.

Har nesten inntrykk av at alle har et bol i mønet (: grevling på taket)

Skrevet
I heglen overtok vi nytt hus. Og koser oss STORT med det. Men med på overtagelsen fulgte en vepsefamilie. De bor slik til innunder møne / taksjegget at vi ikke kan fjerne vepsebolet (hverken fra inn eller utsiden )

Så nå skal jeg ut å shoppe noe jeg kan putte inn til dem som får de til å forsvinne.

Men hva skal jeg bruke?

Sum superfersk huseier håper jeg på råd fra noen som kan litt mer enn meg :-)

kaustisk soda er veldig effektivt :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...